Toon posts:

Highpoint IDE Raid 0+1 met 3 schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is of dit heeft gedaan om met een highpoint een raid 0+1 te configureeren.

Het is wel mogelijk een raid 0+1 te hebben met 3 schijven. Met Mylex controlers is dit namelijk wel mogelijk.

Kijk maar maar het voorbeeld:
|*1*|*2*|*3*|
|---|---|---|
|-1-|-2-|-3-|
|---|---|---|
|-3-|-1-|-2-|

Valt schijf *1* uit dan heb je datapaket 1 en 3 nog op schijf *2* en *3* staan Enz.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik moet bekennen dat ik hier ff helemaal niets van snap...

raid 0+1 moet toch altijd een even aantal schijven zijn, anders kan je toch niet mirroren (da's level 1)

ben je niet in de war met raid-5?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:21

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Op zondag 16 september 2001 17:13 schreef Flat© het volgende:
raid 0+1 moet toch altijd een even aantal schijven zijn, anders kan je toch niet mirroren (da's level 1)
Nee hoor, op verschillende modellen raidcontrollers kan ik een willekeurig aantal disken tussen 2 en 14 nemen voor een 0+1 set. Ook combineren van raid is mogelijk - twee stripes van elk bijvoorbeeld drie disks zet ik dan in een mirror. Ehm, disclaimer -> ik bedoel hier SCSI controllers. Ik ben inderdaad ook benieuwd of IDE raid dit ook kan.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
wat hierboven beschreven wordt is raid 5, ja het kan met ide: adaptec ATA-RAID 2400A.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit is bij Mylex het verschil tussen raid 0+1 en raid 10. Bij raid 10 heb je inderdaad 4 schijven nodig. En dit is ook geen raid 5 want daar heb je een x aantal harddisks en een ecc disk.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:54
Op maandag 17 september 2001 00:35 schreef MacDweal het volgende:
Nee dit is bij Mylex het verschil tussen raid 0+1 en raid 10. Bij raid 10 heb je inderdaad 4 schijven nodig. En dit is ook geen raid 5 want daar heb je een x aantal harddisks en een ecc disk.
Bij RAID 5 heb je geen ecc/parity disk, daar wordt de parity telkens over alle disken verdeeld (striping met distributed parity) dit om een gelijkmatige load te verkrijgen. Als er sprake is van een dedicated parity disk heb je het over RAID 3, en RAID 3 zuigt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1