Onnodige splitsing van artikelen (quicktest Samsung 9100Pro)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:38

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
@willemdemoor Waarom is er voor gekozen om de benchmarks van de Samsung 9100 Pro te splitsen in 2 losse artikelen?
- 1 artikel dat het verschil test tussen de versie met heatsink en de versie zonder heatsink (link)
- 1 artikel dat het verschil test tussen de versie met heatsink in een Gen 4 en Gen 5 slot (link)

Dit kan toch makkelijk in 1 artikel? Gewoon 1 extra paragraaf met daarin de benchmarks van de versie met heatsink in Gen 4 (want de overige benchmarks zijn al in een Gen 5 gedaan)

Ik vind de opsplitsing van de verschillende BBG's al merkwaardig en grotendeels onnodig maar als we nu zelfs benchmarks uit elkaar gaan trekken om maar (meer) artikelen te genereren dan wordt er volgens mij een verkeerde weg ingeslagen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Goede vraag, vroeg ik mij ook al af.
Hetzelfde zie ik wel eens voorbij komen met een uitgeschreven review én een video variant daarvan. Dat kan ook in 1 item lijkt mij.
(Ik lees liever dan ik kijk trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

- knip -
Constructief blijven svp

[ Voor 86% gewijzigd door Bor op 05-04-2025 10:00 ]

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Zo komen de specifiek geteste onderdelen juist goed naar voren, ik vond het wel prima!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ook ik zou er eerder als een los hoofdstuk in een review verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:50

nFo

Prijs verschil met heatsink en zonder heatsink is rond de € 15,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

S0epkip schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 07:23:
Zo komen de specifiek geteste onderdelen juist goed naar voren, ik vond het wel prima!
Precies; het gaat hier vooral om de twee vragen;
  1. Gen 5 in gen 4 slot?
  2. Heatsinks; Stock, Moederboard of geen?
Dat kan prima in twee verschillende onderwerpen; het zijn heel verschillende vragen.

Echter, door alle versies lijkt het meer een test van de verschillende 1/2/4 TB Samsung SSD varianten. Terijwl dit ook met verschillende merken SSD`s had gekund; dan krijg je minder verwarring

[ Voor 7% gewijzigd door bombadil op 05-04-2025 11:53 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:34

3_s

Ik dacht dat het per ongeluk dubbel online was gezet, met gewoon een andere titel :).

[ Voor 3% gewijzigd door 3_s op 05-04-2025 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Het is inderdaad juist gesplitst omdat het twee behoorlijk verschillende onderwerpen zijn. Het stond inderdaad eerst in 1 artikel, maar dat las meer als twee afzonderljke reviews en leek een beetje verwarrend/onduidelijk. Op deze manier is het makkelijker terug te vinden (in onze onvolprezen zoekresultaten) en is de scheiding makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
willemdemoor schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:23:
Het is inderdaad juist gesplitst omdat het twee behoorlijk verschillende onderwerpen zijn. Het stond inderdaad eerst in 1 artikel, maar dat las meer als twee afzonderljke reviews en leek een beetje verwarrend/onduidelijk. Op deze manier is het makkelijker terug te vinden (in onze onvolprezen zoekresultaten) en is de scheiding makkelijker.
Ben het niet met je eens dat het 2 behoorlijk verschillende onderwerpen zijn. Er had toch gewoon makkelijk getest kunnen worden (bij de versie met hs) hoe het in een Gen 4 slot presteert. Gewoon 1 extra balkje per aparte benchmark.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 13:52
Mja, ik vond het eigenlijk wel een prima keuze zo. Nu kon er tenminste een duidelijke veelzeggende titel per review gekozen worden, dus zie je in het overzicht meteen wat er voor nieuwe testen zijn. Anders krijg je een titel 'additionele quicktests Samsung 9100Pro' ofzo en moet je het artikel openen om te zien waar het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
vanaalten schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:57:
Mja, ik vond het eigenlijk wel een prima keuze zo. Nu kon er tenminste een duidelijke veelzeggende titel per review gekozen worden, dus zie je in het overzicht meteen wat er voor nieuwe testen zijn. Anders krijg je een titel 'additionele quicktests Samsung 9100Pro' ofzo en moet je het artikel openen om te zien waar het over gaat.
Je maakt feitelijk een "nieuw probleem" door te kiezen voor opsplitsing.

Als er nu daadwerkelijk veel nieuwe benchmarks en/of SSD's waren getest dan zou ik het snappen. Hoe presteren een X-aantal Gen 5 SSD's in een Gen 4 slot. Maar dat is niet geval. Het is 1 versie van een SSD die in een Gen 4 slot wordt getest. Dit is hetzelfde als 1 spel toevoegen aan GPU benchmarks. Dan ga je toch ook geen apart artikel maken voor die ene benchmark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 13:52
MazeWing schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:31:
[...]

Je maakt feitelijk een "nieuw probleem" door te kiezen voor opsplitsing.
Ik ervaar geen probleem. Geen nieuwe en geen oude :)
Als er nu daadwerkelijk veel nieuwe benchmarks en/of SSD's waren getest dan zou ik het snappen. Hoe presteren een X-aantal Gen 5 SSD's in een Gen 4 slot. Maar dat is niet geval. Het is 1 versie van een SSD die in een Gen 4 slot wordt getest. Dit is hetzelfde als 1 spel toevoegen aan GPU benchmarks. Dan ga je toch ook geen apart artikel maken voor die ene benchmark?
Daarom wordt het ook een quicktest genoemd. Het is een korte test met 1 SSD en beperkte data.
Pagina: 1