Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Vraag
Alle reacties
Ik gebruik hiervoor een klein beetje afwasmiddel met wat water (sopje) en dat doet het wel. Wat je al aangaf vermijd agressieve / schuurmiddelen middelen zoals Cif. Je kan ook wat schoonmaak azijn toevoegen aan het sopje.
Zat er ook wit op je doekje waarmee je getest hebt?
Zo nee dan het je er niks afgeschuurd en alleen vuil weggehaald.
Gebruik in ieder geval een microvezeldoek met niet te hoge pool.
Je kan ook nog met melamine sponsjes wat proberen, deze krassen niet.
Zo nee dan het je er niks afgeschuurd en alleen vuil weggehaald.
Gebruik in ieder geval een microvezeldoek met niet te hoge pool.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Melaminesponsje werken door heel fijn te schuren, deze krassen dus wel, pas op met gevoelige oppervlakkenYaksa schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:13:
Lijkt eerder dat je nu echt alle vuil eraf hebt gehaald en dat de kastjes gewoon erg wit zijn/lijken in vergelijking met alle vuil die erop zit.Heroic_Nonsense schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:01:
In ons huurhuis is een redelijk moderne keuken geplaatst. Zo te zien zijn de keukenkastjes met wit fineer afgewerkt.
Op een aantal deurtjes zitten lelijke bruine vegen, afkomstig van kattenpootjes.
Ik durf het niet zo goed aan te pakken, omdat ik als de dood ben dat het gekozen schoonmaakmiddel te agressief is en de fineer aantast.
Ik heb een klein plekje gedaan met Ajax allesreiniger, maar dt werd wel héél erg wit (waardoor ik denk dat dat middel er een laagje vanaf heeft geschuurd).
Iemand tips? Hoe maken jullie zwaar vervuilde witte keukenkastjes schoon?
Het lijkt mij dat een keukenkastje geen gevoelig oppervlak heeft, tenzij er een slechte, watergedragen hoogglanslak op zit waardoor je bij hard boenen met melamine een doffere plek zou kunnen krijgen. Maar zelfs zo'n doffere plek kun je dan met microkristallijne wax weer op glans brengen. Het is altijd slim om een stukje te testen en dan bekijken op het doekje/sponsje of het oppervlak kleur afgeeft op het doekje/sponsje. Is dat de kleur van het oppervlak dan ben je dat aan het weghalen, is het een andere kleur dan is het vuil.michiel_ schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:40:
[...]Melaminesponsje werken door heel fijn te schuren, deze krassen dus wel, pas op met gevoelige oppervlakken
[ Voor 19% gewijzigd door Yaksa op 06-04-2025 11:02 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ik kan me niet voorstellen dat iemand een keuken zou plaatsen die je niet met standaard allesreiniger kan schoonmaken. Laat staan in een huurhuis. Natuurlijk zijn er schoonmaakmiddelen die agressief zijn, maar standaard allesreiniger op een keukenkastje?
Als het van kattenpootjes komt zal het niet meer of minder dan het normale huis, tuin en keuken vuil zijn en dat zou heel gemakkelijk met een allesreiniger te verwijderen moeten zijn.
Desnoods neem je een sopje van groene zeep.
Toen ik in mijn appartement kwam zagen de deuren er goed uit tot mijn zwager er met een (professioneel) schoonmaakmiddel overheen sproeide... de bruine drab liep er zo vanaf.
Ik denk dus ook zoals al eerder vernoemd dat er nog een oude laag vuil opzit wat er in de loop der tijd opgekomen is en niet goed schoongemaakt is.
Desnoods neem je een sopje van groene zeep.
Toen ik in mijn appartement kwam zagen de deuren er goed uit tot mijn zwager er met een (professioneel) schoonmaakmiddel overheen sproeide... de bruine drab liep er zo vanaf.
Ik denk dus ook zoals al eerder vernoemd dat er nog een oude laag vuil opzit wat er in de loop der tijd opgekomen is en niet goed schoongemaakt is.
Ze mogen hier komen oefenen..... (kat enorm in de rui... ramen open en best droog en stoffig buiten .... en binnenstin00 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:26:
Ik zou gewoon lekker zonder angst je keuken gaan schoonpoetsen

Als Ajax allesreiniger die plek witter maakt, dan waren je kastjes gewoon erg smerig.
Als Ajax al zou insluiten op de toplaag heb je grotere problemen want dan kun je nooit je keuken fatsoenlijk schoonmaken omdat je deurtjes ondeugdelijk zijn en zou ik of folie erop doen, of andere deurtjes kopen.
Als Ajax al zou insluiten op de toplaag heb je grotere problemen want dan kun je nooit je keuken fatsoenlijk schoonmaken omdat je deurtjes ondeugdelijk zijn en zou ik of folie erop doen, of andere deurtjes kopen.
recent er ingetrokken? klagen bij de verhurende partij dat je het niet zo 123 schoon krijgt.. en laat hun het oplossen?
404 Signature not found
Dank allen!
We gaan met de tips aan de slag!
We gaan met de tips aan de slag!
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Pagina: 1