Ik las de review: Samsung 9100 PRO - Wel of geen heatsink kiezen?
Wat een fijn artikel, het maakt het verschil wel / geen stock / moederboard heatsink een stukje duidelijker. Verfrissend eigenlijk i.p.v. de zoveelste benchmark race wel een procentje meer of minder heeft. Heel fijn.
Goed ook dat er 3 versies worden getest zodat je een incidenteel verschil tussen versies niet als de waarheid aanneemt.
Waar voor mij een verbeterpuntje zit zijn de grafieken. Niet alleen dit artikel maar wel vaker.
Een grafiek is voor mij vooral een hulpmiddel om in één oogopslag te zien wat in de tekst wordt toegelicht.
Echter, de plaatjes worden een zoektocht omdat de versies 1 / 2 / 4 TB door elkaar heen staan. Weliswaar is er een kleurcodering op de balken maar je gaat toch zoeken. M.i. omdat er teveel informatie in de grafiek wordt gestopt. Terwijl het uitgangspunt van de test is het effect van de heatsink, verdwaal je in de verschillen tussen de versies maar dat was niet het testdoel, toch?
Ik sla nu alle grafieken vaak meteen over tenzij ik een enorme uitschieter zie..Is er niet een betere weergave mogelijk? Misschien iets met met een gemiddelde per situatie, dus met minder info meer inzicht.
Het gaat om dit soort afbeeldingen:
:strip_exif()/f/image/RlofPemCzha4KmkwtPSY4Uqc.png?f=user_large)
Deze bovenste vind ik een grote zoekplaat en helpt mij niets.
Versus wat veel duidelijker is voor het testdoel volgens mij (eigen plaatje):
:strip_exif()/f/image/hC3eHXjJpC9vguh2Vqkndn3H.png?f=user_large)
(Edit: grmbl excel past de schaal zelf aan..)
Deze 2e gaat nog wel omdat de kleuren / versies min of meer bij elkaar staan maar dat is toeval.
:strip_exif()/f/image/doU0rwS7DYSRc7FfewaXD3Jm.png?f=user_large)
Maar duidelijker is (eigen versie):
:strip_exif()/f/image/w2FvHoakLZFH2UISxxJrpZtq.png?f=user_large)
Ik snap dat alle info van de tests graag gedeeld wordt maar voor mij is het door de bomen het bos (de boodschap) niet meer zien.
(uiteraard staat e.e.a. wel in de tekst / conclusie natuurlijk)
@willemdemoor
Wat een fijn artikel, het maakt het verschil wel / geen stock / moederboard heatsink een stukje duidelijker. Verfrissend eigenlijk i.p.v. de zoveelste benchmark race wel een procentje meer of minder heeft. Heel fijn.
Goed ook dat er 3 versies worden getest zodat je een incidenteel verschil tussen versies niet als de waarheid aanneemt.
Waar voor mij een verbeterpuntje zit zijn de grafieken. Niet alleen dit artikel maar wel vaker.
Een grafiek is voor mij vooral een hulpmiddel om in één oogopslag te zien wat in de tekst wordt toegelicht.
Echter, de plaatjes worden een zoektocht omdat de versies 1 / 2 / 4 TB door elkaar heen staan. Weliswaar is er een kleurcodering op de balken maar je gaat toch zoeken. M.i. omdat er teveel informatie in de grafiek wordt gestopt. Terwijl het uitgangspunt van de test is het effect van de heatsink, verdwaal je in de verschillen tussen de versies maar dat was niet het testdoel, toch?
Ik sla nu alle grafieken vaak meteen over tenzij ik een enorme uitschieter zie..Is er niet een betere weergave mogelijk? Misschien iets met met een gemiddelde per situatie, dus met minder info meer inzicht.
Het gaat om dit soort afbeeldingen:
:strip_exif()/f/image/RlofPemCzha4KmkwtPSY4Uqc.png?f=user_large)
Deze bovenste vind ik een grote zoekplaat en helpt mij niets.
Versus wat veel duidelijker is voor het testdoel volgens mij (eigen plaatje):
:strip_exif()/f/image/hC3eHXjJpC9vguh2Vqkndn3H.png?f=user_large)
(Edit: grmbl excel past de schaal zelf aan..)
Deze 2e gaat nog wel omdat de kleuren / versies min of meer bij elkaar staan maar dat is toeval.
:strip_exif()/f/image/doU0rwS7DYSRc7FfewaXD3Jm.png?f=user_large)
Maar duidelijker is (eigen versie):
:strip_exif()/f/image/w2FvHoakLZFH2UISxxJrpZtq.png?f=user_large)
Ik snap dat alle info van de tests graag gedeeld wordt maar voor mij is het door de bomen het bos (de boodschap) niet meer zien.
(uiteraard staat e.e.a. wel in de tekst / conclusie natuurlijk)
@willemdemoor
[ Voor 16% gewijzigd door bombadil op 05-04-2025 11:14 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)