Huishoudelijk apparaat importeren uit China - zelf inklaren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Hallo,

Ik was al een tijdje op zoek naar een bepaald huishoudelijk apparaat (een zeer specifieke deeg kneder). Ik vond deze in een Europese webshop voor €1200, maar na wat research kwam ik erachter dat dat ding gewoon gedropshipped vanuit China komt en ik heb precies hetzelfde apparaat op Alibaba gevonden voor €514. (Die Chinese leverancier biedt ook customized dropshipping aan dus de Europese leverancier haalt hem waarschijnlijk ook gewoon daar 😅)

Ik heb even gegoogled en op huishoudelijke apparaten vanuit China zit 2,2% duty en uiteraard 21% tax, wat op €634 uitkomt (+€90 shipping). wat het dus interessant maakt om vanuit China te laten leveren.

Ik heb hem nu dus daar besteld met UPS verzending naar Nederland. De verkoper neemt nu contact met me op dat ik zelf de inklaring moet doen. Betekent dat ik zelf met HS codes en zo aan de gang moet en contact op moet nemen met de douane? Of gaat UPS dat voor mij doen en krijg ik gewoon een rekening van ze voordat ze het pakket leveren? Als dat ding echter in een of ander douane magazijn blijft staan omdat ik niets van importeren snap is het natuurlijk weggegooid geld.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 18:25
UPS kan dit doen voor rond de 10 euro.

Als ik het even snel uitreken kom ik uit op 772 euro voor alles.

http://www.invoercalculator.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:31
Normaal gesproken doet UPS dat gewoon. Als er echter geen HS code op de commercial invoice staat dan heb je kans dat UPS gaat gokken of dat ze eerst contact met jou opnemen.

Wat ook vaak voorkomt is dat er een commercial invoice bij zit met een lagere waarde. Niet zoals het hoort uiteraard maar ze doen dat vaak zonder te vragen en dat scheelt weer wat bij de invoerkosten en BTW.

niet iedereen heeft een bierbuikje