Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:32
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag m.b.t reparatie van de telefoon van mijn zoon.
Het gaat om een Oppo A91.

Deze was gevallen en geen beeld meer, geluid en trillen deed de telefoon wel nog.
Er van uitgaan dat het scherm defect was een nieuwe besteld en gemonteerd.

Zo gezegd zo gedaan, helaas nog steeds geen beeld.
Als ik de telefoon aandruk gaat hij ook aan en geeft hij ook de normale tril als die aangaat.

Is het moederbord beschadigd geraakt tijdens de val?
Wat zou ik nog kunnen proberen om deze telefoon aan de praat te krijgen, het grootste belang is om de foto's te kunnen bemachtigen.
Helaas als ik de telefoon via USB aan mijn PC koppel maakt hij geen connectie, wellicht omdat ik eerst mijn PC moet accepteren via de telefoon.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:18
Je zou de telefoon mee naar je werk kunnen nemen en kijken of je die op een docking station kan aansluiten en hopen dat het beeld geeft op een externe monitor en je met de muis en toetsenbord dan de telefoon kan bedienen en erop inloggen.

Omdat het dockingstation geen toegang vraagt naar het geheugen heb je kans dat dit wel werkt, maar niet alle telefoons ondersteunen het, en ik heb geen ervaring met dit toestel, dus het is een kwestie van proberen.

ipv van een dockingstation zijn er ook hubs die je zou kunnen gebruiken, zolang het maar toestaat een scherm via HDMI aan te sluiten en er een USB poort in de hub zit voor een muis voor de bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
swhnld schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:17:
Je zou de telefoon mee naar je werk kunnen nemen en kijken of je die op een docking station kan aansluiten en hopen dat het beeld geeft op een externe monitor en je met de muis en toetsenbord dan de telefoon kan bedienen en erop inloggen.

Omdat het dockingstation geen toegang vraagt naar het geheugen heb je kans dat dit wel werkt, maar niet alle telefoons ondersteunen het, en ik heb geen ervaring met dit toestel, dus het is een kwestie van proberen.

ipv van een dockingstation zijn er ook hubs die je zou kunnen gebruiken, zolang het maar toestaat een scherm via HDMI aan te sluiten en er een USB poort in de hub zit voor een muis voor de bediening.
Beeld gaat niet werken, maar met behulp van het aangesloten toetsenbord is het wel mogelijk om blind in te loggen en toestemming te geven om via de PC toegang te krijgen tot de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:18
RepareerDroid schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:52:
[...]
Beeld gaat niet werken, maar met behulp van het aangesloten toetsenbord is het wel mogelijk om blind in te loggen en toestemming te geven om via de PC toegang te krijgen tot de foto's.
Misschien kun je aangeven wat te doen, ga ervan uit dat TS iets moet doen in bepaalde volgorde of met bepaalde toetsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-05 14:33
Je hebt ook kans dat het touchscreen nog wel werkt, je ziet alleen niets meer.

Omdat de telefoon geen video-out heeft over de USB-C poort is je laatste kans dan om te proberen "per ongeluk" in te loggen op de telefoon en de connectie met de PC te accepteren.

De makkelijkste manier om dat voor elkaar te krijgen is een videootje, of nog beter, een mede-tweaker met een A91 vinden die je kan laten zien waar de knoppen zitten e.d. zodat je blind de pincode en acceptatie kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Dankjewel voor het meedenken!

Touchscreen werk wel nog inderdaad, alleen geen beeld meer.
Toevallig opende mijn zoon met hele tijd drukken een spelletje van hem op en deze kon hij ook spelen.

Ik zal inderdaad eens proberen een filmpje te vinden. Als laatste redmiddel heb ik ook nieuwe flex cables besteld kosten gelukkig niet veel om het zeker te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anothergenius
Nog een laatste update.

Ik heb een nieuwe moederbord flex cable gekocht en deze erin gezet met het nieuwe scherm.
Hiermee is het probleem opgelost en alles doet het weer!
Pagina: 1