Speakers die passen in afmeting Hoogte 78 x Breedte 21 x d40

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosMuziekdoos
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 07-04 07:28
Wie heeft de gouden tip van speakers met mooi geluid + passend in afmetingen (maximaal) h78x b21 x d40 ?

We hebben een prachtige wandkast op maar ontworpen en gebouwd, alleen hebben we ons vergist in de speakermaat. Die passen dus niet meer… kast vermaken is geen optie.

We zijn dol op muziek. Techno, braziliaans, klassiek, afrikaans, hiphop, eigenlijk erg veel stijlen door elkaar.

Hoop dat jullie gouden tips hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heb / had je voor speakers nu? En doe eens een plaatje van die kast dan?

Sowieso, luidsprekers in een kast plaatsen is meestal geen goed idee. Met bookshelves valt het nog wel mee, maar heb ook wel mensen gezien die vloerstaanders in een kast zetten. Das ècht geen goed idee. Zal optisch mooier zijn maar geluidstechnisch een drama.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bij mijn oriëntatie naar een wandkast is me hier ook ontraden om een standaard zuil in een kast te verwerken.
Je kan overwegen om inbouwspeakers te plaatsen in de holte die nu te klein blijkt.

Deze passen mogelijk: https://www.hifiklubben.n...dluidsprekers/bwcwm362wh/

Maar geen idee hoe dat klinkt.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-04-2025 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Inbouw zou ik niet aan beginnen. Je kast is gemaakt als wandkast en niet voor de stevigheid/ stijfheid en het tegenhouden van trillingen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:02
Is een (compact) subwoofer als toevoeging ook een optie? Al zijn er vast goede compacte luidsprekers te krijgen. Waarschijnlijk ook beter als de luidsprekers niet teveel bas hebben gezien de plaatsing, dan kan je dat met een subwoofer combineren.

Al is h78x b21 x d40 toch best veel ruimte nog?

[ Voor 9% gewijzigd door Roderiktweaker op 06-04-2025 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:39
Ga eens bij HiFi Klubben of een andere audiowinkel langs met een rolmaat. Ik zou met die afmetingen naar een setje bookshelves gaan zoeken die in de breedte passen. De andere maten gaan dan vast ook wel lukken. Een subwoofer in een hoekje toevoegen zou dan ook geen slecht idee zijn.

Maar als je echt van muziek houd en daar van wilt kunnen genieten, dan zou een wandkast je niet tegen mogen houden... toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je bereid bent 1500 euro uit te geven voor een paartje: https://servolabs.nl/?p=nl.little-one

En doe jezelf een lol, ga luisteren naar deze kleintjes. Is MFB techniek, er komt een serieus geluid uit die dingen waarvoor je normaal bij een vloerstaander terecht moet
17*17*24 cm, dat past.
Heb je vermoedelijk niet eens een sub nodig - al zal die het wel afmaken qua laag. Maar dat kan altijd nog.

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 07-04-2025 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@RoosMuziekdoos Welkom op het forum van Tweakers. Dit betreft aankoopadvies en dat moet in een specifiek subforum dat hier speciaal voor bedoeld is. Beeld en geluid koopadvies Bij het openen van een topic aldaar krijg je dit format te zien, dat je uitgebreid moet invullen.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Daardoor krijg jij betere antwoorden en hebben andere mensen er ook iets aan.
Ik sluit nu dit topic, maar je mag me DM'en (op mijn naam klikken en een privébericht sturen) ter heropening, waarna je al die vragen alsnog invult. Als alternatief kan je ook direct zelf een nieuw topic op de goede plek en voorzien van de juiste informatie openen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.