Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 10:38
Ik heb een praktische vraag. Mijn huidige MacBook Pro is - belasting technisch - aan vervanging toe.

Nu is Trump een handelsoorlog begonnen.

Mijn vraag is vrij praktisch van aard. Wat wordt de nieuwe prijs van de MacBook Pro nadat de importheffingen van 9/4/2025 van kracht worden. M.a.w. moet ik nu een "verse" laptop bestellen of gaat de import van Apple van China (waar deze wordt geassembleerd), direct naar Europa, zonder tussenkomst van de VS. Of kan ik dat eind van het jaar doen.

Voor de zekerheid heb ik er overigens een besteld via Amazon. Ik kan 'm binnen 30 dagen toch terug sturen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ghandi op 06-04-2025 18:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:22
komt uit China, niks aan de hand (vooralsnog)

Amerikanen die straks een nieuwe iPhone/MacBook willen hebben wél een probleem

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Dus onze - Nederlandse - apple spul gaat niet - administratief - via de VS? Kan ik dat ergens terug vinden?

Dat Amerikanen meer moeten gaan betalen was me al duidelijk

[ Voor 22% gewijzigd door Ghandi op 06-04-2025 18:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:19
Wacht een weekje of 2, of wanneer je echt aan vervangen toe bent, en je weet het. Het is totale chaos overal, dus wat vandaag de waarheid is kan morgen alweer achterhaald zijn.

edit:
Voor de zekerheid heb ik er overigens een besteld via Amazon. Ik kan 'm binnen 30 dagen toch terug sturen.
Dus je hebt al een nieuwe MacBook gekocht? Vanwaar dan je vraag?

[ Voor 35% gewijzigd door Hahn op 06-04-2025 18:15 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:30
Volgens mij Apple fiscaal in Ierland, maar ik kan mij vergissen.
Tenminste, als je bij Apple online dingen koopt of een abonnement afsluit gaat het naar Ierland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Gevoelsmatig gaat - wat wij gefactureerd krijgen - idd via Ierland. Maar is niet de eerste stap de VS?

Aan de ene kant las ik het artikel van apple: https://www.apple.com/new...about-apple-tax-payments/

Aan de andere kant las ik het artikel op macromors: https://www.macrumors.com...e-upgrades-tariff-impact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Apple is groot genoeg dat ze niet die enorme importheffingen (eerst vanuit China naar VS, dan van VS naar Europa) gaan betalen. Die slaan die stap echt wel over.

Je twee links snap ik niet echt. Ene is Apple die beweerd echt wel hun eerlijke belasting te betalen (lol, en ja het zal legaal wel allemaal kloppen, maar dat op een punt in Ierland iets van 0.01% belasting tarief zaten, laat wel zien dat het strik legaal kloppend zijn een ander verhaal is dan de geest van de wet volgen). De andere gaat puur over de VS. Of bedoel je dat eerste artikel noemt dat apparaten "created" in de VS zijn? Dat is qua ontwerp ja, niet qua productie. En alleen op dat laatste zijn de heffingen van toepassing. (Daarom vergeet Trump ook maar liever voor alle diensten die we in Europa aan Amerikaanse bedrijven betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:38
Ach, dit gaat straks net als met de boodschappen: fabrikanten zien hun kans schoon om de prijzen te verhogen met een excuus naar de 'domme' consument en hun winsten flink te verhogen.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:23

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje. Laten we vooral even rustig afwachten en kijken wat er allemaal gaat gebeuren. Voor nu is het gok en giswerk wat de precieze impact is en hoe zich dat vertaald naar specifieke producten
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.