Wandschakelaars vervangen door draadloze schakelaars

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantimon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-07 00:47
Mijn vraag

Ik heb 2 schakelaars. 1 reguliere en 1 die middels hotelschakeling werkt. Ik wil precies op die plek een kast zetten en de schakelaars dus verplaatsen. Draden trekken is geen optie. Dus ik heb draadloze schakelaars nodig. Wat is hiervoor het beste te gebruiken?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb wat besteld van smart switch. Dat is een module met een kinetische schakelaar er bij. Maar er zit een schema bij wat er op lijkt te wijzen dat je dit rechtstreeks op een lamp moet monteren en niet achter een wandschakelaar. Heeft iemand een idee of dit spul bruikbaar is voor mijn doel?

Link naar het product

Verder hoeft het allemaal niet heel smart te zijn. Ik wil enkel dus 2 schakelaars draadloos maken. Het liefst zo simpel mogelijk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Als draden trekken geen optie is, heb je wel een nul bij de schakelaar? Daarnaast verlies je bij deze de wisselschakeling, of je moet al 2 draadloze schakelaars plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantimon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-07 00:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XlEUYrUVqz1FBUDIOFub3wJMqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6xB23WO92OpE9AGNNG5BI3m.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ziet de hotel schakelaar er uit. Bij enkele schakelaar er naast zijn de grijze en bruine draad andersom gemonteerd. Maar ze hebben beiden dus fase, nul en schakeldraad.

Is er een systeem wat ik hier zou kunnen plaatsen met draadloze knoppen? Mijn huidige aankoop lijkt daar niet helemaal geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman55
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:46
Toevallig afgelopen weekend een paar schakelaars vervangen door draadloze: Hue. Werkt als een tierelier. Ik heb de ABB Busch-Jaeger Friends of Hue schakelaar gemonteerd. Geen draad meer nodig, ook geen batterijen.
Werkt dus ook als een "hotelschakelaar"...