Showroom eiken eettafel met schade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRzlBly
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-05 08:56
Vandaag zagen we bij een meubelzaak een showroom eettafel in de sale. De tafel staat te koop voor 1199,- en samen met nog een ander meubel hebben we nu een offerte met nog eens 4,15% eraf onderhandeld. Dus 1149,- voor de tafel en gratis levering.

Wat ook nog meespeelt, we zijn best al een tijd op meubeljacht voor verschillende artikelen en zijn er ondertussen wel klaar mee, zeker nu het weer beter wordt :). Deze tafel voldoet precies aan onze wensen omtrent maat, materiaal & vormgeving. Er zit ook een erg solide poot onder. Alleen de kleur is niet onze wens.

Mochten we de tafel kopen ga ik mij er uiteraard goed in verdiepen en voorbereiden voor de behandeling.

Mijn vraag voor nu:
Is het realistisch om deze tafel zelf mooi naar wens te krijgen voor onder de 200,-?

Wensen zijn:
- Opgeruwd (is nu glad)
- Krassen eruit (3 met nagel voelbaar)
- Vetvlek eruit (zie foto)
- Stuk donkerdere kleur
- Matte afwerking/bescherming met Woodprotetor 2K, Oranje B.V. (Hebben we bij onze huidige teak tafel en bevalt zeer goed)

Wat ik heb:
- Vlakschuurmachine
- Slijptol (te gebruiken met een borstel voor het opruwen?)
- Ik lees op internet dat het ook met de hand op te ruwen is met een soort van borstel. Is dat realistisch?
- Ik weet dat een vriend een soort van borstelmachine heeft, die kan ik wel lenen. Zoiets

Ik hoor jullie denken, 1149,- is nog veel voor een tafel in deze staat. Maar er was echt niks meer af te halen.
En hey, het lijkt me gewoon een leuk project dus why not.

- 240cm x 100cm
- 6cm blad dikte (3cm + 3cm opgedikt)

Kras:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nv25BlkpxtoU9JKiL-Tpa84YDZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sDRvAoZvSFmaZloB34yEFTO.jpg?f=fotoalbum_large

Kras:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUJ57K1QFFdVQzNHXoy8nILZroE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCHkbyIyMgtN8FMVbn1ACcZv.jpg?f=fotoalbum_large

Vetvlek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEXbewZZXqGizoBI_NB04aHD4Iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h07wlujSoTCvMyKILKhcdu81.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCgIE_A0r6S1bBkYEewxcRRpzk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lS7vPX2TPJrZLN0nxUqmQKsO.jpg?f=fotoalbum_large

Poot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqjPeG1RFPGX-bXjVfxg2YmlCJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PAU95VN0m3gfakEGT6PmGWL5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:51
Als je toch moet schuren en lakken, waarom dan geen gebuikte tafel halen op Marktplaats? Staan er zat op. Deze is ook gewoon gebruikt en beschadigd.

Zoiets: https://www.marktplaats.n...-eiken-boomstam-tafel-240

En dan als je wilt en andere poot eronder. Die staan er ook zat op, nieuw of gebruikt.

[ Voor 40% gewijzigd door hesselbeertje op 05-04-2025 21:57 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou dan gewoon online een blad en een onderstel kopen, scheelt een boel geld.

Als voorbeeld onderstaande site.
https://www.eikenvakman.nl/

[ Voor 29% gewijzigd door Ernemmer op 06-04-2025 16:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:38
Dit is toch een vrij standaard moderne eettafel?

Vorig jaar iets vergelijkbaars van Marktplaats afgetrokken voor een kwart van de originele vraagprijs :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
PRzlBly schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:41:

Ik hoor jullie denken, 1149,- is nog veel voor een tafel in deze staat. Maar er was echt niks meer af te halen.
En je moet en zal per se bij deze winkel deze tafel kopen? Want een paar tientjes korting (of 4,15% die je 'eraf onderhandeld' hebt, zoals jij het noemt) vind ik eerlijk gezegd nogal weinig voor meerdere beschadigingen op een vrij dure tafel.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Hahn schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:09:
[...]

En je moet en zal per se bij deze winkel deze tafel kopen? Want een paar tientjes korting (of 4,15% die je 'eraf onderhandeld' hebt, zoals jij het noemt) vind ik eerlijk gezegd nogal weinig voor meerdere beschadigingen op een vrij dure tafel.
Zo'n tafel kost ca 1800 nieuw bij bv Goossens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Rukapul schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:30:
[...]

En ergens anders mogelijk weer voor €1500 of €2000. Wat wil je daarmee zeggen? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Hahn schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:34:
[...]

En ergens anders mogelijk weer voor €1500 of €2000. Wat wil je daarmee zeggen? :)
Dat er weldegelijk al een showroomkorting op zit.

Maar er staan regelmatig Goosens Blade tafels op Marktplaats. Zelfs nu een en uit ervaring kan ik zeggen dat die mogelijk voor heel veel minder weggaat dan de huidige 'bieden vanaf 850' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Ernemmer schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:55:
Ik zou dan gewoon online een blad en een onderstel kopen, scheelt een boel geld.

Dat geeft veel opties inderdaad! Dank voor de tip.

[ Voor 16% gewijzigd door Prisma16 op 06-04-2025 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rukapul schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:30:
[...]

Inderdaad. Ik schrok ook even van de prijs, maar las toen dat deze tafel 240cm lang is.

Mooie tafel!

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 05-04-2025 23:51 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59
Als je iets wat in de buurt komt wilt op een budget:

https://www.ikea.com/nl/n...el-acacia-zwart-70419264/

Gevraagde afmetingen, zwart stevig onderstel (andere stijl, sure), warm hout, dan wel acacia ipv eiken, maar dan ben je voor goed 400 euro klaar en deze kun je in veel middenklassers gewoon zelf meeslepen.

Maar vermoedelijk niet de ruwe/robuuste uitstraling die je zoekt.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• evmmb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-06 11:48
@PRzlBly Je stelt deze vraag op het verkeerde forum aangezien men hier de neiging heeft om met allerlei (goedbedoelde) adviezen te komen die verder los staan van de gestelde vraag. Om daar antwoord op te geven, ja het is zeker te doen (ruim) binnen €200,-. Lees je wel even goed in welke stappen in welke volgorde te nemen. Maar eenmaal klaar, heb je zo te zien een mooie massieve, robuuste tafel, en de voldoening van een eigen klus. Maar ga daarvoor naar https://www.woodworking.nl/, want je ziet al wat voor reacties je hier krijgt. Ik zal ze vast voor je beantwoorden ;)
hesselbeertje schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:53:
Als je toch moet schuren en lakken, waarom dan geen gebuikte tafel halen op Marktplaats? Staan er zat op. Deze is ook gewoon gebruikt en beschadigd.

Zoiets: https://www.marktplaats.n...-eiken-boomstam-tafel-240

En dan als je wilt en andere poot eronder. Die staan er ook zat op, nieuw of gebruikt.
Omdat TS aangeeft dat deze tafel precies is wat gezocht wordt (op afwerking na). Vrije interpretatie:
- Boomstam rand
- 6cm dik (3x3)
- 240x100
- Stevige poot (Deze spinpoten worden vaak ook erg goedkoop aangeboden = speling / beweging)
- ~20 graden inversed rand

Ik zie deze niet staan op marktplaats in deze prijsklasse met bezorging.
Verder neem ik aan dat TS de site Marktplaats ook wel kent, maar dat blijkbaar geen optie vindt, tevens was het de vraag niet.

eikenvakman.nl
- Rustiek eiken
- 240x100x6
- Boomstam rand
- Gevulde noesten
- Geborsteld
- Behandeld

€ 1.974,80 excl. bezorging. excl. poot.
Top advies!
Hahn schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:09:
[...]

Ik lees:
- 4.15% extra korting bovenop de korting i.v.m. showroommodel incl. beschadigingen.

@Hahn @Rukapul
En bij https://tabledusud.nl/ in deze configuratie €2315,- 8)7

@Prisma16 Ik neem aan sarcasme ;), zie hierboven

@Wilke Los van de afmetingen, totaal andere tafel.

@PRzlBly
Nogmaals, als dit inderdaad precies de tafel is die je zoekt, dan heb je met een beetje werk erin straks een mooi resultaat waarbij je de tafel ook nog eens exact naar je eigen kleur kunt zetten. 3cmx3cm voelt ook erg solide aan. En nu, even switchen naar https://www.woodworking.nl/, want inhoudelijker gaat het hier niet worden, met een grote kans op het totaal offtopic gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
1 advies: nooit een slijptol met schuurschijf gebruiken op een houten vlak oppervlak, zo'n apparaat is veel te agressief en haalt plaatselijk teveel hout weg waardoor je met concentrische halve cirkels in het hout blijft zitten die je niet meer vlak krijgt.
Vragen: wat zit er nu als beschermingslaag op het hout? Want om het hout donkerder te krijgen is beitsen met spiritus- of waterbeits het mooist (mijn mening) en zal die beschermingslaag er eerst af moeten.
Wat versta je onder een opgeruwd oppervlak?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:36
Het klinkt wellicht wat zweverig filosofisch, maar welk leven gaat die tafel tegemoet als je hem af hebt?
Ik heb indertijd zelf van een breed beuken aanrechtblad een grote recht-toe recht-aan keukentafel getimmerd en het bovenblad in de glitsa (dat had je toen nog) gezet. Later nog eens bijgewerkt met parketlak. Twintig jaar eten, kleding naaien, klussen, stoelen erop voor het stofzuigen, auto-onderdelen fotograferen, boodschappen neerpleuren en wat al niet meer zie je erop.
Maar een natte lap erover en het is weer schoon.
Ik kan me een etentje herinneren bij iemand die vreselijk paniekerig was dat er vetvlekken in het matte tafelblad zouden trekken (voer je bezoek dan ook mariakaakjes in plaats van soep en iets met olijfolie), en op de terugweg zei mijn vrouw dat ze o zo blij was met onze best wel bekraste lak.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: Opruwen kan nog zo mooi zijn, maar het heeft in het dagelijks gebruik een prijs.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb hier ook een eikenhouten tafel staan. Nieuw gekocht.
Na een paar jaar zitten her en der wel krassen, ook van het formaat die ik op jouw tafel zie. Ik zal het maar meteen zeggen: Krassen ga je hoe dan ook krijgen. Maak je er niet druk om; een houten tafel is óók een gebruiksvoorwerp.
Ik zou mij focussen op die vetvlek. En de tafel (wat donkerder) aflakken zodat vocht er niet meer in kan trekken.
Het ruwe is inderdaad iets wat mij ook wel bevalt, het maakt de tafel meer 'organisch' :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 06:48
Als het blad wat ruwer moet worden en daardoor ook een rustiekere uitstraling krijgt: behandelen met loog (verkrijgbaar bij een dhz of verfzaak) en daarna goed afspuiten met water en eventueel herhalen. Op deze manier gaat de lak er ook af. Rubber handschoenen aan en veiligheidsbril op want loog is een bijtend zuur!
Echt hout bestaat uit jaarringen met hard (donkere ringen) en zacht (lichte ringen) hout. Het loogmiddel haalt iets van het zachte hout weg waardoor er een soort reliëf in het hout ontstaat en het hout ouder lijkt. Hoe geconcentreerder het loog hoe grover het reliëf en daarom beginnen met een milde oplossing en kijken wat het resultaat is.
Persoonlijk zou ik het hout dan niet lakken maar behandelen met meubelolie of bijenwas, dat geeft een geweldig resultaat.
Het logen maakt het hout al iets donkerder en eikenhout wordt door inwerking van uv (zonlicht) door de jaren ook donkerder dus ik zou verder aan het kleuren niets doen dat doet de tijd.
Voor een nog rustiekere uitstraling kun je het hout ook bewerken met een staalborstelschijf op een boormachine, daarmee haal je ook wat van de zachte jaarringen weg.
Het voordeel van deze 2 methodes is dat het hout harder wordt en door de ruwere uitstraling zijn toekomstige krassen minder zichtbaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

vogelmans schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:07:
Rubber handschoenen aan en veiligheidsbril op want loog is een bijtend zuur!
offtopic:
Loog, oftewel natronloog, oftewel NaOH, is geen zuur, maar juist een sterke base, het tegengestelde dus.
Je hebt wel gelijk dat je je goed moet beschermen als je ermee werkt, want een sterke base is nog gevaarlijker dan de meeste zuren!

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dom
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-06 08:06

Dom

handige site voor maatwerk, maar ik kom voor zoiets als OP wilt uit op een veel hoger bedrag?
Als in, zeker het dubbele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dom schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:30:
[...]

handige site voor maatwerk, maar ik kom voor zoiets als OP wilt uit op een veel hoger bedrag?
Als in, zeker het dubbele.
Het was eigenlijk maar een voorbeeld, er zijn heel wat sites die dit soort tafels aanbieden.

Deze is maar 895
https://www.meubelendino....afel-6-cm-dik-spinpoot-2/

[ Voor 12% gewijzigd door Ernemmer op 06-04-2025 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smullie78
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18:37
Fairwood in Tiel! Keuze uit vorm & houttype van het blad, poot/onderstel & kleur/behandeling van het blad.

240cm boomstamtafel vanaf €835,-:

https://www.fairwood.nl/i...fel/boomstam-eiken-tafel/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PRzlBly
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-05 08:56
evmmb schreef op zondag 6 april 2025 @ 01:20:
@PRzlBly Je stelt deze vraag op het verkeerde forum aangezien men hier de neiging heeft om met allerlei (goedbedoelde) adviezen te komen die verder los staan van de gestelde vraag. Om daar antwoord op te geven, ja het is zeker te doen (ruim) binnen €200,-. Lees je wel even goed in welke stappen in welke volgorde te nemen. Maar eenmaal klaar, heb je zo te zien een mooie massieve, robuuste tafel, en de voldoening van een eigen klus. Maar ga daarvoor naar https://www.woodworking.nl/, want je ziet al wat voor reacties je hier krijgt. Ik zal ze vast voor je beantwoorden ;)
[...]

Omdat TS aangeeft dat deze tafel precies is wat gezocht wordt (op afwerking na). Vrije interpretatie:
- Boomstam rand
- 6cm dik (3x3)
- 240x100
- Stevige poot (Deze spinpoten worden vaak ook erg goedkoop aangeboden = speling / beweging)
- ~20 graden inversed rand

Ik zie deze niet staan op marktplaats in deze prijsklasse met bezorging.
Verder neem ik aan dat TS de site Marktplaats ook wel kent, maar dat blijkbaar geen optie vindt, tevens was het de vraag niet.
[...]

eikenvakman.nl
- Rustiek eiken
- 240x100x6
- Boomstam rand
- Gevulde noesten
- Geborsteld
- Behandeld

€ 1.974,80 excl. bezorging. excl. poot.
Top advies!

[...]

Ik lees:
- 4.15% extra korting bovenop de korting i.v.m. showroommodel incl. beschadigingen.

@Hahn @Rukapul
En bij https://tabledusud.nl/ in deze configuratie €2315,- 8)7

@Prisma16 Ik neem aan sarcasme ;), zie hierboven

@Wilke Los van de afmetingen, totaal andere tafel.

@PRzlBly
Nogmaals, als dit inderdaad precies de tafel is die je zoekt, dan heb je met een beetje werk erin straks een mooi resultaat waarbij je de tafel ook nog eens exact naar je eigen kleur kunt zetten. 3cmx3cm voelt ook erg solide aan. En nu, even switchen naar https://www.woodworking.nl/, want inhoudelijker gaat het hier niet worden, met een grote kans op het totaal offtopic gaan :)
Bedankt voor deze reactie, ik had al geen zin meer om te reageren en mezelf te moeten verdedigen toen ik de eerste comments las. Account op Woodworking aangemaakt en op basis van o.a. die reacties de tafel gekocht! Komende tijd inlezen, en na levering aan de slag.

Lees veel reacties met links naar lagere prijzen. Op deze sites kom kom ik dan toch duurder uit, of het zit in Belgie, of het is excl. verzend/afwerk kosten etc. etc. Maar erg belangrijk, ik ga geen tafel / poot kopen zonder deze zelf te testen. Prijs is niet het belangrijkste.
We zijn al een tijd op zoek en de meeste van de tafels van dit formaat hebben in meer of mindere mate speling. Vaak veroorzaakt door de kwaliteit van de poot. Het gaat dan om zowel verticale (buigen) als horizontale (draaien) speling.
Deze tafel staat echt rotsvast, op een zeer massieve poot. 3x3 i.p.v. 2x2x2 vast zal ook meehelpen.
Yaksa schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:05:
1 advies: nooit een slijptol met schuurschijf gebruiken op een houten vlak oppervlak, zo'n apparaat is veel te agressief en haalt plaatselijk teveel hout weg waardoor je met concentrische halve cirkels in het hout blijft zitten die je niet meer vlak krijgt.
Vragen: wat zit er nu als beschermingslaag op het hout? Want om het hout donkerder te krijgen is beitsen met spiritus- of waterbeits het mooist (mijn mening) en zal die beschermingslaag er eerst af moeten.
Wat versta je onder een opgeruwd oppervlak?
Ik bedoelde een schuurborstel op de tol. Maar inmiddels er wel achter dat ik beter een borstelmachine of bandschuurmachine kan gebruiken. Ga me nog verder inlezen!
trabant schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:17:
Het klinkt wellicht wat zweverig filosofisch, maar welk leven gaat die tafel tegemoet als je hem af hebt?
Ik heb indertijd zelf van een breed beuken aanrechtblad een grote recht-toe recht-aan keukentafel getimmerd en het bovenblad in de glitsa (dat had je toen nog) gezet. Later nog eens bijgewerkt met parketlak. Twintig jaar eten, kleding naaien, klussen, stoelen erop voor het stofzuigen, auto-onderdelen fotograferen, boodschappen neerpleuren en wat al niet meer zie je erop.
Maar een natte lap erover en het is weer schoon.
Ik kan me een etentje herinneren bij iemand die vreselijk paniekerig was dat er vetvlekken in het matte tafelblad zouden trekken (voer je bezoek dan ook mariakaakjes in plaats van soep en iets met olijfolie), en op de terugweg zei mijn vrouw dat ze o zo blij was met onze best wel bekraste lak.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: Opruwen kan nog zo mooi zijn, maar het heeft in het dagelijks gebruik een prijs.
Oh ik ben niet bang voor krassen en vlekken hoor! Het is zeker een gebruiksvoorwerp. Maar als ik de tafel toch ga opschuren & opruwen zou het mooi zijn om de huidige krassen meteen weg te krijgen. Eenmaal in gebruik maken wij ons niet druk.
Nyarlathotep schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:26:
Ik heb hier ook een eikenhouten tafel staan. Nieuw gekocht.
Na een paar jaar zitten her en der wel krassen, ook van het formaat die ik op jouw tafel zie. Ik zal het maar meteen zeggen: Krassen ga je hoe dan ook krijgen. Maak je er niet druk om; een houten tafel is óók een gebruiksvoorwerp.
Ik zou mij focussen op die vetvlek. En de tafel (wat donkerder) aflakken zodat vocht er niet meer in kan trekken.
Het ruwe is inderdaad iets wat mij ook wel bevalt, het maakt de tafel meer 'organisch' :)
Thx, zie reactie hierboven
vogelmans schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:07:
Als het blad wat ruwer moet worden en daardoor ook een rustiekere uitstraling krijgt: behandelen met loog (verkrijgbaar bij een dhz of verfzaak) en daarna goed afspuiten met water en eventueel herhalen. Op deze manier gaat de lak er ook af. Rubber handschoenen aan en veiligheidsbril op want loog is een bijtend zuur!
Echt hout bestaat uit jaarringen met hard (donkere ringen) en zacht (lichte ringen) hout. Het loogmiddel haalt iets van het zachte hout weg waardoor er een soort reliëf in het hout ontstaat en het hout ouder lijkt. Hoe geconcentreerder het loog hoe grover het reliëf en daarom beginnen met een milde oplossing en kijken wat het resultaat is.
Persoonlijk zou ik het hout dan niet lakken maar behandelen met meubelolie of bijenwas, dat geeft een geweldig resultaat.
Het logen maakt het hout al iets donkerder en eikenhout wordt door inwerking van uv (zonlicht) door de jaren ook donkerder dus ik zou verder aan het kleuren niets doen dat doet de tijd.
Voor een nog rustiekere uitstraling kun je het hout ook bewerken met een staalborstelschijf op een boormachine, daarmee haal je ook wat van de zachte jaarringen weg.
Het voordeel van deze 2 methodes is dat het hout harder wordt en door de ruwere uitstraling zijn toekomstige krassen minder zichtbaar.
Bedankt voor het meedenken. Ik ga denk ik toch voor de borstelmachine/bandschuur. Maar ga me zeker nog verder inlezen.
Smullie78 schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:29:
Fairwood in Tiel! Keuze uit vorm & houttype van het blad, poot/onderstel & kleur/behandeling van het blad.

240cm boomstamtafel vanaf €835,-:

https://www.fairwood.nl/i...fel/boomstam-eiken-tafel/
Tja vanaf prijs heb ik niet veel aan.
Spinpoot, 240 x 100 x 75 cm = 1060,00 exclusief afwerking en transport. En er staat geen bladdikte bij.
Het gaat mij ook niet om de goedkoopste prijs, zie punt omtrent speling/kwaliteit poot bovenaan deze post. Dat er goedkopere (en veeeel duurdere) tafels zijn is duidelijk.

Mensen bedankt voor nu, tafel is gekocht. (y)
Na levering ga ik op advies van @evmmb verder op woodworking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:07
PRzlBly schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:48:
[...]

....

Mensen bedankt voor nu, tafel is gekocht. (y)
Na levering ga ik op advies van @evmmb verder op woodworking.
Gefeliciteerd.
Aangezien je al aangeeft dat je er wel wat werk in wilt stoppen, denk ik dat je een prima tafel hebt gekocht.
Hoop dat je het eindresultaat nog wel met ons wilt delen.
Pagina: 1