Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:41

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDcYfhiZT-LVNCS5qfdFkH59yJ0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lHrPihQL3DzYqdmPakZpEVkS.jpg?f=user_large

Ontwikkelaar: Compulsion Games
Uitgever: Xbox Game Studios
Platforms: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_BVzIgm0UZru7pbpqRD6A7dVTg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ao8cHhkY16Vj7J9MLDz9sjAG.webp?f=user_large Windows, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALCt2y1r6Ja_k4YdrKrTkbPfBCg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dRLp18qBT5AxKAZD1hYOi3aX.webp?f=user_large Xbox Series X|S
Release-datum: 03-04-2025 (Early Acces) | 8-4-2025

South of Midnight is een action-adventure van Compulsion Games. Verken de mythologie en neem het op tegen mysterieuze wezens uit het diepe zuiden van Amerika in dit moderne volksverhaal. Leer een oeroude kracht verweven om hindernissen te overwinnen en ontdek je verborgen familiegeschiedenis.

Over het spel

Ontrafel het verleden
Van de makers van Contrast en We Happy Few komt South of Midnight, een betoverend third-person action-adventure game dat zich afspeelt in het diepe zuiden van Amerika.

Als Hazel ga je op ontdekkingstocht door de mythologie en kom je oog in oog te staan met wezens uit de zuidelijke folklore in een macabere en fantastische wereld. Als een ramp haar woonplaats treft, wordt Hazel geroepen om een Wever te worden: een magische hersteller van verbroken banden en geesten. Met deze nieuwe krachten gaat Hazel gevaarlijke wezens confronteren en overmeesteren, de verweven geheimen van haar families verleden ontrafelen en - als ze geluk heeft - een plek vinden die als thuis voelt.

Een duister modern sprookje
Wanneer een orkaan door Prospero raast, wordt Hazel een Southern Gothic wereld in getrokken waar herinneringen werkelijkheid worden. Ze moet op pad om haar moeder te redden en haar woonplaats te beschermen. In dit hedendaagse volksverhaal moet Hazel een balans vinden tussen de last van familie, geschiedenis en erfenis tegenover haar eigen identiteit.

Ga de strijd aan met mytische wezens
Gebruik een oeroude kracht om wezens te herstellen en ontdek de trauma's die hen verscheuren. Gebruik weefmagie om gevaarlijke Haints te bestrijden, verken de verschillende streken van het Zuiden en herstel de scheuren in het Grote Wandtapijt.

Het gotische zuiden
Ontdek het weelderige, vergane district Prospero en zijn bewoners. Beleef een zorgvuldig vormgegeven visuele stijl, ontroerende verhalen en meeslepende muziek, geïnspireerd door de complexe en rijke geschiedenis van het Zuiden.

Edities

Dompel je onder in de macabere en fantastische wereld van South of Midnight met de Premium Edition. Deze editie bevat de volledige game, tot vijf dagen vroegere toegang en digitale toegang (in het Engels) tot:
  • South of Midnight Artbook
  • Originele soundtrack gecomposeerd door Olivier Deriviere
  • De Boo-Hag-strip van Rob Guillory
  • Videoclip: Songs & Tales of South of Midnight
  • Documentaire: Weaving Hazel’s Journey, Director’s Cut
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-gIdGpxRFDuPjrcyh23oO-s1s8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L6qnM7pYWnpgyo9Y5CL0l7p0.png?f=fotoalbum_large

Systeemeisen

Minimum:
  • Vereist een 64-bits processor en besturingssysteem
  • Besturingssysteem:Vensters 10/11
  • Verwerker:AMD Ryzen 3 1300X / Intel i3-8100
  • Geheugen:12 GB RAM
  • Grafisch:AMD RX 580 / Nvidia GTX 1060
  • DirectX:Versie 12
  • Opslag:60 GB beschikbare ruimte
  • Aanvullende opmerkingen:Prestatieschalen met systemen van hogere kwaliteit
Aanbevolen:
  • Vereist een 64-bits processor en besturingssysteem
  • Besturingssysteem:Vensters 10/11
  • Verwerker:AMD 1600X / Intel i5-7600K
  • Geheugen:16 GB RAM
  • Grafisch:AMD RX 6600 / Nvidia RTX 2060 / Intel Arc A580
  • DirectX:Versie 12
  • Opslag:60 GB beschikbare ruimte
  • Aanvullende opmerkingen:Prestatieschalen met systemen van hogere kwaliteit
Trailers

Screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ic3HabI6qpwaLZ3imCn5AaKsM-s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28NSC3GM2ayAYhLtVmBOvuCx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AT2XLm9IEy0Fm7pqSj2Lc-GRKjA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypQmIxmfRiLKxs1BUYRyhsnl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLgfL76NRRqSR_gZM2S22tDijjg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FArq74pBAW6XUS2yGzSWNK0E.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9srL8Ley9AVMIyYBTlj5JOQ3zs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEWhR8D59qlAnFGbwJBteiLS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEAq8mDhmQ5DCPgQaBq9DSk1RzM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SpyAre3uCIKFpC2m8vBHt8jd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvOJE2IyJrjyYhGgh54cpUAYTXA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtHINlw7HW8ohXzA7doCXAiq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnInnlcl05QZSB-cfncs4eoyg2o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bfXIT7KOaD3GHrOtenI2k3I.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEOAm-3rGqJWmFL5qAuYqR2_Src=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1OpqQDh7X7p8w8nbeuplUFq7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENmQ1GZzpSaYHCcuSQoWApvGAGM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXwSwbqjxHhMyDMAAIfmhmED.jpg?f=fotoalbum_tile

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een PM.

^ Naar boven ^

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb de review van Kinda Funny geluisterd en daar zijn de scores behoorlijk wisselend. Gameplay en combat schijnt niet zo sterk te zijn. Maar verhaal, visuals en muziek heel erg sterk. Ik heb nog steeds Game Pass, dus ik zal het eens proberen.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Inmiddels in chapter 3.

Ik kan me helemaal vinden in de review van @Tweakjur. Bedankt dat je hier een review voor hebt gemaakt, anders had ik hem waarschijnlijk niet gespeeld.

Heerlijke soundtrack. Dit is een spel waarvoor je een headset op gaat zetten.
Spel is idd niet te moeilijk maar dat vind ik tegenwoordig prettig.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 15:31
Benieuwd naar dit spel. Heb Game Pass dus ga hem wel een keer installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:02
Een fatsoenlijke, correcte vertaling vanuit het Engels naar het Nederlands zou de openingspost wat meerwaarde kunnen geven.
O.a. Vensters 10/11 ..... |:(

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Zit nu in chapter 5. Moest de eerste 2 chapters een beetje er in komen, maar daarna klikt het een stuk beter.
Een hele vibey en mooie game, prima tussendoortje om te doen, een aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mee eens. Lang geleden dat ik zo'n trofee heb verdiend ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dXH33Je060U8kWLyoZSk8bY3Epg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gtpZVoW96t3wtGMJJE20KN5.jpg?f=fotoalbum_large

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 21:39

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik ben gister avond samen met de vrouw aan South of Midnight, hele aparte stijl moet ik zeggen. Speelt leuk weg en tot heden bevalt het verhaal ook goed. Heb nu Chapter 1 en 2 afgerond. Lijkt soms een beetje alsof hij doet haperen, maar dat is gewoon de stijl en daar moet ik wel even aan wennen. Vanavond hopelijk verder met chapter 3.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Linksquest schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:23:
Ik ben gister avond samen met de vrouw aan South of Midnight, hele aparte stijl moet ik zeggen. Speelt leuk weg en tot heden bevalt het verhaal ook goed. Heb nu Chapter 1 en 2 afgerond. Lijkt soms een beetje alsof hij doet haperen, maar dat is gewoon de stijl en daar moet ik wel even aan wennen. Vanavond hopelijk verder met chapter 3.
De characters hebben een framerate van 15 fps, dit is inderdaad om een soort stop-motion stijl te creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Had zo iets inderdaad gelezen, maar zoals gezegd lijkt het soms zo en dat is soms even wennen dat dit extra zo gedaan is 🤣

Ga zometeen aan chapter 3 beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Chapter 3 gisteren afgerond, vind de game erg tof, ook het verhaal dat verteld word is best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Even niet veel aan gamen toegekomen, maar heb chapter 4 uit en zit ergens en een klein deel van 5 al gespeeld, hopelijk morgen verder met chapter 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:46
Hier echt van genoten. Prachtig verhaal, fenomenale soundtrack. Combat wat saai maar dat mocht de pret niet drukken. Heel tof spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb net chapter 9 afgerond, het is inderdaad een geweldige game, begin had ik nog geen vermoeden welke kant het opging, maar rond chapter 7 begon ik wel een idee te krijgen. Kijk nu al uit hoe het verhaal zich vervolgd, zeker na het einde van Chapter 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Gister avond chapter 11 afgerond, het is echt een hele aparte, maar vooral mooie game. Ik las ergens al dat de game als een modern donker sprookje omschreven werd, en daar ben ik het wel mee eens, vanavond verder met chapter 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 10:07
Ik ben ook op de helft ergens. Ik baal er alleen van dat ik de xbox series x verkocht heb en hem nu op mijn pc moet spelen. Het speelt verder goed op een televisie maar het voelt toch anders. Het verhaal is leuk echter lijkt het wel steeds hetzelfde te zijn. Vijanderen doden, er gaat weer een stuk open en nu kun je weer verder. Af en toe wat klimmen en klouteren. Wel vermakelijke game verder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

GranCanaria schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:02:
Ik ben ook op de helft ergens. Ik baal er alleen van dat ik de xbox series x verkocht heb en hem nu op mijn pc moet spelen. Het speelt verder goed op een televisie maar het voelt toch anders. Het verhaal is leuk echter lijkt het wel steeds hetzelfde te zijn. Vijanderen doden, er gaat weer een stuk open en nu kun je weer verder. Af en toe wat klimmen en klouteren. Wel vermakelijke game verder hoor.
Ik weet niet of je een recentie LG of Samsung TV hebt, want via deze TV's zou je hem eventueel via Cloud Gaming kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb de game uitgespeeld, geen lange game, maar wel een hele bijzondere game. Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Linksquest schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:44:
Ik heb de game uitgespeeld, geen lange game, maar wel een hele bijzondere game. Zeker een aanrader.
Ja zeker. Maar dat heb ik over het algemeen een beetje over alle gamepass games die de laatste tijd zijn toegevoegd. Ze zijn vermakelijk echter komt het niet in de buurt van een Horizon Zero Dawn Forbidden West bijvoorbeeld. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

GranCanaria schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:12:
[...]

Ja zeker. Maar dat heb ik over het algemeen een beetje over alle gamepass games die de laatste tijd zijn toegevoegd. Ze zijn vermakelijk echter komt het niet in de buurt van een Horizon Zero Dawn Forbidden West bijvoorbeeld. Wel jammer.
Snap ik, maar Guerrilla Games is wel een grote studio met meer ervaring, Compulsion Games is nog vrij klein en dit is pas hun 3de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GranCanaria
Linksquest schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:52:
[...]

Snap ik, maar Guerrilla Games is wel een grote studio met meer ervaring, Compulsion Games is nog vrij klein en dit is pas hun 3de game.
Dat is inderdaad ook zo hoor. Het zijn vermakelijke games en sterker nog er zijn aaa titels die een stuk slechter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:46
GranCanaria schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:12:
[...]

Horizon is grootser en langer en mooier... maar deze game had meer impact op mij. Veel meer mee vermaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik kan jullie Contrast ook wel aanraden, was hun eerste game en is alweer uit 2013. Is van de zelfde makers en vond ik persoonlijk ook wel een bijzondere game.

Pagina: 1