Pen als PPT-clicker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblauwblomme
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-04 22:35
Als leerkracht ben ik op zoek naar een PPT-clicker waarmee ik ook op een smartboard kan schrijven - een soort pen 2.0 dus eigenlijk. Op die manier kan ik makkelijk vooruit en achteruit tijdens PPT-presentaties, snel bijkomende notities maken op het smartboard en hoef ik niet constant te wisselen van een clicker naar een pen/stylus.

De clicker-functies mogen erg basic zijn. Eén dia vooruit en één dia achteruit is op zich voldoende. En een smartboard heeft ook niet zoveel eisen qua input. De achterkant van een balpen, je vinger, de meeste materialen werken wel om aantekeningen te maken op zo'n bord.

Windows stelt een Surface Pen 4 of Wacom Bamboo Ink voor, maar ik vroeg me af of er budgetvriendelijke opties zijn? Windows Pen Design lijkt me het codewoord te zijn, waarbij de pen minstens drie knoppen moet hebben: een snelknop/bluetooth-knop en twee functieknoppen.

Weet iemand een alternatief voor de dure Surface- of Bamboo-pennen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:55

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblauwblomme
Dat soort clickers ken ik, maar ik ben vooral op zoek naar iets compacters waarmee ik ook aantekeningen kan maken op het smartboard. Een stylus met extra functionaliteit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:55
De ene stylus is de andere niet en er zijn weinig standaarden.
De Logitech gedraagt zich als een muis en werkt daardoor vrijwel overal op.
Als je smartboard het USI 2.0 protocol ondersteunt, zou je kunnen kijken naar een USI 2.0 stylus.
Zo ken ik wel de "Penoval USI 2.0 stylus" die universeel werkt op alle USI 2.0 devices, maar deze stylus heeft dan verder geen knoppen voor vooruit of achter in je presentatie.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblauwblomme
Na heel wat zoekwerk lag vandaag de Renaisser Raphael Slim Stylus for Surface in de bus. Deze heeft bluetooth-functionaliteit en kan dus ook als PPT-clicker gebruikt worden. Een alternatief lijkt type 520BT van dezelfde fabrikant (maar lijkt finaal uitverkocht).

Fractie van de prijs van een Surface-pen en werkt zoals het moet. Eén keer klikken is vooruit in de presentatie, lange klik is één dia terug.