Op mijn zolder wil ik een schuifkast realiseren.
Daarvoor wil ik tegen de schuine wand een mastiek balk bevestigen.

Op de balk wil ik een 2 tal rails bevestigen waar ik dan 2 schuifdeuren wil hangen.
Vooralsnog is de bedoeling dat de schuifdeuren los hangen. Dus niet beneden ondersteunt. Wel wellicht met een soort van geleider zodat ze niet naar binnen of buiten gaan hangen.
De mastiek balk wil ik bevestigen aan mijn schuine wand.
Deze is als volgt opgebouwd (van buiten naar binnen)
Gipsplaat
Panlat
Folie
isolatie
Dakbeschot
Er zit dus een niet zo diepe luchtruimte tussen de gipsplaat en de folie.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qYM1lcsV575VyCqJ0KjyUVlg.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/a5PUkOHyZnA4eEJ3YRV83paS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uoFBHfshkdp9LVGlNtY7FOw3.jpg?f=fotoalbum_large)
De wand is mooi afgeschilderd. Er is ook verzuimd om aan te geven waar de gordingen precies liggen.
Ook al wist ik dit wel, dan was het nog maar de vraag of ze op de juiste plek zouden zitten om de mastiek balk aan te bevestigen. Ik kreeg de gordingen ook niet gevonden met een detector.
Maar nu mijn probleem:
Bij een gewone wand zou ik de mastiek balk gewoon met een flinke schroef met plug aan de wand bevestigen.
Maar omdat ik de folie in de schuine wand niet wil beschadigen, is voorzichtigheid geboden.
Hoe kan ik toch de balk bevestigen?
Zou ik het met kit kunnen doen?
Of trek ik dan gewoon de verf los en komt de balk alsnog naar beneden.
Ik zou de balk aan beide muurzijden met een staander kunnen ondersteunen. Een staander in het midden is geen optie want er moeten om de haverklap een groot matras achter de schuifdeuren geschoven worden.
Is er een mogelijkheid om het toch met schroeven te doen, of bestaat er ander bevestigingsmateriaal dat bruikbaar is?
Daarvoor wil ik tegen de schuine wand een mastiek balk bevestigen.

Op de balk wil ik een 2 tal rails bevestigen waar ik dan 2 schuifdeuren wil hangen.
Vooralsnog is de bedoeling dat de schuifdeuren los hangen. Dus niet beneden ondersteunt. Wel wellicht met een soort van geleider zodat ze niet naar binnen of buiten gaan hangen.
De mastiek balk wil ik bevestigen aan mijn schuine wand.
Deze is als volgt opgebouwd (van buiten naar binnen)
Gipsplaat
Panlat
Folie
isolatie
Dakbeschot
Er zit dus een niet zo diepe luchtruimte tussen de gipsplaat en de folie.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qYM1lcsV575VyCqJ0KjyUVlg.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/a5PUkOHyZnA4eEJ3YRV83paS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uoFBHfshkdp9LVGlNtY7FOw3.jpg?f=fotoalbum_large)
De wand is mooi afgeschilderd. Er is ook verzuimd om aan te geven waar de gordingen precies liggen.
Ook al wist ik dit wel, dan was het nog maar de vraag of ze op de juiste plek zouden zitten om de mastiek balk aan te bevestigen. Ik kreeg de gordingen ook niet gevonden met een detector.
Maar nu mijn probleem:
Bij een gewone wand zou ik de mastiek balk gewoon met een flinke schroef met plug aan de wand bevestigen.
Maar omdat ik de folie in de schuine wand niet wil beschadigen, is voorzichtigheid geboden.
Hoe kan ik toch de balk bevestigen?
Zou ik het met kit kunnen doen?
Of trek ik dan gewoon de verf los en komt de balk alsnog naar beneden.
Ik zou de balk aan beide muurzijden met een staander kunnen ondersteunen. Een staander in het midden is geen optie want er moeten om de haverklap een groot matras achter de schuifdeuren geschoven worden.
Is er een mogelijkheid om het toch met schroeven te doen, of bestaat er ander bevestigingsmateriaal dat bruikbaar is?