Microfoon geluid via Windows 10 naar luidspreker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparrie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 09:32
Hallo allen,
ik heb een AUDIX usb12 microfoon. die kan ik aansluiten via Audiojack of USB op mijn windows 10 laptop of desktop.
In de geluidsinstellingen herkent Windows de microfoon. Bij testen geeft deze ook een waarde aan. Wat ik niet voor elkaar krijg is om dat input geluid rechtstreeks naar weergave te krijgen, in dit geval een BT luidspreker. Die werkt wel op muziek streamen via die zelfde laptop of desktop.
In dit geval willen we het geheel als vergaderversterker gebruiken. Ook voorhanden is een Sony TV en een Sony Soundbar. We krijgen het niet voor elkaar om geluid uit de Microfoon weer te geven.
Zoektochten door diverse personen via de bekende zoekmachine levert geen werkend resultaat op.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:31
Volgens mij zoek je dit:
https://www.cyberacoustic...phone-playback-windows-10

Hiermee speel je dan de microphone af op het geselecteerde audio apparaat, in jouw geval de bluetooth speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparrie
Geweldige tip! Dank. Nu de vertraging er nog uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:02

BCC

sparrie schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:46:
Geweldige tip! Dank. Nu de vertraging er nog uit.
Dan moet je je Bluetooth speaker met een kabel verbinden.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

En dan nog zal er iets van vertraging in blijven zitten vanwege de manier hoe dat geluid van die mic naar de speaker wordt doorgezet. Maar mogelijk is het prima te doen

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparrie
BCC schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:47:
[...]

Dan moet je je Bluetooth speaker met een kabel verbinden.
Helaas, de kracht is juist dat ik die zonder vaste verbinding met laptop neer kan zetten. maar iig bedankt voor de tip!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
sparrie schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:13:
[...]

Helaas, de kracht is juist dat ik die zonder vaste verbinding met laptop neer kan zetten. maar iig bedankt voor de tip!
;)
Dan zou ik checken wat er gebeurd als je een andere bron afspeelt, bijvoorbeeld Youtube audio sync video'tje. Want waarschijnlijk is dit gewoon de Bluetooth vertraging. Je kan proberen een random ander Bluetooth dongle erin te stoppen, want de vraag is aan welke kant de vertraging zit, en ene Bluetooth connectie heeft een stuk meer vertraging dan andere. Maar allemaal hebben ze vertraging die niet verwaarloosbaar is (tenzij je low-latency versie gebruikt, maar die wordt niet veel ondersteund).
Pagina: 1