pioneer heeft voor relatief weinig geld een THX versterker. Stellen deze dingen ook wat voor of zijn het alleen maar getalletjes waar dit op gebasseerd is? de types weet ik zo niet, maar daar gaat het ook niet om. Is het in het algemeen goed om een versterker te beoordelen op of hij wel of niet THX certified is??? heeft iemand trouwens ervaring met zo'n ding???
Tja. Om het certificaat te halen moeten de componenten aan bepaalde eisen moeten voldoen. Wat zou betekenen dat dat ten gunste van de kwaliteit van de versterker is.
Toch bieden sommige goedkopere THX versterkers nou niet de extra kwaliteit dan de NON THX versterkers.
Terwijl juist andere dat weer wel bieden. Maar dat zijn dan ook versterkers van 7000,- en hoger.
Vindt het predikaat THX certified niet echt belangrijk in de aanschaf van een versterker. En in de meeste gevallen overhyped.
Toch bieden sommige goedkopere THX versterkers nou niet de extra kwaliteit dan de NON THX versterkers.
Terwijl juist andere dat weer wel bieden. Maar dat zijn dan ook versterkers van 7000,- en hoger.
Vindt het predikaat THX certified niet echt belangrijk in de aanschaf van een versterker. En in de meeste gevallen overhyped.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Idd, dat THX logo is een beetje onzin. Het zijn vooral kwantitatieve eisen geloof ik. De THX certificatie voor professionele apparatuur is wat interessanter.Op zondag 16 september 2001 13:48 schreef DarkSide het volgende:
Tja. Om het certificaat te halen moeten de componenten aan bepaalde eisen moeten voldoen. Wat zou betekenen dat dat ten gunste van de kwaliteit van de versterker is.
Verwijderd
En fabrikanten moeten er ook een hoop geld voor betalen om dat logo te gebruiken. Yamaha bijvoorbeeld is te beroerd om dat te doen, maar de duurdere modellen liggen op hetzelfde niveau als een THX gecertificeerde versterker. Kan je gewoon van uitgaan.
Vriend van me heeft de Pioneer VSX-908RDS, das dus een versterker van 2500 piek en die heeft THX Ultra 1.1
Geen idee wat het doet want ik hoor het niet... er zijn volgens mij ook geen DVD's met THX dus hoe kun je dar horen/merken ?!? DTS is wel een duidelijk verschil, das echt cool 
RJ
RJ
Geniet maar tweak met mate
Nee, slim genoeg, daardoor betaal jij 100 piek minder voor je versterker.Op zondag 16 september 2001 20:21 schreef Xanandu het volgende:
Yamaha bijvoorbeeld is te beroerd om dat te doen
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
THX is geen geluids codering zoals DD en DTS dat zijn.
THX is een certificaat van beeld en geluid.
En als dat aan bepaalde strenge eisen voldoet dan mag iets dat logo dragen. Echter ik vindt dat er een hoop versterkers op de markt zijn die wel het certificaat dragen, maar nou niet echt bijzonder zijn.
Op dvd staat nog wel eens het logo THX certified.
Dit betekend dat de geluidsmix en beeld optimaal zijn.
Ook dit valt nog wel eens tegen.
Het is dus niet echt een goede maatstaaf, vindt ik.
THX is een certificaat van beeld en geluid.
En als dat aan bepaalde strenge eisen voldoet dan mag iets dat logo dragen. Echter ik vindt dat er een hoop versterkers op de markt zijn die wel het certificaat dragen, maar nou niet echt bijzonder zijn.
Op dvd staat nog wel eens het logo THX certified.
Dit betekend dat de geluidsmix en beeld optimaal zijn.
Ook dit valt nog wel eens tegen.
Het is dus niet echt een goede maatstaaf, vindt ik.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
THX Ultra is een wat "afgezwakte" vorm van de normale THX.Op zondag 16 september 2001 20:22 schreef RJ het volgende:
Vriend van me heeft de Pioneer VSX-908RDS, das dus een versterker van 2500 piek en die heeft THX Ultra 1.1Geen idee wat het doet want ik hoor het niet... er zijn volgens mij ook geen DVD's met THX dus hoe kun je dar horen/merken
RJ
De eisen zijn wat minder streng en is eigelijk bedoeld voor thuis gebruik waar de eisen die gesteld worden aan THX moeilijker te verwezelijken zijn.
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Nee, THX ultra is juist de zwaardere versie. THX select is de afgezwakte norm.Op zondag 16 september 2001 22:25 schreef JoeCool het volgende:
[..]
THX Ultra is een wat "afgezwakte" vorm van de normale THX.
De eisen zijn wat minder streng en is eigelijk bedoeld voor thuis gebruik waar de eisen die gesteld worden aan THX moeilijker te verwezelijken zijn.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Ja, klopt ik had ze even door elkaar gehaald.Op zondag 16 september 2001 22:27 schreef JT het volgende:
[..]
Nee, THX ultra is juist de zwaardere versie. THX select is de afgezwakte norm.

Fashionably sensitive, but too COOL to care
Verwijderd
Nee, men wil er niet voor betalen. (dit heb ik van betrouwbare bron) Aan de ene kant wel slim (versterkers worden iets goedkoper, wat jij zei) maar er zijn ook altijd mensen die alleen maar op labeltjes kicken en die dan juist voor Denon of een ander merk gaan. En die klanten lopen zij dus mis. (geen id overgens of dat er veel zijn)Op zondag 16 september 2001 20:25 schreef JT het volgende:
[..]
Nee, slim genoeg, daardoor betaal jij 100 piek minder voor je versterker.
Ik denk idd niet dat dat er veel zijn. Misschien doordat ze wat goedkoper zijn met dezelfde kwaliteit en daardoor meer verkopen, word dit denk ik wel gecompenseerdOp woensdag 19 september 2001 17:33 schreef Xanandu het volgende:
[..]
Nee, men wil er niet voor betalen. (dit heb ik van betrouwbare bron) Aan de ene kant wel slim (versterkers worden iets goedkoper, wat jij zei) maar er zijn ook altijd mensen die alleen maar op labeltjes kicken en die dan juist voor Denon of een ander merk gaan. En die klanten lopen zij dus mis. (geen id overgens of dat er veel zijn)
Ecodan warmtepomp
Pagina: 1