Ik wil de uiterste rand tussen muur en schuin dak afsluiten met Hagopur IPF (dure pur die knaagdierbestand zou moeten zijn). Over de volle lengte op ruim een meter van die rand lopen verwarmingsbuizen, waardoor ik niet naar de rand toe kan tijgeren. Is er een manier om het standaard rietje van zo’n bus pur met een halve meter of misschien iets meer te verlengen, of is dat vragen om puinzooi?
Vraag
Alle reacties
Met een lang rietje verlengen gaat niet zo goed weet ik inmiddels uit ervaring. Op een gegeven moment is de kracht die nodig is om het rietje van je PUR spuit af te drukken kleiner dan de kracht die nodig is om de pur vooruit te duwen door het rietje. En wie staat er in the-line-of-fire van het met PUR gevulde rietje?? Precies, jij dus....
Je bent niet de enige die dit wil, en daarvoor zijn lange PUR spuiten te koop: zoek maar even op PUR spuit XL roof dan kom je ze wel tegen. Iets duurder dan de kappers beurt die ik nodig had maar dan is het ook wel gefixt.
Je bent niet de enige die dit wil, en daarvoor zijn lange PUR spuiten te koop: zoek maar even op PUR spuit XL roof dan kom je ze wel tegen. Iets duurder dan de kappers beurt die ik nodig had maar dan is het ook wel gefixt.
Kan prima,
Vaak genoeg gedaan het bestaande rietje te verlengen.
Bouwmarkt:
Staafje of slangetje vinden die over het bestaande rietje schuift.
*Tape oprollend dikker maken zodat het klemt, of als je geluk hebt met licht verwarmen laten uitrekken.
**Zo lang het blijft spuiten lekt het niet, als je het goed strak hebt geklemd/getaped
Slangetje-> Wel even versteviging ronde staaf/stok aan vast tapen zodat die niet alle kanten op beweegt
Hornbach/Bauhaus, zou je het met gemak kunnen vinden.
Vaak genoeg gedaan het bestaande rietje te verlengen.
Bouwmarkt:
Staafje of slangetje vinden die over het bestaande rietje schuift.
*Tape oprollend dikker maken zodat het klemt, of als je geluk hebt met licht verwarmen laten uitrekken.
**Zo lang het blijft spuiten lekt het niet, als je het goed strak hebt geklemd/getaped
Slangetje-> Wel even versteviging ronde staaf/stok aan vast tapen zodat die niet alle kanten op beweegt
Hornbach/Bauhaus, zou je het met gemak kunnen vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door PatRamon op 07-04-2025 18:52 ]
Moet lukken met een langer 'rietje'. Ik heb het een keer voor elkaar gekregen een gat dicht te purren met twee meter flexibele siliconenslang aan het pur pistool en een stok aan het eind van de slang om te sturen. Gebruik een slang met voldoende diameter (8-10 mm) zodat de druk niet te zeer op loopt.
[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 07-04-2025 23:08 ]
Wellicht hiermee? Is met een 60cm lange lans
https://www.kitcentrum.nl...purpistool-xl-60cm-p:3195
https://www.kitcentrum.nl...purpistool-xl-60cm-p:3195
[ Voor 10% gewijzigd door mydogisgone op 07-04-2025 23:59 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Dank voor het meedenken allemaal! Ik ga op zoek naar een goedkoop XL pistool. Zoiets als in de link van @mydogisgone maar dan minder flauw. Hou niet zo van die grappen waarbij men adverteert met 32,99 en je uiteindelijk 47,72 mag aftikken om het te ontvangen.. 
Maar nogmaals dank allemaal, dit gaat wel goed komen!
Maar nogmaals dank allemaal, dit gaat wel goed komen!
Pagina: 1