Na het verhuizen van de email van Antagonist.nl naar Soverin.net krijg ik de volgende foutmelding bij het versturen van een email vanuit de Soverin mailbox:
554 5.7.1 <END-OF-MESSAGE>: End-of-data rejected: DKIM Incorrect
Dit is bij het versturen van een email direct vanuit de Soverin webmail.
Bij het verhuizen heb ik eerst de door Soverin vermelde aanpassingen aan DNS gedaan:
Voeg dit MX record toe aan je domein instellingen bij je domein provider:
DNS TYPE: MX
DNS NAME: @
DNS VALUE: 1 mx.soverin.net.
DNS NAME: *
De volgende stap is de SPF. Voeg dit SPF record toe aan je domein instellingen bij je domein provider.
DNS TYPE: TXT
DNS VALUE: v=spf1 include:soverin.net ~all
Dat gedaan, hoewel ik wel tegen het probleem aan liep dat een MX record met een * niet geaccepteerd werd , maar volgens mij is dat enkel nodig voor ontvangen van email voor subdomeinen en die heb ik niet dus ging er vanuit dat dit geen probleem is.
Na een tijdje wachten stond er bij Soverin dat de verificatie aan hun kant succesvol was en kwam een test email netjes in de mailbox van Soverin aan!
Dus ontvangen werk, maar bij reageren op die email krijg deze melding:
“Er is een fout opgetreden tijdens het versturen van het bericht. (554 5.7.1 <END-OF-MESSAGE>: End-of-data rejected: DKIM Incorrect)”
Bij het opzoeken van deze foutmelding op internet kom ik deze post op forum van Freedom.nl tegen (die gebruiken ook Soverin als email provider) dat dit er nog bij moet:
In de DNS instellingen voor Antagonist stonden nog de onderstaande waarden:
Leek me dat dat het probleem was dus die heb ik vervangen door bovenstaande Soverin entries.
Gewacht maar een uur later alsnog dezelfde foutmelding.
In de bestaande DNS instellingen kwam ik ook nog onderstaande instellingen tegen die met email te maken hebben:
Waarbij ik de DMARC entry heb laten staan want dat ziet er generiek uit maar de TLSA heb gewist want dat lijkt me iets specifiek voor Antagonist.
Ben nu al een paar uur aan het wachten maar versturen van email lukt helaas nog steeds niet.
Nu viel me wel op dat die Soverin entries het domein sover.in bevatten en niet soverin.net.
Als ik naar https://sover.in ga krijg ik een pagina in de kleuren en layout van Soverin maar met de melding erop:
“This domain is owned by a Soverin customer”
Wat me deed denken dat dit domein misschien specifiek voor freedom.nl is en het daarom niet werkt met mijn eigen domein.
Zou dat het probleem kunnen zijn?
Verder vroeg ik me af of DMARC en DANE hier mogelijk nog iets mee te maken kunnen hebben?
Dat ik die DMARC entry ook moet wissen bijvoorbeeld of juist een TLSA entry toevoegen voor DANE specifiek voor Soverin.
554 5.7.1 <END-OF-MESSAGE>: End-of-data rejected: DKIM Incorrect
Dit is bij het versturen van een email direct vanuit de Soverin webmail.
Bij het verhuizen heb ik eerst de door Soverin vermelde aanpassingen aan DNS gedaan:
Voeg dit MX record toe aan je domein instellingen bij je domein provider:
De volgende stap is de SPF. Voeg dit SPF record toe aan je domein instellingen bij je domein provider.
Dat gedaan, hoewel ik wel tegen het probleem aan liep dat een MX record met een * niet geaccepteerd werd , maar volgens mij is dat enkel nodig voor ontvangen van email voor subdomeinen en die heb ik niet dus ging er vanuit dat dit geen probleem is.
Na een tijdje wachten stond er bij Soverin dat de verificatie aan hun kant succesvol was en kwam een test email netjes in de mailbox van Soverin aan!
Dus ontvangen werk, maar bij reageren op die email krijg deze melding:
“Er is een fout opgetreden tijdens het versturen van het bericht. (554 5.7.1 <END-OF-MESSAGE>: End-of-data rejected: DKIM Incorrect)”
Bij het opzoeken van deze foutmelding op internet kom ik deze post op forum van Freedom.nl tegen (die gebruiken ook Soverin als email provider) dat dit er nog bij moet:
code:
1
2
3
4
| name type content soverin1._domainkey CNAME soverin1._domainkey.sover.in soverin2._domainkey CNAME soverin2._domainkey.sover.in soverin3._domainkey CNAME soverin3._domainkey.sover.in |
In de DNS instellingen voor Antagonist stonden nog de onderstaande waarden:
code:
1
2
3
| whs1._domainkey CNAME kc26eec42tkqvqxbi7odyhe4xu.whs1.dkim.webhostingserver.nl. whs2._domainkey CNAME kc26eec42tkqvqxbi7odyhe4xu.whs2.dkim.webhostingserver.nl. whs3._domainkey CNAME kc26eec42tkqvqxbi7odyhe4xu.whs3.dkim.webhostingserver.nl. |
Leek me dat dat het probleem was dus die heb ik vervangen door bovenstaande Soverin entries.
Gewacht maar een uur later alsnog dezelfde foutmelding.
In de bestaande DNS instellingen kwam ik ook nog onderstaande instellingen tegen die met email te maken hebben:
code:
1
2
3
| Name Type Value _dmarc TXT "v=DMARC1; p=quarantine _25._tcp.mail TLSA 3 1 1 0272e326eaf032aef82bda2156fc3a35432316c5b9c8fda84907864f50d224d7 |
Waarbij ik de DMARC entry heb laten staan want dat ziet er generiek uit maar de TLSA heb gewist want dat lijkt me iets specifiek voor Antagonist.
Ben nu al een paar uur aan het wachten maar versturen van email lukt helaas nog steeds niet.
Nu viel me wel op dat die Soverin entries het domein sover.in bevatten en niet soverin.net.
Als ik naar https://sover.in ga krijg ik een pagina in de kleuren en layout van Soverin maar met de melding erop:
“This domain is owned by a Soverin customer”
Wat me deed denken dat dit domein misschien specifiek voor freedom.nl is en het daarom niet werkt met mijn eigen domein.
Zou dat het probleem kunnen zijn?
Verder vroeg ik me af of DMARC en DANE hier mogelijk nog iets mee te maken kunnen hebben?
Dat ik die DMARC entry ook moet wissen bijvoorbeeld of juist een TLSA entry toevoegen voor DANE specifiek voor Soverin.