Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Kodde
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18-04 14:01
Hallo, ik wil 6 van mijn 14 zonnepanelen verplaatsen van een noord opstelling naar een oostwest opstelling (drie panelen oost en drie panelen west). Van de andere 8 panelen staan er 5 op het zuiden, 2 op het westen en 1 op het oosten. Alle panelen, voorzien van een solaredge optimiser, zitten in 1 string.
Moet de volgorde van panelen daarbij gelijk blijven of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50

BCC

Welke omvormer heb je?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Kodde
Solar edge SE5500H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-05 15:47
Nee dat maakt niet uit, ik heb pas nog het zelfde gedaan. 6 panelen van zuid naar oost verzet.

De omvormer detecteert de optimizers aan de hand van het signaal, hij weet alleen niet welke waar zit.

De layout die ja in de app ziet is handmatig gemaakt als er dan straks een optimizer kapot is dan is het alleen wat lastiger zoeken. Maar ik zou gewoon foto's maken van de serienummers van de optimizers als je ze verplaatst hebt.

En dan deze of zelf intekenen in solaredge designer of laten in tekenen in de designer door je installateur.

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Kodde
Bedankt. Nu nog even uitzoeken welke kabeldikte ik nodig heb, dan kan ik aan de slag.