Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Die hadden vast een een of andere html/css-hack om ze transparant te maken (nog uit de IE6-tijd), die nu niet meer werkt?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik denk eerder dat bij het automatisch omzetten naar webp de transparantie niet (goed) wordt gehonoreerd.Room42 schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:32:
Die hadden vast een een of andere html/css-hack om ze transparant te maken (nog uit de IE6-tijd), die nu niet meer werkt?
Hier is een van de originelen en die lijkt gewoon goede transparantie te hebben: https://tweakers.net/foto...iuxnsQLTEChxl15o83oOp.png
@Kees mag hier naar kijken
Mmh daar schilt ook iets mee, daar is de achtergrond licht grijs en niet zoals de rest van het scherm donker grijs/zwart. Kan ook Firefox zijn.ACM schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:55:
[...]
Ik denk eerder dat bij het automatisch omzetten naar webp de transparantie niet (goed) wordt gehonoreerd.
Hier is een van de originelen en die lijkt gewoon goede transparantie te hebben: https://tweakers.net/foto...iuxnsQLTEChxl15o83oOp.png
@Kees mag hier naar kijken
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ja, dat is Firefox.Damic schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:56:
[...]
Mmh daar schilt ook iets mee, daar is de achtergrond licht grijs en niet zoals de rest van het scherm donker grijs/zwart. Kan ook Firefox zijn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
@Room42 raar dat ie dat niet gecached heeft of uit de cache heeft gehaald

Het probleem zoals ik het nu zie is dat deze png's een 'RGB' kleurprofiel hebben met een specifieke kleur die transparant is, en niet zoals gebruikelijker een RGBA profiel (waarbij de A voor alpha staat) die transparantie regelt.
Bij het omzetten naar avif of webp word dat profiel omgezet naar sRGB en verliest hij de transparantie, en blijkbaar was er een hele groene kleur aangemerkt als transparant.
Bij het omzetten naar avif of webp word dat profiel omgezet naar sRGB en verliest hij de transparantie, en blijkbaar was er een hele groene kleur aangemerkt als transparant.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Mogelijke oplossingen:
1. de parsers aanpassen dat deze A-waarde negeert als er geen A-waarde is.
2. de plaatjes aanpassen en her-uploaden naar de server
* Damic stemt voor optie 2, vermits de plaatjes al jaren meegaan is het soms handiger om deze eens aan te passen om de x aantal jaar
* Damic stemt voor optie 2, vermits de plaatjes al jaren meegaan is het soms handiger om deze eens aan te passen om de x aantal jaar
Optie 2 ben ik ook naar aan het kijken, dat is vrij eenvoudig.. maar eigenlijk wil ik dat automatisch doen en kunnen herkennen dat een png er verkeerd uit ziet..Damic schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:11:
Mogelijke oplossingen:
Helaas heb ik nog steeds niet kunnen detecteren met diverse tools wat nu precies het verschil is tussen twee png's
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Pagina: 1