Ik heb een privé desktop en een zakelijke laptop. Om makkelijk tussen de 2 te kunnen switchen maak ik gebruik van een passieve USB hub. Toetsenbord en muis zijn op de hub aangesloten, en door één USB kabel te wisselen kan ik ze makkelijk op de 2 apparaten gebruiken.
Nu merk ik dat mijn desktop soms niet wil booten. Hij toont het BIOS splash screen, maar geraakt er niet voorbij. Ook de standaard toetsen (DEL, F2, ...) werken niet om in de BIOS te geraken.
Het toetsenbord en de muis krijgen wel stroom, want hun lichtjes branden.
Er lijkt een patroon in te zitten dat dit zich voordoet als ik de USB hub gebruik, en niet wanneer ik keyboard en muis apart via USB rechtstreeks om mijn desktop aansluit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik doen om exact te achterhalen wat het probleem is? Wat zou er mis kunnen zijn met mijn apparaat om zo ingrijpend te blokkeren dat ik zelfs niet in de BIOS geraak?
Mijn HP laptop heeft niet hetzelfde probleem.
Relevante hardware:
* Aceele USB-hub 3.0
* Keychron K3 toetsenbord
* Logitech M90 muis
* Zelfgebouwde PC met Asrock B450M STEEL LEGEND moederbord & be quiet! System Power 9 400W PSU / PC voeding
Laat maar iets weten als bijkomende info nodig is.
Ik heb het idee dat het ergens iets met de stroomvoorziening van de desktop te maken heeft?
Nu merk ik dat mijn desktop soms niet wil booten. Hij toont het BIOS splash screen, maar geraakt er niet voorbij. Ook de standaard toetsen (DEL, F2, ...) werken niet om in de BIOS te geraken.
Het toetsenbord en de muis krijgen wel stroom, want hun lichtjes branden.
Er lijkt een patroon in te zitten dat dit zich voordoet als ik de USB hub gebruik, en niet wanneer ik keyboard en muis apart via USB rechtstreeks om mijn desktop aansluit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik doen om exact te achterhalen wat het probleem is? Wat zou er mis kunnen zijn met mijn apparaat om zo ingrijpend te blokkeren dat ik zelfs niet in de BIOS geraak?
Mijn HP laptop heeft niet hetzelfde probleem.
Relevante hardware:
* Aceele USB-hub 3.0
* Keychron K3 toetsenbord
* Logitech M90 muis
* Zelfgebouwde PC met Asrock B450M STEEL LEGEND moederbord & be quiet! System Power 9 400W PSU / PC voeding
Laat maar iets weten als bijkomende info nodig is.
Ik heb het idee dat het ergens iets met de stroomvoorziening van de desktop te maken heeft?