Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:19
Goedemiddag, ik zit nu bij Eneco en heb contract waar alles nog gesaldeerd zal worden en contract loopt eind april/begin mei af.
Ik wil over naar nieuw contract. Zie hieronder waar ik waarschijnlijk op ga eindigen 2024/2025. Komt nog maandje bij met veel zon hoop ik 🙂 . Zie ook jaar daarvoor toen zon meer scheen..

Wat adviseren jullie? Zit naar Coolblue vast te kijken en kom dan op vast 1 jaar op 43 p/maand en dynamisch op 10 euro per maand. Ik heb 19 panelen liggen.. alles stroom/nieuwbouwhuis.

Zie ook detail verbruik van afgelopen jaar (contract loopt van begin mei tot begin mei) opgehaald met iDIN.

Dank voor advies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bksp4q6Oyxya3le0gw41FaXPtFA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/66uuMbPjyzTy4zkwZ5VHXtuX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6J8rVt7dbQrooemtDSb1l6myuQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cfX36Z5ShGixT889m5P4Z5mP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTPhGe7XYf_kNHK0_y-_7K9uij8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZcNLOVvql9yGESn5gxuKfnp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08
Je saldeert per jaar(contract). Als je deze nu door laat lopen bij eneco is de maand mei een nieuw moment waarbij je start met salderen vanaf die maand.

Verder kun je toch prima op independer, gaslicht, pricewise of een andere vergelijker vergelijken?

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 06-04-2025 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:19
jongetje schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:58:
Je saldeert per jaar(contract). Als je deze nu door laat lopen bij eneco is de maand mei een nieuw moment waarbij je start met salderen vanaf die maand.

Verder kun je toch prima op independer, gaslicht, pricewise of een andere vergelijker vergelijken?
Ja nu heb ik nog salderen contract zonder terugleverkosten maar dat gaat veranderen..

Ik zoek advies of dynamisch wat voor mij is van Coolblue? Hoe werkt dat met panelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08
Bij een dynamisch contract heb je ook en dynamische terugleververgoeding.
En bij elk vast contract staat wat deze kosten zijn, op de vergelijking websites staat dat genoemd bij de kosten (even uitklappen, maar dat had je vast al gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-04 14:07
Ik lees even mee, zit sinds vorig jaar juni Dynamisch met 12 zonnepanelen waarvan 5 op het Oosten en 6 op het Westen. Zit op o.a. Facebook in diverse groepen, waar soms dynamisch helemaal wordt afgekraakt icm panelen dat je beter een modelcontract kunt pakken, zolang je nog mag salderen.

Aan de andere kant wordt Dynamisch soms helemaal in de hemel geprijsd, als ik modelcontracten vergelijk dan zitten er in die contracten inmiddels "Maandelijkse vaste leveringskosten per aansluiting" op variërend van €10 tot €15. soort van verkapte teruglever boete? Beetje lood om oud ijzer.

Mijn ervaringen met dynamisch kan ik nog weinig zinnigs over melden, ja in extreme gevallen is de stroom soms 1 uurtje rond e €1.25 per kWh geweest. Mijn vrouw vind het ook maar gedoe om te plannen wanneer ze de wasmachine kan aanzetten i.v.m. het huidige kWh tarief die op dat uur geldt. Nu gelukkig de zon zich weer veel laat zien wast ze gelukkig wel als de panelen genoeg opbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuidoS045
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-04 08:23
Ik zit zelf nog 2 jaar bij Essent omdat ik een contract voor 1-7-2024 had afgesloten om geen Terugleverkosten te krijgen.
Zelf had ik vorig week nog contact met Budget, omdat wij daar met ons Gas zitten. Ik had tekst en uitleg gevraagd hoef het zit met de Terugleverkosten bij Budget. Wat ze mij zeiden is dat er gekeken wordt na salderen hoeveel je te veel hebt teruggeleverd en die hoeveelheid bepaalt in welke rubriek je zit voor de Terugleverkosten. Als ik kijk naar jouw 2023/2024 dan zei ik dat je op 1 kalenderjaar na salderen 500kw meer hebt teruggeleverd. Dan zou bij Budget betekenen dat dat jouw terugleverrubriek is 7,50 euro per maand (500-1000 kw). De terugleververgoeding is wel maar 0,02 euro per kw. Dan zijn de kosten relatief laag. Ik vind het persoonlijk een mooi verhaal, maar als ik kijk naar Essent, dan spreken zij echt over de hoeveel kw stroom dat je feitelijk over het net teruglevert. Dus daar wordt geen rekening gehouden met het te veel teruggeleverd na salderen. Ik denk dat het goed is om te onderzoeken welke spelregels iedere energieleverancier heeft mbt de Terugleverkosten en terugleververgoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:44
Dynamisch prima keuze. Ikzelf zit bij EnergyZero en niet bij CB omdat die wat duurder was.

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaanshuisje
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 17-04 00:59
Teruglevering;
Het helpt als je panelen oost / west liggen. Of zuid met een flinke hellingshoek bijv. 45 gr.
Als je een plat dak op zuid (hellingshoek van 13 graden) dan heb je pas een goede opbrengst als de tarieven laag zijn.
Afname;
Als je een gasloze woning hebt kan het helpen om een beetje te warmte te bufferen tijdens goedkope kWh uren. en zo de dure uren te ontwijken.
Als je een elektrische auto in de planning hebt wordt een dynamisch contract ook aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnarfle
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15-04 12:42
Zo te zien heb je een jaar aan gegevens in de Homewizard app. Met de Homewizard app kan je met terugwerkende kracht energietarieven kiezen inclusief dynamisch. Je kan dan zien hoeveel je afgelopen jaar betaald zou hebben met dynamisch tarief van de door jouw gekozen aanbieder. Hoe dat werkt lees je hier: https://helpdesk.homewiza...ieven-en-energiekosten-in

Op een andere manier is het vrijwel niet te zeggen of dynamisch voor jou uit kan of niet, omdat er simpelweg teveel variabelen zijn.
Pagina: 1