Desktop PC | max 800 euro | Persoonlijke dingen, gamen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badd Yass
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 21-09 22:01
Beste Tweakers,

Sinds een maand ben ik intensiever op Tweakers aan het kijken, lezen en onderzoeken. Ik wil mijn huidige desktop PC namelijk vervangen.

Achtergrond
Ik wil wat informatie over gebruik meegeven, ik denk dat dit kan helpen in de context.

Mijn huidige persoonlijke PC is een 10 jaar oude, 5 jaar in mijn bezit zijnde Lenovo Thinkcenter M73, PB00UJ5F (10B1S00709). Nu rete traag en ik wil iets meer naar focussen op de toekomst.

Wat zit er in:
CPU intel core I5-4430, Intel Xeon E3-1200 v3/4th Gen Core Processor integrated graphics.
8gb werkgeheugen.
Huidige resolutie is 1680x1050@60Hz op een Medion MD20102
Ik gebruik een1x SSD voor opstarten en 2x HDD voor opslag data.
Dit diertje is heel oud en traag, om deze reden gebruik ik m eigenlijk niet echt, maar eerder mijn werklaptop.

Daarentegen heb ik voor werk een typische CAD/reken werk-laptop.
Voor mijn gevoel een beest. https://tweakers.net/pric...g8-62t73ea/specificaties/

Thuis staat deze ook aangesloten op een (ander) 1680x1050@50Hz scherm, Een https://tweakers.net/pric...d-b1-zwart/specificaties/.
Er zitten extra schijven in en 32GB werkgeheugen in totaal.
8 Cores. basis 2.5Ghz, max 4.8GHz.

Ik gebruik mijn eigen pc en werklaptop beide naast elkaar (heb dus 2 sets muizen en 2 toetsenborden en 2x schermen op mijn bureau staan).
Gezien de snelheid gebruik ik hoofdzakelijk mijn werklaptop, ook voor meer en meer privé dingen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ik van mijn nieuwe desktop PC wil, is dat deze minimaal mijn werk-laptop evenaart. Het liefst sneller (toekomst proof).
Maar wat betreft GPU twijfel ik nog of ik dit echt nodig ga hebben.

Gamen doe ik weinig/soms. Het laatste spel wat ik weer volledig heb gespeeld is (alle) Half Live via steam op mijn werk-laptop (extern beeldscherm). Ik ben niet van de allerlaatste, duurste spellen. Eerder nostalgie, dus command en Conqueror zal vast binnenkort ook weer gespeeld worden.
Maar ik wil mezelf niet vastpinnen op enkel oude spellen.

Het nieuwe systeem zou ik graag toekomstproof aanschaffen, maar ik vind het erg lastig te bepalen of ik nou flink geld wil betalen voor een videokaart/pc of dat ik beter goedkoper kan kiezen en over 5 jaar door dezelfde keuzes heen moet (waar ik niet zo gelukkig van wordt).

Ik las dat er eventueel schermen zijn met KVM switch, waardoor ik flink kan reduceren in onderdelen (moet ik alleen een extra ontvanger voor mijn logitech MX master muis regelen denk ik. Ideeën zijn welkom.

Ik wil dan eigenlijk wel naar een groter scherm, zodat ik meer informatie op een scherm heb.
4K is misschien overtrokken. Ik dacht aan 1440p. Als 4K op 60Hz trouwens betaalbaar is prima kan voor wat ik nu noem, kan het ook een optie zijn. Scherm mag tussen 27" en 32" zijn denk ik.

Ik laat mijn eigen pc geregeld aan staan, dus laag in energieverbruik en stil zou fijn zijn.

Ik gebruik dual boot, linux/windows, maar gezien ik er niet meer op game, laatste tijd vooral linux.
Ik hoef geen disco, dus geen fancy lampjes.

Foto's, browsen, licht programmeerwerk, excel, spelletjes (websites) en offline.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen 800 en 1000 euro ex. scherm. Ik heb het volgende topic inmiddels meermaals gelezen, omdat deze dicht bij mijn wensen komt: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2287732
Als iemand mij kan helpen kiezen en het kan voor minder geld, dan is dat fijn.
Vroeger besteedde ik zo'n 400 euro voor een nieuwe pc. Dit bedrag is dus wel even wennen voor mij.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. De thinkcenter M73 is vast te oud en gaat in zijn geheel een 3e leven krijgen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
32GB werkgeheugen.
27"- 32" min. 1440p scherm + display port kabels want ik heb nu nog VGA.
geschikte CPU (of iGPU) 6 of 8 cores.
GPU als dat nodig is voor scherm of gamen.
Ik heb nog SSD en HDD schijven. Die moeten erin kunnen.
DDR5 systeem?
AM5?
Voeding. Ik denk niet dat ik baat heb bij een modulaire voeding. Is dit voordeliger? Of vooral strakker?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar in alle berichten die ik heb gelezen zie ik dat AMD veel naar voren komt als het om prijs/kwaliteit gaat. Ik neig daarnaar.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als ik voor iets meer geld veel stiller of zuiniger kan hebben dan graag.
Mijn gedachte is dat ik liever wat meer betaal voor een betere processor om langer mee te kunnen.

2e hands is goed. Ik was al op veilingsites aan het kijken of ik koopjes kon vinden, maar vind het lastig elk component te moeten vergelijken omdat ik aan de naam niet zie hoe oud/snel het model is.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb hierboven al wat context gegeven.
Ik wil graag dat er wat ervaring meedenkt en kan helpen knopen hakken. Daar ben ik slecht in. Ik vind het lastig om te bepalen of ik nou een losse GPU nodig heb. Is het voordeliger om een goedkopere CPU, zonder igpu te nemen en er een kleine videokaart bij te nemen? of beter dan een CPU met ipgu? Ik heb ze beiden geselecteerd.
Minder geld is beter, maar ik wil er wel wat langer plezier van kunnen hebben, want het uitzoekwerk kost een hoop tijd en energie.
Graag een check op samenstelling.

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Tray€ 188,85€ 188,85
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Tray€ 388,-€ 388,-
1MoederbordenASRock B650M-HDV/M.2€ 119,-€ 119,-
1KabelsIntronics DisplayPort aansluitkabel Zwart€ 8,-€ 8,-
1MonitorsGigabyte M27Q Zwart€ 194,75€ 194,75
1ProcessorkoelingArctic Freezer 36€ 28,69€ 28,69
1Geheugen internCorsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30€ 116,98€ 116,98
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W€ 75,19€ 75,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.119,46

Bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
Je bent goed op weg. De beest werk laptop heeft een 4 generaties oude CPU en een voor gaming redelijk zwakkke A2000 videokaart.
Dat is dus zeer goed nieuws! Dat ga je wel krijgen voor jouw budget. Ik denk dat je met jouw doeleinden makkelijk weg kan komen met de Ryzen 8600G. Die heeft een relatief krachtige iGPU. En die oude games zullen daar prima op draaien. Een 7500f met een Ryzen 7600 kan ook. Is een stukje duurder, maar dan kan je ook wat modernere spellen spelen.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 7500F Tray€ 149,90€ 149,90
1MoederbordenASRock A620M Pro RS€ 106,66€ 106,66
1VideokaartenASRock Radeon RX 7600 Challenger 8GB OC€ 253,79€ 253,79
1BehuizingenSharkoon AK3€ 59,90€ 59,90
1MonitorsGigabyte M27Q Zwart€ 195,07€ 195,07
1Geheugen internPatriot Viper Venom PVV532G600C30K€ 92,90€ 92,90
1VoedingenMSI MAG A750BN PCIE5€ 72,99€ 72,99
Totaal€ 959,90

[ Voor 69% gewijzigd door Dekar op 07-04-2025 23:11 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:03
Let er wel op dat de meeste videokaarten geen USB c met Displayport Alt mode uitgang hebben, dat is hoe de in monitoren ingebouwde KVM switchen werken. Ook moederborden hiervan voorzien op het AM5 platform zijn prijzig als je van de in de processor ingebouwde graphics gebruik wilt maken... ik denk dat in jouw geval een traditionele KVM switch met HDMI en/of DP aansluitingen een beter idee is.

[ Voor 9% gewijzigd door martyw op 08-04-2025 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Eens met Matty, koop een losse kvm switch met hdmi + hdmi. Meeste laptops hebben namelijk wel hdmi geen DisplayPort.

Ik zou wel denken aan de upgrade naar jouw gekozen r7, afhankelijk van waar je hem koopt. Als het maar 4 tientjes is, vind ik het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je de PC geregeld aan laat staan en weinig gamed dan hebben de Ryzen 7's 7000's wel een nadeel, namelijk dat ze idle niet erg zuinig zijn. Zeker omdat de ultieme game-prestaties niet de topprioriteit zijn kun je ook naar de alternatieven kijken: een oudere ryzen als de 5600/5700, een nieuwere laptop-gebaseerde Ryzen als de 8400F / 8700F, of een Intel 225F. Of, met IGP (dus geen videokaart nodig), een Intel 225 of 8600G, waarbij die laatste grafisch het krachtigst is zonder losse videokaart (oke, op de 8700G na, maar dan zou ik qua prijs eerder naar een losse RX6600 neigen). Waarbij de wat duurdere CPU's natuurlijk beter presteren, al ben ik meer fan van de 8700F dan de Intel 225(F).

Die echt oude spellen draai je tegenwoordig op elke IGP. Wil je een keer iets moderners doen, dan gaat dat op een 8600G ook wel, in de zwaardere games moet je dan gewoon lagere instellingen nemen. Slechts de zwaarste games, en toekomstige games, kun je dan echt niet aan. Met een losse videokaart als de RX6600 kan je alles wel aan. De RX6000/RX7000-series zijn op een enkel scherm best zuinig, met een tweede scherm zo uit mijn hoofd juist weer niet, maar dat zou je even moeten nazoeken. AMD-videokaarten zijn onder linux-gebruikers populairder dan NVidia vanwege de open source drivers.

De X3D-CPU's zou ik sowieso afschrijven, puur omdat het het geld alleen waard is als je flink gaat gamen. En dan moet er ook een zware videokaart bij om die X3D niet te bottlenecken. Hooguit een 5700X3D is nog leuk, maar in CAD is een 8700F sneller.

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 08-04-2025 15:08 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:00
Ik heb dit onlangs samengesteld:

ChiMan in "Allround desktop voor rond de 800 euro"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:09
Waarom wil je je oude SSD en HDD's behouden? Het einde van de levensduur van een harde schijf komt na 10 jaar ook wel in zicht. Zet alle bestanden lekker over naar een grote, snelle SSD in je nieuwe systeem.

Ik zou voor volgend systeem gaan, wellicht de 8600g ipv 8700g nemen om nog wat te besparen.

1ProcessorsAMD Ryzen 7 8700G Boxed€ 269,90€ 269,90
1BarebonesASRock DeskMini X600€ 219,-€ 219,-
1ProcessorkoelingJonsbo HP-400S€ 27,24€ 27,24
1Geheugen internCrucial CT2K16G56C46S5€ 74,66€ 74,66
1SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 4TB€ 243,90€ 243,90
Totaal€ 834,70

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:03
Ugraded schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:31:
Waarom wil je je oude SSD en HDD's behouden? Het einde van de levensduur van een harde schijf komt na 10 jaar ook wel in zicht. Zet alle bestanden lekker over naar een grote, snelle SSD in je nieuwe systeem.

Ik zou voor volgend systeem gaan, wellicht de 8600g ipv 8700g nemen om nog wat te besparen.

1ProcessorsAMD Ryzen 7 8700G Boxed€ 269,90€ 269,90
1BarebonesASRock DeskMini X600€ 219,-€ 219,-
1ProcessorkoelingJonsbo HP-400S€ 27,24€ 27,24
1Geheugen internCrucial CT2K16G56C46S5€ 74,66€ 74,66
1SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 4TB€ 243,90€ 243,90
Totaal€ 834,70
Let er op dat de Ryzen versies van de Deskmini ook geen video over USB-C doen. Als je een USB-C KVM switch wilt en iets zoekt wat geen videokaart heeft maar een vrij krachtige in de CPU ingebouwde grafische processor denk dan aan een mini PC zoals die van Minisforum of Beelink,
Bv https://minisforumpc.eu/n....0&variant=43028691157175

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:05
Ik gebruik mijn eigen pc en werklaptop beide naast elkaar (heb dus 2 sets muizen en 2 toetsenborden en 2x schermen op mijn bureau staan).
Is het dan niet handiger om gewoon een muis en toetsenbord aan te schaffen die met meerdere apparaten tegelijk kunnen verbinden en met een sneltoets wisselen? Gezien je linux gebruikt kun je niet met bijvoorbeeld mouse without borders werken, maar een bluetooth muis en toetsenbord kan bijvoorbeeld wel.
Mogelijk kan je huidige mx master dat al.

Voor een kvm heb je inderdaad vaak display over usb-c nodig en dat bestaat op de desktopmarkt niet echt voor een acceptabele prijs. De miniPC van @martyw is een goed ding, maar de GPU is niet zo snel als die van je werklaptop.

Voor de desktop maakt Asus hier wel een kaart voor uitvoering: ASUS USB4 PCIe Gen4 Card maar goedkoop is ie niet.
De moederborden op am5 die dit kunnen beginnen bij 170 euro. categorie: Moederborden maar om heel eerlijk te zijn weet ik niet hoe goed dit werkt icm een discrete GPU en al helemaal niet onder Linux.

Er bestaan ook kvm's die niet met usb-c werken maar individuele display kabels, maar die zijn redelijk prijzig.
De RX6000/RX7000-series zijn op een enkel scherm best zuinig, met ee tweede scherm zo uit mijn hoofd juist weer niet, maar dat zou je even moeten nazoeken.
Mijn 7800XT trekt met 2 displays eraan 60 watt in idle. Dus je hebt het helaas goed onthouden. Multi monitor setups zijn sowieso niet zuinig. Displays trekken ook gewoon 25-50 watt per stuk. Mijn 5800X3D+7800XT met 2 monitoren eraan trekt in totaal een watt of 200-300 als ik naar de desktop staar. Gemeten via P1 poort in de meterkast.
Ik heb dan wel beide schermen op max brightness staan, beide 1440p, 70Hz en 240Hz en adaptive refreshrate in windows uit.

Mijn werk workstation trekt 100 watt idle met een 12900KS, RTX A2000 en 3 1920x1200 displays. Gemeten via de UPS waar alles in zit.

[ Voor 73% gewijzigd door youridv1 op 08-04-2025 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

youridv1 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:12:
Mijn 7800XT trekt met 2 displays eraan 60 watt in idle. Dus je hebt het helaas goed onthouden. Multi monitor setups zijn sowieso niet zuinig. Displays trekken ook gewoon 25-50 watt per stuk.
Als ik hier naar kijk zou dat inmiddels gefixt moeten zijn, en zijn de verschillen lood om oud ijzer (zeker in vergelijking met de monitors zelf, zoals je al aangaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:05
@bwerg Ik draai de nieuwste driver en heb mijn 7800XT pas een maand, dus wat is er precies gefixt?

[ Voor 19% gewijzigd door youridv1 op 08-04-2025 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

youridv1 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:14:
@bwerg Ik draai de nieuwste driver en heb mijn 7800XT pas een maand, dus wat is er precies gefixt?
Dat in de gelinkte benchmarks de 7000-serie in multi-monitor het verbruik tussen de 10W-31W schommelt? Mogelijk dat jouw hoge refresh-rate, en misschien ook de twee verschillende refresh-rates, hier invloed op hebben. @Badd Yass gamed niet veel, dus dan voegt een 240Hz-monitor weinig toe, en dan verwacht ik dat de gelinkte benchmarks wel kloppen.

Nou zijn idle-benchmarks vaak erg onbetrouwbaar, maar ze hebben wel letterlijk 7 kaarten uit de 7000-serie gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badd Yass
Dekar schreef op maandag 7 april 2025 @ 23:05:
Je bent goed op weg. De beest werk laptop heeft een 4 generaties oude CPU en een voor gaming redelijk zwakkke A2000 videokaart. Dat is dus zeer goed nieuws!
Thanks. Ik was een kast vergeten toe te voegen. Is een casefan in jouw voorstel nog nodig?
Ik was even verder aan het lezen en je bent niet de enige die de Ryzen 8600G aanraad. Ik ga nog even verder kijken en kom er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badd Yass
martyw schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 06:28:
Let er wel op dat de meeste videokaarten geen USB c met Displayport Alt mode uitgang hebben, dat is hoe de in monitoren ingebouwde KVM switchen werken. Ook moederborden hiervan voorzien op het AM5 platform zijn prijzig als je van de in de processor ingebouwde graphics gebruik wilt maken... ik denk dat in jouw geval een traditionele KVM switch met HDMI en/of DP aansluitingen een beter idee is.
Super. Bedankt voor je tip!
Vroeger had ik gewoon een bundel van 2x VGA en USB vanuit mijn switch, maar blijkbaar gaat de tijd vooruit, zodra dit geintegreerd wordt in een scherm ;)

Ik ga kijken naar een scherm zonder KVM, met losse switch dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badd Yass
99ruud99 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 06:58:
Eens met Matty, koop een losse kvm switch met hdmi + hdmi. Meeste laptops hebben namelijk wel hdmi geen DisplayPort.

Ik zou wel denken aan de upgrade naar jouw gekozen r7, afhankelijk van waar je hem koopt. Als het maar 4 tientjes is, vind ik het waard.
Mijn laptop hangt aan een dockingstation. Die heeft een DP uitgang.
Bedankt voor je tip. ik ga wat verder onderzoek doen en keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badd Yass
Bedankt allen voor jullie input. Het is momenteel al laat, maar ik denk dat ik binnenkort 2 opties naast elkaar ga zetten.
1 met iGPU en
1 met CPU en wat goedkopere losse GPU.

Ook zal ik de monitor naar een niet-KVM unit zetten en even kijken of ik op tweakers ook ergens een DP KVM switch kan vinden. Uiteraard kan ik alles 2x op m'n bureau houden, maar eigenlijk is het gewoon een zooitje. Is al sinds ik met Corona meer moet thuiswerken en er in een keer een scherm EN laptop bij kwam. Daarvoor gebruikte ik mijn laptop amper thuis, maar momenteel ook voor steam.

Dit alles maakt dat ik ook de overweging had om de werklaptop te blijven gebruiken voor games en mocht er ooit iets met m'n laptop of werk gebeuren dat ik mijn Desktop later upgrade naar iets krachtigers.

Ik kon de specifieke videokaart niet als individueel vergelijken met Ryzen 7 8700G (Boxed) en Ryzen 5 8600G (Boxed), maar als ik chatgpt moet geloven, blijven ze beide nog achter op de RTX A2000.

Klopt dat?

Nogmaals bedankt voor jullie enthousiasme en hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badd Yass
Dit is precies het topic waar ik in TS naar refereerde. Dus heel erg bedankt! Ik heb er al veel aan gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badd Yass
Ik heb weer even wat tijd genomen voor een update in mijn lijstjes, gebaseerd op bovenstaand gecombineerd advies. (Randapparatuur heb ik er maar even uit gelaten en in een andere lijst gestopt)
Ik heb 2 lijsten gemaakt, 1 met igpu en 1 met cpu en losse gpu.

de tips:
1: Koop aparte KVM switch. Ik heb hier minder ervaring in. Ik schrok een beetje van de prijzen als ik dit met DP wil en toekomstbestendig. wel altijd goedkoper dan een 2e scherm. ik zag prijzen tussen 50 en 100 euro, maar Tweakers heeft hier niet echt een best-buy ofzo..

2: Als ik geintegreerde igpu neem, dan lijkt de 5 8600G de beste prijs-kwaliteit te hebben. En eventueel kan ik later alsnog upgraden. Scheelt toch weer 100 euro t.o.v. de 7 8700G

3: Ik zag advies naar een deskmini X600 serie barebone. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit iets voor mij is. Ik wil mijn niet zo oude 4TB 3.5" schijf gebruiken. Daar staat met name data op.
(Ik start mijn pc op een SSD.) Ik zie echter wel dat deze HDD niet de beste (slechte) reviews krijgt, dus misschien deze houden als backup en een andere 4TB schijf kopen. (uitvoering: Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB)

Nog 3 vragen:
Ik zag dat met de boxed Ryzen 5 8700G toch vaak een andere fan wordt bijgekocht (bijv. de door mij geselecteerde acrtic freezer 36. Is dit echt nodig? (Niet zonde van de meegeleverde fan?)

Heb ik nog een aparte case-fan nodig? Die heb ik nog niet geselecteerd.

Ik raakte wat in de war over de usb aansluitingen van de eerder voorgestelde Gigabyte M27Q. Kan ik deze nou wel of niet aansluiten met 1xDP vanuit tower en 1xHDMI vanuit laptop/dockingstation + usb uiteraard?

Bedankt voor alle input.
Onderstaande zijn mijn 2 afwegingen. Graag nog eens meekijken op compatibiliteit. Heel erg bedankt voor het meedenken!!

Met Ryzen 5 8600G:
1ProcessorsAMD Ryzen 5 8600G Boxed€ 176,90€ 176,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 59,38€ 59,38
1SSD'sLexar NM710 2TB€ 107,90€ 107,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 656,41

Ryzen 5 7500F:
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7500F Tray€ 149,41€ 149,41
1VideokaartenASRock Radeon RX 6600 Challenger D 8GB€ 216,64€ 216,64
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W€ 75,19€ 75,19
1SSD'sLexar NM710 2TB€ 107,90€ 107,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 861,37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 19:05
Je kast is erg groot, als je iets kleiner wil: Chieftec Pro mini AZ-01B-OP

Je hebt Corsair geheugen gekozen, dat gaf in het verleden af en toe problemen met Ryzen.
Neem liever G.Skill of Kingston:

G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5
Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32
G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 (iets trager en goedkoper)

Misschien te overwegen om een RX 7600 te nemen ipv RX 6600, kost € 40 extra, maar presteert meer dan 20% beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badd Yass
Bedankt voor je reactie. Ik begreep uit deze
Allround desktop voor rond de 800 euro Dat de Kingston niet met expo werkt.

Je voorstel kast is ook een goedkope. Klinkt goed.

Heb je misschien nog een reactie/ervaring op mijn vragen?
Pagina: 1