Wifi thermostaat aan Intergas HRE 36/30 ketel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Topicstarter
We zijn pas verhuisd naar ons nieuwe huis. Deze heeft een intergas HRE36/30 ketel.
Vanuit oude huis heb ik mijn Wifi Optima W exclusive thermostaat meegenomen.

Ontvanger van deze thermostaat was in het oude huis aangesloten als volgt: L en N hadden 220 spanning, en NO en COM waren aan ketel verbonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5tQGvVrNDTzmrEbHVWhsXqyXpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08iD37HbOhf8TwaKoI91AhT9.jpg?f=fotoalbum_large

Heb jammer genoeg geen foto van oude ketelaansluiting gemaakt, dus mijn vraag is nu.

Moet ik COM en NO gewoon op aansluitpunten 11 en 12 (open therm) van de ketel aansluiten?
Of moet deze gewoon op aan en uit aangesloten worden?
En andere vraag is.

In mijn oude huis, wat een appartement was, stond de ontvanger aan de muur en de regel unit bij de vensterbank.
Dat was dus een afstand van ongeveerd 8 meter.

Nu is het zo dat we nu in een huis wonen van 3 verdiepingen. Ontvanger komt dus op zolder en regel unit beneden.

Zullen deze twee units met elkaar kunnen communiceren?
Informatie die ik kan lezen is als volgt:

Frequentie: 2.4Ghz,Wi-Fi 802.11 b/g/n
RF 868Mhz

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik15678
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:37
Stekker van de ketel eruit, inderdaad op 11 en 12 aansluiten, stekker er weer in en dan zou die moeten werken.
Mocht dat niet werken, stekker van ketel er weer uit, aansluiting van 11-12 wijzigen naar 6-7, dan werkt het zeker.

En de RF verbinding zou zonder alteveel problemen moeten werken, als je maar zorgt dat je ontvanger minimaal 30cm van stroomaansluitingen en staal verwijderd is.

[ Voor 60% gewijzigd door Erik15678 op 07-04-2025 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Topicstarter
Geweldig. Thermostaat RF ontvanger aangesloten op 220v en aan de CV op pinnen 6 en 7 en alles werkt zoals het moet.
Was echt bang dat scherm de afstand niet naar zolder niet zou overbruggen maar gelukkig wel.

Nu nog alleen kijken hoe ik de bedieningspaneel het beste aan de muur kan hangen.
Deze wordt namelijk nu via USB gevoed. Dus aan de muur hangen is niet handig want heb geen stekker in de buurt waar thermostaat normaal hangt.
Unit heeft wel een batterij gedeelte, maar geen idee waarom, er is niets gesoldeerd om batterij contact te laten maken 🤨

Ga daarom even testen of ik via de oude kabel wat van CV naar de muur loopt ik daar stroom door heen kan krijgen.
Is wel 5v dus ben bang dat te veel verlies heb met afstand wat afgelegd moet worden

Maar toch even eerst testenf

UPDATE: heb de originele signaal kabel wat van CV naar oude thermostaat liep gebruikt om de nieuwe Unit van 5v te voorzien.
Hiervoor heb ik een USB kabel doormidden geknipt. Ene kant boven aan de signal va st gemaakt en andere kant beneden.
Nu krijgt de Unit gewoon 5V en alles werkt zonder dat je lijke kabels ziet lopen.

[ Voor 17% gewijzigd door seninha op 10-04-2025 12:17 ]

iRacing Profile Flickr