Muur vol met verticale strepen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9aKI91C1U8VmYRra2Vu94L3hOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/te7rE7KYB6Civo7VveDRkuVz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sq4MCvkml2s9yswM4lFEtCz5HpM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZWpYQHV3q3sKOM0YaDMwkW7.jpg?f=fotoalbum_large

Goedemorgen allen,

Van de week viel mij op dat de muur die wij ruim een jaar geleden hebben geschilderd vol zit met verticale strepen. Het zijn echt rechte verticale strepen op een geschilderde muur van 10 meter lang. Ik voel niets van vocht of iets, maar kunnen dit vocht strepen zijn? Of heeft dit te maken met onze (gebrek aan) verfskills. Het is gelijk op een muur met glasvezelbehang geverfd. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:05

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En als je er met een UV lampje op schijnt in het donker? ;)

Ik denk dat het vocht is. Is het al een ouder huis of juist nieuwbouw?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
PD2JK schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:55:

Het is een woning uit 2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:16

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Lijkt vocht. toevallig onder een badkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
twain4me schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:57:
Lijkt vocht. toevallig onder een badkamer?
Nee het is op de derde (zolder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langerakpc
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:42
Bij mij was het in een hoekje van de slaapkamer. Was vocht. Dit op een dood punt qua ventilatie. Heb toen mechanische ventilatie aangebracht en het bleef verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:04
PD2JK schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:55:

:r

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:17
BPP schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:59:
[...]
Nee het is op de derde (zolder).
Dit zou best een lekkage op het dak kunnen zijn.. Grote kans dat wat je nu ziet maar een tipje van de ijsberg is…
Hoe ziet de muur naar plafondaansluiting eruit verticaal recht boven deze strepen? (Foto?)

En wat zit daar direct aan de buitenkant bovenop je dak? Is je dak daar toevallig onderbroken door iets? (ventilatie uitloop, schoorsteen, uitbouw, enz)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
BrainCrash schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:30:
[...]

Dit zou best een lekkage op het dak kunnen zijn.. Grote kans dat wat je nu ziet maar een tipje van de ijsberg is…
Hoe ziet de muur naar plafondaansluiting eruit verticaal recht boven deze strepen? (Foto?)

En wat zit daar direct aan de buitenkant bovenop je dak? Is je dak daar toevallig onderbroken door iets? (ventilatie uitloop, schoorsteen, uitbouw, enz)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQiWfjIEAASfPRsccHpaGC71A6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugF7RaTYxXJnwy6a2ieJxoyl.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt echt over de hele muur te zijn, maar boven juist niet. Juist in het midden lijken de strepen meer aanwezig. En juist daarboven lijk ik niks te zien. De muren voelen droog. Er zit een VVE op deze woning met opslagverzekering. Ik zal er eens iemand naar laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:17
Er lijkt een opening te zitten tussen de wand en de aansluiting naar het plafond… Wat zit daartussen? Wat zit er boven het plafond?

En als dit de zolder is, zit er daarboven dan een plat dak met dakbedekking?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcnarF
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15:32
Weet je heel zeker dat het niet uit (of vanaf de bovenkant) van de airco komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamefull
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:51
Misschien ver gezocht, maar condensatie op je leiding terug naar de airco unit of een lekke condens afvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
kcnarF schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:51:
Weet je heel zeker dat het niet uit (of vanaf de bovenkant) van de airco komt?
Lijkt mij niet. Want onderstaande foto is 6 meter van de muur tob de eerste foto. En dit is aan de onderkant van de muur.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ougPj9Zh-VVYxgND-rqF4jkpUiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IgXcNui4SN5uBRXCYMZ4GwiG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kcnarF
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15:32
Hadden jullie wellicht voorstrijk gebruikt (op het plafond) en dat die uitgelopen is? Want die kan na verloop van tijd zichtbaarder worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12:03
Lijkt van de airco af te komen. Door het koelen ontstaat condens die eigenlijk afgevoerd moet worden. Misschien zit die afvoer dicht of is niet aangesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Voor de goede orde, we willen niet weten wat er in die kamer wordt uitgespookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
Frappuccino schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:46:
Voor de goede orde, we willen niet weten wat er in die kamer wordt uitgespookt.
Haha het is de woonkamer. Mijn woning is een soort van omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
vogelmans schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:39:
Lijkt van de airco af te komen. Door het koelen ontstaat condens die eigenlijk afgevoerd moet worden. Misschien zit die afvoer dicht of is niet aangesloten.
Goed punt ik zal de airco eens laten draaien en kijken of ik wat opmerk.
Pagina: 1