Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKS
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 06-04 13:06
Ik heb de Canon GX1 gekocht om een kleinere, maar kwalitatieve camera op zak te hebben.
Hiervoor had ik de grotere Panasonic FZ1000.

Bij de Panasonic had ik bij het half indrukken van de afdrukknop meerdere rechthoekige scherpstel-vakjes verdeeld over het beeld. Ik had een betere algemene belichting van de gehele foto. En waren zaken onderin het beeld ook prima licht weergegeven en wolken bovenin met detail en niet te fel of flets.

Bij de Canon heb in alle standen die ik probeer 1 rechthoekig scherpstelvakje en moet ik eigenlijk meer een keuze maken voor of een donkere onderzijde of een te felle bovenzijde van het beeld. Gras is dan bijvoorbeeld vrij donker in het landschap.

Wat doe ik hier niet goed qua instelling of techniek?
Ik zocht een camera om ook in 1x goede foto's te schieten en niet alle foto's te hoeven bewerken. Heb ik hiermee de verkeerde camera gekozen?

Bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 16:46
Zijn de foto’s die je vergelijkt in dezelfde richting? Op dezelfde locatie? Bij hetzelfde weer? Op dezelfde tijd van de dag? Alleen dan kan je de vergelijking maken.

Wat betreft de AF modes, ik heb even geen zin om de handleidingen er bij te pakken, maar daar zou gewoon in moeten staan hoe je deze modes aanpast en welke je kan selecteren. Welke opties heb je op je Canon? Welke algemene mode gebruik je?

Het is heel moeilijk om hier iets nuttigs over te zeggen omdat er zo weinig informatie geboden wordt… kijk anders even of je het standaard template nog eens in kan vullen. Dat kan helpen 😉