Hoi Tweakers,
Mijn huidige gaming/werk PC komt uit 2017 en begint inmiddels toch wel oud te worden. Bij het samenstellen van die PC ben ik toen goed geholpen dus vandaar bij dezen weer de vraag om hulp
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Ik ben grafisch ontwerper dus werk veel met Adobe InDesign, Photoshop en Illustrator: soms ook tegelijk geopend
- Ik hou van gamen en wil graag de volgende spellen op hoge settings spelen: Hogwarts Legacy, Cities Skylines, Borderlands 3, Cyberpunk 2077, Baldur's Gate 3, Starfield
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Maximumprijs is €3.700: ik vind het belangrijk dat deze PC weer vele jaren mee kan gaan
- Assemblage doe ik zelf
- Prijs is excl. Windows licentie
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze randapparatuur neem ik mee uit mijn huidige build:
- Monitor: uitvoering: HP Omen X 35 Zwart
- Muis: uitvoering: Corsair Dark Core RGB Pro SE Wireless Gaming Mouse
- Muismat: uitvoering: Corsair MM700 RGB Gaming Mouse Pad Extended XL
- Speakers: uitvoering: Logitech Z207 Zwart
- Toetsenbord: uitvoering: Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Speed (Qwerty US)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Toekomstbestendige componenten voor de komende +/- 7 jaar
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Intel
- Nvidia
- Asus
- Corsair: Hier heb ik veel randapparatuur van en ik vind het fijn om de RGB met 1 software programma aan te sturen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De build komt op een stevige plank direct boven de monitor: de kast mag max. 23,5 cm diep zijn
- Ik heb voor 4TB gekozen omdat ik best wel zware design bestanden heb. Verder doe ik nog aan fotografie en vind het fijn om mij geen zorgen over opslag te maken
- Genoeg USB C poorten: ik heb inmiddels redelijk veel apparatuur in huis met USB C die ik soms op de PC wil aansluiten (losse schijf met foto's, headset)
Ga je overklokken?
- Nee, geen ervaring mee
Wat verwacht je van ons?
- Omdat de build op de plank boven de monitor komt vind ik de zwarte uitstraling belangrijk
- Ik ben bekend met dat de RTX 5000-serie kaarten op het moment erg duur zijn: de uiteindelijk gekozen componenten ga ik ook niet nu meteen halen: deze gaan op een wishlist. Ik ben van plan de PC componenten binnen nu en 3 maanden in delen te bestellen om wat geld te besparen via de Tweakers "prijsalert"
- Zie ik een belangrijk iets over het hoofd? Mijn laatste keer PC bouwen is al even geleden dus ik moest mij flink in nieuwe termen verdiepen
Wat ik tot nu toe heb:
Alvast bedankt
Mijn huidige gaming/werk PC komt uit 2017 en begint inmiddels toch wel oud te worden. Bij het samenstellen van die PC ben ik toen goed geholpen dus vandaar bij dezen weer de vraag om hulp
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Ik ben grafisch ontwerper dus werk veel met Adobe InDesign, Photoshop en Illustrator: soms ook tegelijk geopend
- Ik hou van gamen en wil graag de volgende spellen op hoge settings spelen: Hogwarts Legacy, Cities Skylines, Borderlands 3, Cyberpunk 2077, Baldur's Gate 3, Starfield
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Maximumprijs is €3.700: ik vind het belangrijk dat deze PC weer vele jaren mee kan gaan
- Assemblage doe ik zelf
- Prijs is excl. Windows licentie
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze randapparatuur neem ik mee uit mijn huidige build:
- Monitor: uitvoering: HP Omen X 35 Zwart
- Muis: uitvoering: Corsair Dark Core RGB Pro SE Wireless Gaming Mouse
- Muismat: uitvoering: Corsair MM700 RGB Gaming Mouse Pad Extended XL
- Speakers: uitvoering: Logitech Z207 Zwart
- Toetsenbord: uitvoering: Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Speed (Qwerty US)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Toekomstbestendige componenten voor de komende +/- 7 jaar
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Intel
- Nvidia
- Asus
- Corsair: Hier heb ik veel randapparatuur van en ik vind het fijn om de RGB met 1 software programma aan te sturen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De build komt op een stevige plank direct boven de monitor: de kast mag max. 23,5 cm diep zijn
- Ik heb voor 4TB gekozen omdat ik best wel zware design bestanden heb. Verder doe ik nog aan fotografie en vind het fijn om mij geen zorgen over opslag te maken
- Genoeg USB C poorten: ik heb inmiddels redelijk veel apparatuur in huis met USB C die ik soms op de PC wil aansluiten (losse schijf met foto's, headset)
Ga je overklokken?
- Nee, geen ervaring mee
Wat verwacht je van ons?
- Omdat de build op de plank boven de monitor komt vind ik de zwarte uitstraling belangrijk
- Ik ben bekend met dat de RTX 5000-serie kaarten op het moment erg duur zijn: de uiteindelijk gekozen componenten ga ik ook niet nu meteen halen: deze gaan op een wishlist. Ik ben van plan de PC componenten binnen nu en 3 maanden in delen te bestellen om wat geld te besparen via de Tweakers "prijsalert"
- Zie ik een belangrijk iets over het hoofd? Mijn laatste keer PC bouwen is al even geleden dus ik moest mij flink in nieuwe termen verdiepen
Wat ik tot nu toe heb:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core Ultra 7 265 Boxed | € 357,72 | € 357,72 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix Z890-H GAMING WIFI | € 389,87 | € 389,87 |
1 | Videokaarten | ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 | € 1.999,- | € 1.999,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass RGB Zwart | € 154,90 | € 154,90 |
1 | Processorkoeling | Corsair A115 | € 114,20 | € 114,20 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH48GX5M2B6000Z30 | € 184,90 | € 184,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850e (2025) | € 139,90 | € 139,90 |
1 | SSD's | Corsair MP600 Elite (zonder heatsink) 4TB | € 337,07 | € 337,07 |
Totaal | € 3.677,56 |
Alvast bedankt