Offerte keuken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woutera
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 30-04 20:50
Mijn vraag

Ik heb vandaag offerte ontvangen voor electrawerk aan keuken i.v.m. nieuwe keuken. Ik vind sommige posten nogal aan de hoge kant. Hieronder een opsomming:

Nieuwe groepenkast monteren en aanpassen 1975,--
Elektra trekken in de keuken en extra groep
trekken incl. klein materiaal 1275,--

Spotjes plaatsen en schakelaar maken dimmer 488,--

Stucen van een wand (3 meter breed en 1.80 hoog)
(tot aan aanzet keukenblad 750,--

plafond sauzen ivm aanpassen spotjes 450,--

leidingwerk en afvoer volgens tekening plaatsen 525,--

Totaal (ex btw) 5463--

Het is een keuken van 3,5 x 3. Wat de spotjes betreft, die moeten vervangen worden, er zitten dus al spotjes gemonteerd (verlaagd plafond).

is dit redelijk of?

Groet,
Tineke

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 05:09
1 offerte is geen offerte. zou er met deze bedragen toch nog even verder kijken en offertes opvragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 23:07
Een offerte is geen offerte.
En aangezien we niet weten of er bouwmarkt materiaal of high end materiaal gebruikt wordt valt er geen zinnig woord over te zeggen of dit redelijk is of niet

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:25
Tja, ligt er aan wat er precies gedaan moet worden. De meeste kosten zitten in de meterkast en een extra groep naar de keuken brengen. Als de groepenkast recht naast de keuken zit zal die extra groep doortrekken naar de keuken makkelijk gaan. Maar als de leidingen door het hele huis moeten zal het een stuk lastiger zijn.
Hetzelfde geldt ook voor de groepenkast zelf. Als alles wordt vernieuwd en je redelijk wat groepen hebt en er goed materiaal wordt gebruikt, dan valt de prijs wel mee.
Ik zou iig beginnen met nog een paar offertes op te vragen. En voor de vraag hier is er wat meer informatie nodig om een goede schatting te kunnen maken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Mischien het bij één topic houden?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutera
Ik ben nieuw hier, dus beetje vreemd nog. Ronald 42, ik begrijp je vraag niet goed over één topic?
Meterkast zit meteen naast keuken. Moet wel door verlaagd plafond worden gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:00
Zou opzoek gaan naar meer offertes. Deze is zoiezo vrij/zeer hoog! Beetje meterkast (1 fase 8 groepen en kook groep) van abb kost je 600 euro incl btw en een uurtje of 4 tot 6 werk om te vervangen.

4.5 m2 stucwerk voor 750, en dus €166 per m2 is zoiezo totale waanzin 8)7 .

Maar zonder meer informatie is deze offerte meer een ik wil het eigenlijk niet maar als jij dit betaald doe ik het wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan-man op 07-04-2025 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Woutera schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:59:
Ik ben nieuw hier, dus beetje vreemd nog. Ronald 42, ik begrijp je vraag niet goed over één topic?
Meterkast zit meteen naast keuken. Moet wel door verlaagd plafond worden gewerkt.
Je had al een topic geopend met de offerte keuken daar hebben mensen gereageerd.
Nu heb je een tweede topic geopend met wat meer informatie in de startpost.
En daar reageren weer andere mensen op.

Mischien dat een Moderator ze samen kan voegen of die vorige compleet verwijderen net wat je zelf handig vind.

Maar even inhaken op alleen de meterkast.
Wat heb je nu? (Foto)
En wat krijg je? ( merken en specificaties)
En wat houden de werkzaamheden daarvoor precies in?

Net als het trekken van electra wat houd het precies in?

Als ik bijv een extra kabel moet trekken naar mijn keuken ben ik wel een dag zoet.
Dat is 8x zoveel euro uurloon plus dan nog materiaal.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:11
Jan-man schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:06:
Zou opzoek gaan naar meer offertes. Deze is zoiezo vrij/zeer hoog! Beetje meterkast (1 fase 8 groepen en kook groep) van abb kost je 600 euro incl btw en een uurtje of 4 tot 6 werk om te vervangen.

4.5 m2 stucwerk voor 750, en dus €166 per m2 is zoiezo totale waanzin 8)7 .

Maar zonder meer informatie is deze offerte meer een ik wil het eigenlijk niet maar als jij dit betaald doe ik het wel.
De reden waarom het stucwerk duur is, is waarschijnlijk omdat het een mega klein oppervlakte is. Meestal betaal je 15 a 20 euro per m2, maar niet voor zo'n klein oppervlakte. Dan gaat de prijs x5 ofzo, want tijd etc etc. Meeste stukadoors komen vaak nieteens meer voor zo'n klein oppervlakte, dus wat dat betreft heb je nog geluk.

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutera
OK. Dank voor jullie reacties zover. Ik ga nog verder overleg. plegen met degene die het uit gaat voeren. Wat voor merken etc. er gebruikt gaan worden heb ik geen idee. Ik heb alleen de offerte met omschrijving van werkzaamheden gekregen, verder geen details.

Wellicht kom ik er nog op terug, maar voor nu zover bedankt,

Groet,

Tineke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:40

Fe2O3

Ja das roest

Nieuwe meterkast was voor mij (twee keer, lekkage :D), 1000 euro, per keer. Als je in de randstad woont heb ik daar wel een # voor voor je.

1300 eur voor 1 groep richting keuken trekken is ook nogal aan de prijs. Dat zijn 2 gaten boren en een paar sleuven. En waarom rekenen ze dat 2x (want er is al een post voor leidingen trekken en verplaatsen)

Ik vind het nogal aan de prijs

het stucen is dan weer iets goedkoper, maargoe.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Ik vind het flink aan de prijs. 2k voor een groepenkast is abnormaal, tenzij je in een kasteel woont.. overige kosten ook allemaal veel te hoog als je t mij vraagt.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Makrolon schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:51:
Ik vind het flink aan de prijs. 2k voor een groepenkast is abnormaal, tenzij je in een kasteel woont.. overige kosten ook allemaal veel te hoog als je t mij vraagt.
Mwa ligt eraan. Wij hebben iets van 16 groepen. Oude kast weggehaald ( waren maar 4 groepen). Extra loze groepen aangelegd etc. 1500-2000 is redelijk normaal. Elektricien is gewoon 60-70€ excl btw p uur tegenwoordig

SiberischeHusky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makrolon
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:10:
[...]

Mwa ligt eraan. Wij hebben iets van 16 groepen. Oude kast weggehaald ( waren maar 4 groepen). Extra loze groepen aangelegd etc. 1500-2000 is redelijk normaal. Elektricien is gewoon 60-70€ excl btw p uur tegenwoordig
Ik ben electricien ;) 2400 inc btw slaat echt nergens op voor een groepenkast in een normaal woonhuis.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Makrolon schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:53:
[...]

Ik ben electricien ;) 2400 inc btw slaat echt nergens op voor een groepenkast in een normaal woonhuis.
Bedoel te zeggen dat het nogal een verschil is of het een standaard opdracht is of met wat extras etc. Overigens dacht ik dat het 2k incl was

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Nu online
CryptoNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 00:02:
[...]

Bedoel te zeggen dat het nogal een verschil is of het een standaard opdracht is of met wat extras etc. Overigens dacht ik dat het 2k incl was
De extra groep trekken staat nog een keer extra benoemd... Dus ik ga er van uit dat dit alleen de groepenkast plaatsen is. En ik heb het vermoeden dat dit gewoon een standaard kast is met een groep of 10-12 fornuis groep en verder niks geks.

En er onder zegt ts ex btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:02
Met keuken van 10 m2 en verlaagd plafond verwacht ik geen kasteel.
Stucwerk vind ik normaal - die stucadoor moet speciaal hiervoor komen, die reistijd moet betaald worden, en die je nu relatief duur terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:40

Fe2O3

Ja das roest

Makrolon schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:05:
[...]

De extra groep trekken staat nog een keer extra benoemd... Dus ik ga er van uit dat dit alleen de groepenkast plaatsen is. En ik heb het vermoeden dat dit gewoon een standaard kast is met een groep of 10-12 fornuis groep en verder niks geks.

En er onder zegt ts ex btw.
Precies, en voor mijn 14 groepen + stopcontact + beltrafo + aparte groep voor zonnepanelen + 3F kookgroep was ik 1250 incl. kwijt. (waarvan 250 voor de kookgroep, achteraf, was).

2k ex is een arbeider met gouden handjes, want qua materiaal gaat er waarsch. nog geen 250 tot 500 of 750e max in.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Als je tijd en handigheid hebt, kan je heel veel zelf. Voor 500€ heb je die groepenkast zelf vervangen.
Ik weet niet of die in NL bestaan, maar in België heb je "zelfbouw met advies" bedrijven zoals easykit en sack en dergelijke; die kunnen je met raad en daad bijstaan om zoiets zelf aan te pakken (ze leveren alle materiaal, je hangt de meterkast, zij komen controle doen: dat idee).

Wordt je hele huis trouwens aangepast (en niet alleen de keuken)? Ik heb voor minder mijn volledige huis van nieuwe electriciteit voorzien (nieuwe bedrading, stopcontacten, verlichting, meterkast, ....).

[ Voor 20% gewijzigd door naftebakje op 08-04-2025 12:31 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04 22:21
Behalve wat ik verder van de prijzen vind. Een aannemer mag geen ex BTW prijzen voor een particulier offreren.
Deze vindt het zelf ook al duur vandaar dat hij de BTW even weg moffelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 11:35
Woutera schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:42:
Mijn vraag

Ik heb vandaag offerte ontvangen voor electrawerk aan keuken i.v.m. nieuwe keuken. Ik vind sommige posten nogal aan de hoge kant. Hieronder een opsomming:

Nieuwe groepenkast monteren en aanpassen 1975,--
trekken incl. klein materiaal 1275,--

Spotjes plaatsen en schakelaar maken dimmer 488,--

(tot aan aanzet keukenblad 750,--

plafond sauzen ivm aanpassen spotjes 450,--

Totaal (ex btw) 5463--

Het is een keuken van 3,5 x 3. Wat de spotjes betreft, die moeten vervangen worden, er zitten dus al spotjes gemonteerd (verlaagd plafond).

is dit redelijk of?

Groet,
Tineke

...
toon volledige bericht
holy sh....t wat een prijzen zeg! Ik heb hier alles zelf gedaan en alleen de meterkast laten vervangen ( 1000 euro 16 groepen, kookgroep, zonnepanelen etc ) en het stucwerk laten doen €21 de m2 wanden €24 de m2 plafonds ( ik weet dat hij heel goedkoop is, dus laten we met €50/m2 rekenen straks )

Maar kom op, 500 euro voor het aansluiten van een paar spotjes en het maken van 1 schakelaar? 8)7 Want zo te lezen worden de oude spotjes gewoon vervangen en hangt alles al klaar. Ik zou het volgende doen, voorstellen:
Nieuwe groepenkast monteren en aanpassen 1250,--
trekken incl. klein materiaal zelf doen / klaar leggen. Elektricien mag wel geld rekenen voor het aansluiten en controleren perilex. Laten we zeggen 1 uur / 80 euro

Spotjes plaatsen en schakelaar maken dimmer Ook lekker zelf doen, is het heel simpel

(tot aan aanzet keukenblad €50 per m2 + €100 voorrijkosten €350/400

plafond sauzen ivm aanpassen spotjes De spotjes zitten er al, hoezo moet heel het plafond gesauzed worden? En daarna sauzen kan je zellf toch ook wel?

Totaal (ex btw) €1982,-

Die 2k zou ik nog enigszins accepteren denk ik. Maar kom op 5,5k voor wat klein werk en een meterkast? :+

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@Woutera Mocht je nog geen zonnepanelen hebben (en deze kwijt kunnen) dan kan je die meteen meenemen zodat je geen BTW hoeft te betalen over de groepenkast, zelfs 1 paneel is genoeg.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1