Vorig jaar had Budget Energie een actie waarbij van april tot en met augustus in het weekend tussen 12:00 en 17:00 h de elektriciteit gratis was (met uitzondering van de energiebelasting en btw). Ik had twee mailtjes ontvangen om voor het uitvoeren van die aktie de netbeheerder toestemming te geven om per kwartier mijn meterstanden uit te lezen. Ik klikken maar er gebeurde niets. Nu heb ik de jaarafrekening gehad met dus mijn meterstanden. Maar er is niets terug te vinden over de dan gratis afgenomen kWh's. Nu heb ik zelf zonnepanelen en liet mijn wasmachine, inductiekookplaat ect ook vooral werken wanneer 's middags de zon scheen. Het is dus in theorie mogelijk dat tijdens die uren er nooit net een kWh op de meter is aangetikt.
Nu is Budget Energie inmiddels met die actie gestopt.
Het zou ook veiliger zijn geweest als Budget Energie de goedkeuring voor het uitlezen van de meterstanden op hun site hadden gezet of als voorwaarde voor deelname van die aktie hadden geëist.
Ik had die actie toegejuicht want met die gratis stroom tussen 12:00 en 17:00 h tijdens de zomerse weekenden werden eindelijk ook huishoudens zonder panelen (en dynamisch contract) gestimuleerd om meer elektriciteit te verbruiken. Die gratis middagstroom actie werkt ook dubbel op. Budget Energie kan dan 's middags de goedkope stroom beter kwijt en 's avonds draaien dan minder (af)wasmachines ect waardoor Budget Energie op die momenten dus minder dure stroom hoeft te leveren.
Mijn vraag aan andere klanten van Budget Energie is hebben jullie iets gemerkt van die actie op jullie jaarafrekening?
Nu is Budget Energie inmiddels met die actie gestopt.
Het zou ook veiliger zijn geweest als Budget Energie de goedkeuring voor het uitlezen van de meterstanden op hun site hadden gezet of als voorwaarde voor deelname van die aktie hadden geëist.
Ik had die actie toegejuicht want met die gratis stroom tussen 12:00 en 17:00 h tijdens de zomerse weekenden werden eindelijk ook huishoudens zonder panelen (en dynamisch contract) gestimuleerd om meer elektriciteit te verbruiken. Die gratis middagstroom actie werkt ook dubbel op. Budget Energie kan dan 's middags de goedkope stroom beter kwijt en 's avonds draaien dan minder (af)wasmachines ect waardoor Budget Energie op die momenten dus minder dure stroom hoeft te leveren.
Mijn vraag aan andere klanten van Budget Energie is hebben jullie iets gemerkt van die actie op jullie jaarafrekening?