Toon posts:

delphi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil de programmeertaal delphi leren maarre ik weet niet waar ik moet beginnen, heeft ienmand tips of goeie sites met handlijdingen ofzo???? thx Error

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 09:29
Op delphi.pagina.nl moet je gewoon een beetje speurneuzen... dan vind je vast wel zo'n site met een eurocalculator ofzoiets... die ga je samen met de handleiding maken, en ga je hem een beetje veranderen... dan later ga je codes bekijken, en probeer je deze werkend te krijgen in je Delphi. (Begin dan natuurlijk wel met normale delphi codes, en niet met codes die geschreven zijn voor Visual Basic of Pascal.

Cheater

Verwijderd

Mastering Delphi - Marco Cantu

http://www.marcocantu.com/

Verwijderd

Ja die boeken van Cantu zijn goede boeken en ze zijn ook in het Nederlands te krijgen.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op zondag 16 september 2001 20:05 schreef tokkie het volgende:
Ja die boeken van Cantu zijn goede boeken en ze zijn ook in het Nederlands te krijgen.
bah, programmeerboeken in het nederlands... ik heb liefst alles in het engels en maak ook liever engelse verslagen, voorkomt zinnen met vernederlandst engels enzo...
Hoef je ook niet na te denken of je een klik met de linker muisknop, linkermuisknopklik, linker muisknop click, linker mouseklik of left-mouseclick schrijft ;)
ik heb alleen een waardeloos delphi (moest ik in de 1e aanschaffen van school) boek en een goed VB boek (is VB goed te noemen?) in huis die ik alleen als referentie gebruik als ik soms een Nederlandstalige beschrijving van een GUI of zo moet maken ;)

Cogito Ergo Credo

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:14

Knutselsmurf

LED's make things better

Op zondag 16 september 2001 21:07 schreef jopiek het volgende:

[..]

bah, programmeerboeken in het nederlands... ik heb liefst alles in het engels en maak ook liever engelse verslagen, voorkomt zinnen met vernederlandst engels enzo...
Hoef je ook niet na te denken of je een klik met de linker muisknop, linkermuisknopklik, linker muisknop click, linker mouseklik of left-mouseclick schrijft ;)
ik heb alleen een waardeloos delphi (moest ik in de 1e aanschaffen van school) boek en een goed VB boek (is VB goed te noemen?) in huis die ik alleen als referentie gebruik als ik soms een Nederlandstalige beschrijving van een GUI of zo moet maken ;)
In de vertalingen die ik heb gezien van de boeken van Cantu zijn ze niet te bang geweest om bepaalde termen onvertaald te laten. Even uit mijn hoofd hebben ze in de stukken code alleen de commentaren vertaald. Ook in de tekst zelf wordt bij mijn weten ook bijvoorbeeld steeds over classes en events enzo gesproken, dus daar hebben ze geen kromme dingen uitgehaald om alles te vertalen. Voor de techneut nog steeds goed leesbaar dus en met recht een aanrader.

- This line is intentionally left blank -

Verwijderd

Ik heb hier zowel de engelstalige als de nederlandstalige versie en de vertaling is gewoon goed. Ze zijn duur (rond de Fl.100 voor een hard-cover) maar zijn het geld echt waard.

Onderschat ook de delphi help niet, hoewel je soms een beetje creatief zult moeten zoeken staat eigenijk alles er wel in. Blader ook eens door de delphi directories op je Harddisk en check de .hlp's daar, evenals de voorbeeldcodes.

Goede delphi links zijn ook:
Delphi Super Page
Torry's Delphi Pages

En vragen stellen kan natuurlijk ook altijd nog ;)

Verwijderd

Koop een simpel boek.. Op maak een copy van iemand die HIO volgd.
Pagina: 1