Slechts een paar vingerafdruklezers op Tweakers Pricewatch?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momotaro
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-04 08:09
Ik word een beetje moe van elke keer mijn wachtwoord in te tikken op mijn PC's, dus wil ik zo'n makkelijke vingerafdrukscanner kopen.

Er staan er een hele hoop op Amazon, maar daar bestel ik niet zo graag. Ik ben een beetje verwend geraakt door Tweakers Pricewatch om hardware te vergelijken, maar ik kan er slechts enkele vinden onder Overige randapparatuur.

Weet iemand of er meer op Tweakers staan, of moet ik een ouderwetse zoektocht op het internet starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:28
Als je een hekel hebt aan wachtwoorden typen (waarom gebruik je geen password manager zodat hij ze voor je kan invullen?)
Dan kan je ook overstappen op passkeys.
Bijvoorbeeld een Yubikey.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret2000
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 13:09
Er staan er meer op pricewatch unsorted. En je heb muizen en toetsenborden met een ingebowde vingerafdruk lezer.

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=fingerprint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Grappig. Ik heb juist een hekel aan vingerafdrukscanners omdat ze vaak niet goed genoeg werken, naar mijn idee.
Je kan ook je screen lock tijd verlengen of je wachtwoord weghalen uit windows

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momotaro
@secret2000 Bedankt voor de tip, ik ga eens rondkijken.

@GarBaGe Het is alleen voor het unlocken van Windows. Binnen Windows gebruik ik ook een manager.

@Dekar Ja, het moet wel goed werken natuurlijk. Misschien maar niet voor de allergoedkoopste gaan. Het druist bij mij tegen van alles in om geen wachtwoord te hebben op mijn computers. Het idee is, dat als er iemand ongenood in mijn (Wifi)netwerk komt er ten minste nog een extra drempel ligt. Plus dat het wel zo prettig is dat niet elke Jandoedel, die bij je thuis binnenkomt, even kan gaan klooien of neuzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Momotaro schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:50:
Ik word een beetje moe van elke keer mijn wachtwoord in te tikken op mijn PC's,
Had ik ook, daarom sinds kort over op gezichtsherkenning van Windows. Ideaal :)

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momotaro
Ik heb voorlopig maar even een PIN ingesteld. Omdat het alleen op je device werkt mag het wel wat minder ingewikkeld zijn.Scheelt toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Momotaro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:05:
Ik heb voorlopig maar even een PIN ingesteld. Omdat het alleen op je device werkt mag het wel wat minder ingewikkeld zijn.Scheelt toch.
Je kan ook naar een Windows hello webcam kijken dan hoef je alleen maar voor de pc te zitten en dan ben je ingelogd en uitloggen is simpelweg weglopen
Pagina: 1