Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 11:37
Mijn vraag

Ik heb een "oude" zelfbouw PC uit 2011 (linkje) die eigenlijk stof aan het verzamelen is. Hij werkte tot een jaar geleden ofzo nog prima, draait nog spelletjes, etc.

Nu wil ik er soort-van vanaf omdat de hardware gewoon verouderd is; ik zie doneren aan de kringloop of in V&A zetten voor een schappelijk bedrag als opties. Heeft iemand enig idee hoeveel ik hier nog voor zou mogen vragen? Ik denk niet dat ie veel meer dan €100 waard is, als mensen hem al willen kopen.

Maar wat ik wel denk is dat dat de kast zelf (Cooler Master Silencio 550) nog prima is en misschien wel de enige reden is dat mensen hem zouden kopen; hoogwaardig, zwaar, mooi / tijdloos, etc. En het zou allemaal nog standaard formaat moeten zijn, ATX moederbord, 3.5" schijf slots, etc, dus ik zou hem kunnen strippen en er een nieuwe PC mee kunnen bouwen.

De afweging dus: geheel as-is verkopen of weggeven, of leeghalen en een nieuwe PC mee bouwen? Wat zouden jullie doen?

En weten jullie of deze kast geschikt is voor de hardware van tegenwoordig? Dwz, de belachelijk grote videokaarten. Ik denk het wel, er zit een verwijderbare harde schijf bay in zodat een eventuele grote videokaart verder naar voren kan. De videokaart die erin zit is 270mm, ik zie dat de meest populaire kaart 350mm is, dat zou moeten passen.

Ik heb trouwens nog geen intentie om een nieuwe PC te bouwen, degene die ik nu heb is ~6 jaar oud en nog prima, dus dit project zou zich pas over een paar jaar afspelen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 00:23
Ik zou deze eerder proberen te verkopen of weg te geven. En dan zelf een nieuwe kast aanschaffen. Mocht je hem niet kwijt kunnen kan je altijd nog besluiten toch je oude kast te gebruiken.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:09

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen idee wat het doel is van je topic. Ik lees allerlei verschillende vragen met - helaas - weinig blijk van eigen uitzoekwerk.

Taxatie is in ieder geval niet toegestaan. Je kunt marktplaats, de V&A en andere tweedehands bronnen gebruiken om tot een educated guess te komen.

Dit topic is gesloten.