Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowwithmilk
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-09 19:13
Hallo allemaal, recent heb ik van een tweaker een defecte 6900XT gekocht om te kijken of ik deze aan de praat kon krijgen voor mijn game pc. De tweaker zelf vermelde dat er geen drivers op geinstalleerd konden worden.

Na het herinstalleren van de AMD driver gebeurde er niks, toen ben ik een nieuwe bios versie van mijn moederbord gaan installeren en waarempel, hij deed het!
De volgende keer dat ik de pc aansloot echter weer geen video output. Via de UEFI instellingen ''load default'' instellingen gedaan, en toen deed de GPU het na 2x proberen. Tussenstand nu is dat ik 2 tot 10x dit proces moet doen om het werkend te krijgen.

Wat ik denk dat ik nog kan doen:
-vbios flash, echter lukt dit niet wanneer er geen output is, hij ziet alleen de kaart als de kaart werkend is en ik dus gewoon kan gamen
-CMOS batterij vervangen, na een week stilstaan komt de pc automatisch in een ''boot failure detected''. Zou het kunnen dat een defecte/lege CMOS al deze problemen kan verzorgen? De batterij vervangen is wel echt een operatie met mijn moederbord waarmee ik de gehele pc uit elkaar moet halen.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Onderstaand mijn specs en foto's wat GPU-Z aangeeft.

-Gigabyte X670E AORUS Master moederbord
-AMD 7950X processor
-Powercooler Red devil 6900XT
-Kingston NV2 1TB SSD 2x (hiervan verschijnen er wel 2 in de device manager maar is er maar 1 zichtbaar/bruikbaar voor opslag)
-64 gb 6000mhz, G.Skill Trident Z5 RGB F5-6000J3636F32GX2-TZ5RK
-Corsair CX750F RGB Zwart, 750 watt Bronze PSU

Zie hier de 3 verschillende beelden die GPU-z geeft tijdens her heropsterten met ''load default'':
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6L1g6YzE4NA7VNCkUQIaKTdv-SE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Uokb02rfuDnB4mMNPOXzn45c.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uc_gFIS1MAK9qSV2rL8ITWbO5E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/iqZLjCq9S5SDKQNSSpp5wTtX.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJf6chgHOiAeBRdIgg2EeWP-bDM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/oNHW90i53XUAK8MT449cYzq9.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:45
Ik zou de oplossing van GPU problemen van een bekend defecte GPU niet in je mobo CMOS batterij zoeken, of uberhaupt in je mobo.

Wat ik zou doen is, wanneer je wel beeld hebt, de GPU aan wat stresstests onderwerpen om te kijken of die dan stabiel is. Als dat zo is zou ik kijken of je de vbios kan flashen.

Is dit niet een model met dual bios? Dat zou ik namelijk als eerste proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowwithmilk
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-09 19:13
Klopt, een oc en silent bios. Heb tot nu toe alleen de standaard oc werkend gekregen.
Dank voor de reactie! Ik denk dat ik misschien kan beginnen met kijken of de silent bios werkt en of ik die kan flashen, dan veranderd er weinig aan mijn huidige situatie.