Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachieD
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-09 12:26
Mijn vraag
Is er iemand die weet of je binnen Lightroom een (bestelnummer) kunt krijgen op een foto?
Een watermerk heb ik bij het exporteren al wel maar het zou makkelijk zijn om een uniek nummer erop te krijgen en het liefst nog automatisch op volgorde.

Indien niet met deze programma's heeft iemand een tip? Zodat ik van Oypo af waar ik vind dat je naast je abonnementskosten ook nog 20% commissie afdraagt te duur wordt en je je prijzen te hoog moet neerleggen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lightroom, Photoshop

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Met ImageMagick kan je dat soort dingen eenvoudig scripten. Zowel als op de foto zelf, een layer, preview of in de meta data. Door toevoegen van een uniek nummer wijzigt ook de filehash, als je beiden opslaat heb je altijd een referentie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mogrify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr.004
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:35
Mogrify én ImageMagick, volgens mij.

Tenminste, met Mogrify kun je ImageMagick in Lightroom gebruiken bij het exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachieD
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-09 12:26
@nr.004 Hoe werkt dat dan als plugin of hoe moet ik dat zien hoe u het zegt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik weet niet of lightroom verder een vereiste is, ik zat vandaag even te spelen met de filemaker ai agent en daarmee is het ook vrij eenvoudig te maken. De agent haf zelfs binnen een paar sec. de code (grotendeels) gegenereerd voor integratie met adobe indesign en een simpele filemaker asset db.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr.004
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:35
CoachieD schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:07:
@nr.004 Hoe werkt dat dan als plugin of hoe moet ik dat zien hoe u het zegt?
Mogrify is de plugin die je in Lightroom laadt. Deze plugin werkt op zijn beurt weer door ImageMagick te gebruiken. Dus je moet beide installeren, maar je importeert slechts Mogrify in Ligtroom.
Pagina: 1