problemen instellen Homatics google tv dongle G4k chromecast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombojr
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 07-04 21:42
Hallo ik heb voor mijn vader wn moeder deze chromecast gekocht. omdat ze hun telefoons (iphones) willen streamen naar TV. De tv is een jaar of 4 oud. kon geen apps douwnloaden. ik heb problemen met aanmelden op WIFI , ik heb de goedde Wiffi naam en goed wachtwoord. Toch zegt hij kan geen verbinding maken.
Als ik mijn telfoon van wifi af gooi en dan het wachtwoord invoer doet hij het wel. staan beide ook op het goedde netwerk. ik ben er ooit doorheen gekomen, en had de google home app gedownload , maar als ik dan de een ruimte aan maak (woonkamer) en druk op apparaten toevoegen , ziet hij hem niet. kan blijven proberen.
ik wil best op mijn telefoon proberen, maar dan staat hij niet op mijn vaders telefoon ingesteld? toch?
ze hebben nog een ipad, maar dan hetzelfde verhaal dan kan die alleen streamen naar tv?
Moet eerlijk zeggen dat het me altijd lukt, maar merk dat ik met i phones niet z,n klik heb. en ben Android gewend. Kan iemand me verder helpen? ga er vrijdag weer naartoe ze wonen ook een stukje hier vandaan.
Bedankt alvast Tom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Tombojr Welkom op het forum van Tweakers. Je hebt je vraag nu gesteld in het aankoopadviesforum. Ik verplaats je topic naar de juiste plek.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tombojr schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:18:
Hallo ik heb voor mijn vader wn moeder deze chromecast gekocht. omdat ze hun telefoons (iphones) willen streamen naar TV. De tv is een jaar of 4 oud. kon geen apps douwnloaden. ik heb problemen met aanmelden op WIFI , ik heb de goedde Wiffi naam en goed wachtwoord. Toch zegt hij kan geen verbinding maken.
Als ik mijn telfoon van wifi af gooi en dan het wachtwoord invoer doet hij het wel. staan beide ook op het goedde netwerk. ik ben er ooit doorheen gekomen, en had de google home app gedownload , maar als ik dan de een ruimte aan maak (woonkamer) en druk op apparaten toevoegen , ziet hij hem niet. kan blijven proberen.
ik wil best op mijn telefoon proberen, maar dan staat hij niet op mijn vaders telefoon ingesteld? toch?
ze hebben nog een ipad, maar dan hetzelfde verhaal dan kan die alleen streamen naar tv?
Moet eerlijk zeggen dat het me altijd lukt, maar merk dat ik met i phones niet z,n klik heb. en ben Android gewend. Kan iemand me verder helpen? ga er vrijdag weer naartoe ze wonen ook een stukje hier vandaan.
Bedankt alvast Tom
Ik ken dit apparaat niet. Ik snap ook het probleem niet uit de beschrijving. Kunnen alle telefoons etc wel gewoon op het wifi netwerk? Wellicht moet je het apparaat resetten en opnieuw beginnen. Bij een Google chromecast maakt het verder niet uit via welk apparaat je de configuratie uitvoert. Na het configureren kun je met alle peripherals streamen naar de unit. Dus daar zou ik me minder zorgen over maken. Probeer het maar gewoon met jouw telefoon. Lukt dat wel dan weet je iig dat het apparaat goed is. En dan kun je altijd nog resetten en het via de iphone opnieuw proberen.

En lukt niks dan zou ik kijken naar support van de fabrikant.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Homatics Dongle G, officieel Android TV apparaat met Google TV grafische interface. Mij welbekend als Homatics privé tester, en ik heb er eentje in mijn Homatics verzameling.

Eerst even aangeven, mocht Android OS TV V11 er nu nog opstaan, er zijn inmiddels al 2 versies van V14 uitgekomen voor deze Dongle.

Ik heb maar weinig tot geen terugkoppeling van WiFi problemen gehad voor deze Dongle, ik heb/had ze ook niet tijdens testen. De Dongle is van een 100Mbit ethernet poort voorzien, mocht er een vaste netwerkaansluiting bij het apparaat aanwezig zijn.

Maar voor nu, adviseer ik om de laatste V14 update aan te vragen. Daarvoor kan deze link worden gebruikt.

Kan even gaan duren, niet duidelijk is hoelang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hit and run? 😁

Testing, one, two ...