Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CitizenVeen
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-05 21:48
Dag allemaal,

ik ben een gamelaptop aan het uitzoeken, en had mijn oog op deze Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 (83DH006JMH), de AHP uitvoering heeft in tegenstelling tot de ARP uitvoering (die oa in de bestbuy guide staat), een onboard gpu waardoor die zuiniger is als je geen zware taken doet, dan is dit de 1tb ssd versie.

Ik vond ook deze Lenovo LOQ 15AHP9 (83DX00ARMH), die nagenoeg dezelfde hardware heeft als de Legion slim, wel een minder mooi scherm (HD ipv WQXGA), en in een LOQ behuizing zit. Die heeft een plastic ipv metalen lid, en een minder goeie koeling, waardoor de 4060 rtx gpu bij de LOQ maximaal 115 watt krijgt, ipv de maximale 140 watt bij de legion slim. Verder zitten er wat minder poorten op de loq.
Daartegenover is de prijs aanzienlijk beter (899 voor de LOQ, 1250 voor de legion slim).

De poorten en scherm kan ik denk ik wel mee leven, ik kan alleen slecht inschatten of de lagere max TGP veel uitmaakt of niet. Omdat het om dat specifieke model gaat, en de maximale TGP, niet de videokaart zelf, kan ik ook geen benchmarks vinden die die 2 setups vergelijkt.

Gaat dat veel uitmaken? Zijn er nog andere belangrijke verschillende tussen de loq en de legion slim die ik hier over het hoofd zie?

Die LOQ is overigens een goeie tip voor de bestbuy guide, hij heeft wat beter hardware hier en daar dan de loq die er nu in staat en de onboard gpu van de ahp's scheelt vermoed ik flink in de batterijduur, bovendien is 'ie zelfs goedkoper.

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kwam zelf ook deze tegen: uitvoering: Lenovo Legion 5 16IRX9 (83DG00B7MH) Wat beter uitgerust dan je eerste alternatief en door de tijdelijke korting maar marginaal duurder.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CitizenVeen
Jorgen schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:20:
Ik kwam zelf ook deze tegen: uitvoering: Lenovo Legion 5 16IRX9 (83DG00B7MH) Wat beter uitgerust dan je eerste alternatief en door de tijdelijke korting maar marginaal duurder.
Dank!
Klein beetje dikker en 50 euro meer lijkt dat betere scherm en dubbele ram indd meer dan waard.

Nog enige gedachtes over de LOQ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

CitizenVeen schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:29:
[...]

Dank!
Klein beetje dikker en 50 euro meer lijkt dat betere scherm en dubbele ram indd meer dan waard.

Nog enige gedachtes over de LOQ?
Nee helaas. Ik kwam jouw topic tegen in mijn eigen zoektocht en wilde mijn beoogde laptop met je delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt71
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12:47
*knip* dit mag in V&A

[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 11-04-2025 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CitizenVeen
Ik heb zowel de Lenovo LOQ 15AHP9 (83DX00ARMH) als de uitvoering: Lenovo Legion 5 16IRX9 (83DG00B7MH) die Jorgen aanraadde om uit te proberen.

Toetsenbord en muis zijn hetzelfde. Ik vind de Lenovo's opvallend prettig typen. Trackpad is prima, niet zo heerlijk als de mac maar goed genoeg.
Scherm van de Legion is aanzienlijk fijner, hogere resolutie en kan ook feller. Ook neemt het scherm een groter deel van de lid in beslag, dus je hebt meer scherm (16" vs 15'6) voor hetzelfde gewicht en grote laptop. Dat kijkt een stuk fijner.
Ik heb een paar benchmarks geprobeert, videokaart wattage verschil merk ik nergens iets van, de intel processor van de Legion komt wel aanzienlijk beter uit de Geekbench 6 CPU test.
Dan nog dubbele RAM al heb ik daar minder van gemerkt. Als de Legion voor die prijs met een 4070 zou komen zou 't een nobrainer zijn, ik vraag me alleen af of je niet n beetje weinig videokaart hebt voor toch een midrange gamelaptop (1300 euro), al zal de 4060 voorlopig nog prima zijn om op te gamen.
Volgens mij is de Legion ook wat stiller als 'ie maximaal staat te blazen.

Ga nog een paar dagen allebei uitproberen en dan kiezen welke ik hou, dacht misschien heeft bijvoorbeeld Jorgen nog wat aan mijn voorlopige bevindingen.

[ Voor 5% gewijzigd door CitizenVeen op 11-04-2025 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

CitizenVeen schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 00:17:
Ik heb zowel de Lenovo LOQ 15AHP9 (83DX00ARMH) als de uitvoering: Lenovo Legion 5 16IRX9 (83DG00B7MH) die Jorgen aanraadde om uit te proberen.

Toetsenbord en muis zijn hetzelfde. Ik vind de Lenovo's opvallend prettig typen. Trackpad is prima, niet zo heerlijk als de mac maar goed genoeg.
Scherm van de Legion is aanzienlijk fijner, hogere resolutie en kan ook feller. Ook neemt het scherm een groter deel van de lid in beslag, dus je hebt meer scherm (16" vs 15'6) voor hetzelfde gewicht en grote laptop. Dat kijkt een stuk fijner.
Ik heb een paar benchmarks geprobeert, videokaart wattage verschil merk ik nergens iets van, de intel processor van de Legion komt wel aanzienlijk beter uit de Geekbench 6 CPU test.
Dan nog dubbele RAM al heb ik daar minder van gemerkt. Als de Legion voor die prijs met een 4070 zou komen zou 't een nobrainer zijn, ik vraag me alleen af of je niet n beetje weinig videokaart hebt voor toch een midrange gamelaptop (1300 euro), al zal de 4060 voorlopig nog prima zijn om op te gamen.
Volgens mij is de Legion ook wat stiller als 'ie maximaal staat te blazen.

Ga nog een paar dagen allebei uitproberen en dan kiezen welke ik hou, dacht misschien heeft bijvoorbeeld Jorgen nog wat aan mijn voorlopige bevindingen.
Ik hoor zeker graag hoe hij bevalt 👍🏻👍🏻

Pagina: 1