Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-05 19:41
Binnenkort een wat verdere (pakket) reis maken. En daarom toch maar een reisverzekering, mocht er onverhoopt iets mis gaan.

Waar ik graag goed en zonder gedoe voor verzekerd wil zijn, zijn evt medische kosten. Niet te verwachten, maar je weet maar nooit.

Verder, mocht je door een medische situatie langer (of korter) moeten blijven, dat er een vlucht wordt geregeld voor ons alle 4 etc. Evt langer verblijf betaald etc.

Ik vind het niet belangrijk dat de rest van de reissom (terug) betaald wordt als ik een paar dagen eerder wegga.

Zelf dacht ik aan een reisverzekering bij de ANWB of Unigarant. Goede ervaring uit het verleden. En minder goede ervaringen bij Allianz. Nu lijkt dat wanneer je via Menzis een Unigarant reisverzekering afsluit (20% korting) je alsnog duurder uit bent dan via de ANWB. OF vergelijk ik appels met peren? Ze lijken dezelfde voorwaarden te hebben!?

En zouden jullie bagage ook verzekeren? Of is dat met de dagwaarde berekenen, en van veel zaken die ik meeneem waar ik geen bon van heb vrij nutteloos?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ANWB en Unigarant zijn een en dezelfde toko. Mbt dagwaarde: dit staat allemaal in de voorwaarden die je zo kan downloaden. Tipje van de sluier voor ANWB: afhankelijk van de afschrijving (en dus de ouderdom van het apparaat) vergoeden ze de nieuwwaarde of dagwaarde. ANWB is een van de weinige aanbieders met een fatsoenlijke dekking op bagage imo, maar of je ‘t mee wil verzekeren is een persoonlijke keuze. Als je werkelijk nergens bonnetjes of facturen van hebt wordt het lastig de leeftijd van het spul aan te tonen.

Trouwens: als je een aanvullende zorgverzekering hebt, check dan eerst even of je die medische dekking op je reisverzekering wel nodig hebt, voordat je jezelf dubbel verzekerd. Veel aanvullende zorgverzekeringen hebben al 100% buitenland dekking.

[ Voor 20% gewijzigd door WhatsappHack op 08-04-2025 02:05 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Hoi, je hebt gelijk qua zorg. Echter we hebben 4 verzekerden. 3 hebben wel al 100% 1 niet. Maar je kan niet kiezen voor die wel en die niet. Dan moet je los afsluiten, wat dan weer duurder is dan gecombineerd wel alles aanzetten.

De persoon gaf aan annuleringsverzekering is ook nodig als je je reis moet afbreken. Maar dat is toch onjuist? die is ekel nodig als je een vergoeding wilt van de gemiste dagen.

Maar dan neem ik ANWB, die is goedkoper dan unigarant voor hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34

franssie

Save the albatross

@meermarco annuleringsverzekering kan ook handig zijn als je terug moet voor een sterfgeval in Nederland dacht ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Maar waarom? Want stel dat is zo. Dan vergoed je REISverzekering de tickets voor de terugweg toch? En de annuleringsverzekering vergoedt enkel de 'gemiste' dagen dat je niet kan genieten. Dus stel 100 per dag. nog 6 dagen te gaan. Betaald annuleringsverzekering 600 euro. Maar de reisverzekering de tickets terug. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34

franssie

Save the albatross

Dat zou ik zelf ook nog even moeten controleren bij mijn eigen verzekering.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:46
Waarom bel je niet gewoon met je tussenpersoon of de ANWB/Unigarant? Waarom verwacht je dat wij hier allerlei voorwaarden gaan doorlezen en deze hapklaar aan je aanleveren?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32

de Peer

under peer review

franssie schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:03:
@meermarco annuleringsverzekering kan ook handig zijn als je terug moet voor een sterfgeval in Nederland dacht ik.
daar is een annuleringsverzekering niet voor. Die is er voor als je (bijvoorbeeld) een sterfgeval hebt de week vóór je vakantie en je besluit om die reden je vakantie te annuleren.

Persoonlijk sluit ik nóóit een annuleringsverzekering af overigens. Ik vind het zonde van het geld en loop liever het risico. Maar dat ben ik.

[ Voor 15% gewijzigd door de Peer op 08-04-2025 15:00 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:43
Een annuleringsverzekering houd in dat je ook volledig je geld krijgt voordat je weggaat. Of een deel van de gemiste vakantie. ( hangt af van de voorwaarden )

Daarnaast, staan alle voorwaarden gewoon uitgelegd en kan je zelf inlezen.

[ Voor 19% gewijzigd door corporalnl op 08-04-2025 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32

de Peer

under peer review

Je kunt ook een goed-weer-verzekering afsluiten. Het is maar net hoe ver je zou willen gaan. Ik vind het allemaal maar onzin.

Medische kosten is een ander verhaal natuurlijk!

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Drardollan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:59:
Waarom bel je niet gewoon met je tussenpersoon of de ANWB/Unigarant? Waarom verwacht je dat wij hier allerlei voorwaarden gaan doorlezen en deze hapklaar aan je aanleveren?
Dat verachht ik niet, en ik kreeg dus een ander advies dan hoe ik de voorwaarden interpreteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik had altijd een reisverzekering via de ANWB, maar later opgezegd en "overgestapt" naar een iets duurdere creditcard variant waar een doorlopende reisverzekering bijzit. Kijk ook even goed naar die optie zou ik zeggen. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1