Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-05 09:51
Ik heb afgelopen weekend deze set gekocht. Eufy Video Doorbell 2K (Battery-Powered) + Homebase.
uitvoering: eufy Video Doorbell (Battery-Powered)

Ik heb echt van alles geprobeerd met posities in huis en zelfs ernaast maat niets helpt om een beter bereik te krijgen buiten de deur. Ook niet als de Homebase met vaste LAN is verbonden. Volgens de app is het signaal uitstekend. Interne netwerk is het ook snel op mijn telefoon. Maar eenmaal buiten de deur is het niet vooruit te branden deze Eufy app. Vaak moet je eerst de app sluiten en dan weer opnieuw laden en daarna heb ik pas verbinding op mijn 5G netwerk. Vaak zie je ook langdurig ontcijferen staan bij gebeurtenissen openen. Gigantische compressie op de bestanden zo te zien.

Welke instelling kan dit aan liggen van Eufy?
Het ligt niet aan mijn netwerk. Ik heb ook een bewakingscamerasysteem met 4 camera's en deze is wel snel met 4k beelden buiten de deur op een andere app. Ik heb up- en downloadsnelheid van 1 Gigabit per seconde.

Beste antwoord (via Draconian op 11-04-2025 07:55)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hier dezelfde problemen ondervonden met zowel de HB2 als HB3. Als ik mijn mobiele data van KPN naar Vodafone switch werkt het een stuk beter. In het verleden hielp het volgens mij ook om een APN van KPN te kiezen die IPv4 forced. Maar volgens mij werkt die APN niet meer.

Het lijkt mij dus een IPv4 vs. IPv6 dingetje te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 10-04-2025 15:34 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:02
Mijn ervaring is vergelijkbaar, als ik buitenhuis mijn Wireguard vpn aanzet werkt de app een stuk vlotter.

De vertraging lijkt dus door de Eufy servers te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
joostnl schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:18:
Mijn ervaring is vergelijkbaar, als ik buitenhuis mijn Wireguard vpn aanzet werkt de app een stuk vlotter.

De vertraging lijkt dus door de Eufy servers te komen.
Ik had al zoiets begrepen op het forum van Eufy. Dit probleem speelt echt al jaren met hun spullen en ze lossen niets op. Zit in hun brakke software. Ik heb een oplossing gevonden gisteravond. De app niet sluiten op je telefoon maar op de achtergrond laten draaien. Dus minimaliseren. Dan is het na openen wel vrijwel direct bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:02
Draconian schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 06:56:
[...]

Ik had al zoiets begrepen op het forum van Eufy. Dit probleem speelt echt al jaren met hun spullen en ze lossen niets op. Zit in hun brakke software. Ik heb een oplossing gevonden gisteravond. De app niet sluiten op je telefoon maar op de achtergrond laten draaien. Dus minimaliseren. Dan is het na openen wel vrijwel direct bereikbaar.
Top! Android of IOS? (Bij Android maakt het bij mij geen verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
joostnl schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 06:57:
[...]

Top! Android of IOS? (Bij Android maakt het bij mij geen verschil)
Ik heb Android. Samsung S25 Ultra. Je kunt ook een paar vooraf ingesproken berichten instellen. Scheelt ook weer tijd voor de postbode. Ik heb als bericht, "Gooi maar in de grijze bak". ;)
In de firewall thuis had ik ook dit toegepast gisteravond. Forward naar het IP-adres van de Homebase.

Support came back with this:
“Regards to the requirements of the network for our home base, we use TCP port 80 and 443 and UDP 0~65535 port. Please make sure TCP port 80 and 443 and UDP 0~65535 ports have not been blocked.”

Maar heel af en toe duurt het alsnog 2 seconden eer dat het laadt buitenom het thuisnetwerk. Maar niet meer onbereikbaar gelukkig. App dus op de achtergrond laten draaien.

Update:
Vandaag toch weer een paar keer gehad dat het niet wilde laden bij liveview. 1 keer tot 2 keer terug klikken en de derde keer werkte het weer wel. Over Ring hoor ik alleen maar positieve dingen als het om online gaat. Eufy raad ik absoluut af. Rotzooi. Aangezien ze al jaren niet luisteren naar hun klanten.

Letterlijk al hun spullen. Lees de antwoorden. Gaat nergens meer over.
https://www.reddit.com/r/...ow_to_load_playback_lags/

[ Voor 21% gewijzigd door Draconian op 08-04-2025 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmoret
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 11:52
Het maakt wel een enorm verschil of je de Homebase 2 gebruikt of de Homebase 3. Op de 2 duurde het maken van verbindingen ongeveer 30-60 seconden, op de HB3 is dat 5-15 seconden. Al heb ik de laatste dagen ook slechte verbinding met de HB3. Die heeft een jaar prima gewerkt, maar met de laatste firmware update is de verbinding onbetrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draconian
cmoret schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:14:
Het maakt wel een enorm verschil of je de Homebase 2 gebruikt of de Homebase 3. Op de 2 duurde het maken van verbindingen ongeveer 30-60 seconden, op de HB3 is dat 5-15 seconden. Al heb ik de laatste dagen ook slechte verbinding met de HB3. Die heeft een jaar prima gewerkt, maar met de laatste firmware update is de verbinding onbetrouwbaar.
In principe is dat onacceptabel. De postbode is dan allang vertrokken. Het enige wat zeer goed gaat is lokaal opnemen. De meldingen gaan razendsnel en nooit een hapering met de opnames. Alleen het live gebeuren is een drama helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 15:07
Exact hetzelfde probleem, ze schuiven het af op apparaten uit je app verwijderen en toevoegen etc. Helpt allemaal ook voor geen meter. Begint wel steeds frustrerender te worden, dat ik te laat ben voor de deurbel in de app omdat die app te langzaam laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Geen oplossing maar wel verder anecdotisch bewijs; onze Eufy camera's zijn de laatste tijd ook retetraag via de app als we niet op wifi zitten.

Helaas blijft Eufy verder kwalitatief gewoon prima spul; wifi verbinding is top, kwaliteit van het beeld en geluid zijn top, lokale RTSP stream van de camera's is top, alleen zouden ze net zoals bijv. Reolink gewoon wat meer moeten doen met de optie om volledig zonder hun cloud te werken.
Dat is voor een deurbelcamera natuurlijk ook niet echt een oplossing voor de meeste mensen, maar voor de echte Tweakers onder ons zou je daarmee prima vooruit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmoret
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 11:52
Ik ondervang de vertraging die er nog op zit met twee maatregelen: (I) pushmelding bij beweging en niet pas bij aanbellen; en (II) bij drukken op de melding gelijk schakelen naar de live verbinding en niet eerst het filmpje bekijken zoals de standaard instelling is. Ik mis hierdoor nooit de postbode, tenzij ik in de auto zit of om andere reden niet bereikbaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
cmoret schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:45:
Ik ondervang de vertraging die er nog op zit met twee maatregelen: (I) pushmelding bij beweging en niet pas bij aanbellen; en (II) bij drukken op de melding gelijk schakelen naar de live verbinding en niet eerst het filmpje bekijken zoals de standaard instelling is. Ik mis hierdoor nooit de postbode, tenzij ik in de auto zit of om andere reden niet bereikbaar ben.
Dan heb ik nog heel vaak dat als ik gelijk live ga kijken er geen verbinding tot stand komt buiten de deur. Ik moet dan letterlijk uit de app en weer opnieuw beginnen. Daarna doet live het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0R-TOmdCCPuF5QFDW9D5YSGXIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGVV4CXb8QJM6Phc8W0AiCAs.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie dat er een update zit aan te komen vanwege de problemen. Laatste update was een ramp volgens de reviews..
https://play.google.com/s...g.battery.cam&hl=nl&pli=1
Anker
7 april 2025
Hello, dear user, we are sorry for the inconvenience. We expect to release an updated version of the application to resolve this issue. Please be patient. If you encounter any difficulties or need further assistance, our support team is always ready to assist you support@eufy.com.

[ Voor 19% gewijzigd door Draconian op 08-04-2025 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04 13:38
Zelfde probleem hier. We hebben wel de HomeBase 2. Waard om de 3 te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
Redmonkey92 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:07:
Zelfde probleem hier. We hebben wel de HomeBase 2. Waard om de 3 te halen?
Met 3 dezelfde problemen had ik al gelezen in het forum van Eufy. Het is wachten op een update.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hier dezelfde problemen ondervonden met zowel de HB2 als HB3. Als ik mijn mobiele data van KPN naar Vodafone switch werkt het een stuk beter. In het verleden hielp het volgens mij ook om een APN van KPN te kiezen die IPv4 forced. Maar volgens mij werkt die APN niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 10-04-2025 15:34 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draconian
fsfikke schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:33:

Ik lees ook zoiets in het forum. In je telefoon alleen op IPv4 zetten. APN-protocol stond bij mij op IPv4/IPv6. Nu op alleen IPv4 gezet. Kijken of het helpt.

Go to “Settings” and tap “Connections.”
Tap “Mobile networks.”
Select your access point.
Tap the “APN protocol.”
Select either IPv4

Hier ook nog een soortgelijk probleem
https://community.odido.n...352541?tid=352541&fid=559

Update 11-4-2025
Dat gedwongen op IPv4 te zetten lijkt voor nu te werken. Kan nu vrij snel op mijn werk de camera benaderen. Ik hou het in de gaten vandaag.
Paar uur verder en het gaat fantastisch nu. Helemaal top.

@fsfikke Ik heb je aangemerkt voor het beste antwoord want door deze opmerking heb ik het voor mijzelf opgelost. Gedwongen op IPv4 zetten onder APN protocol. Nu is het net alsoif ik thuis ben met benaderen.

[ Voor 31% gewijzigd door Draconian op 11-04-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
Even een update. Het werkt nog steeds goed! APN protocol op alleen IPv4 is de oplossing.
Postbode niet meer gemist.
Pagina: 1