Nu de zon zo mooi schijnt valt me iets op. Ik gooi een P1 rapport via HA naar influxDB om daar met grafana een plaatje van te maken. Hierop kan ik zien wat de panelen terugleveren aan het net (exporteer) en wat ik
van het net haal (importeer).
Nu zie ik sinds een paar weken iets raars. De zon schijnt volop, maar ik lijk op dit moment toch wat Watt (70) te importeren.
Het duidelijkst zie je het aan de WP die aanslaat, zie:
:strip_exif()/f/image/73QMQrblNnDs1T20r2rpV2fC.jpg?f=fotoalbum_large)
Een paar weken terug was dat niet zo, was het zoals verwacht (als je genoeg opwekt, heb je geen verbruik):
:strip_exif()/f/image/Ns6JNJ1FgcsQiTwoZbz4EDue.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de import gebruik ik uit het P1 rapport de 1-0:1.7.0 ("Instantaneous imported active power (P+)") en voor de export de 1-0:2.7.0 ("Instantaneous exported active power (P-)")
Ik zie dat die 70W op Phase 1 wordt "geïmporteerd" (?), te weten, 1-0:21.7.0.
Nu behoort de slimme meter intern te salderen over de fasen, maar het huidige gedrag van de 1-0:1.7.0 geeft dat niet weer.
Iemand een idee hoe dat kan?
van het net haal (importeer).
Nu zie ik sinds een paar weken iets raars. De zon schijnt volop, maar ik lijk op dit moment toch wat Watt (70) te importeren.
Het duidelijkst zie je het aan de WP die aanslaat, zie:
:strip_exif()/f/image/73QMQrblNnDs1T20r2rpV2fC.jpg?f=fotoalbum_large)
Een paar weken terug was dat niet zo, was het zoals verwacht (als je genoeg opwekt, heb je geen verbruik):
:strip_exif()/f/image/Ns6JNJ1FgcsQiTwoZbz4EDue.jpg?f=fotoalbum_large)

Voor de import gebruik ik uit het P1 rapport de 1-0:1.7.0 ("Instantaneous imported active power (P+)") en voor de export de 1-0:2.7.0 ("Instantaneous exported active power (P-)")
Ik zie dat die 70W op Phase 1 wordt "geïmporteerd" (?), te weten, 1-0:21.7.0.
Nu behoort de slimme meter intern te salderen over de fasen, maar het huidige gedrag van de 1-0:1.7.0 geeft dat niet weer.
Iemand een idee hoe dat kan?