Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
Ik heb even een vraag. Ik heb inmiddels een nieuwe omvormer, elektra en schakelaar.

De vorige omvormer viel steeds uit, zodra er rond de 300-500 watt aan opwekking was, klapte hij er uit met een grid voltage error. Hij deed dan ook niks meer, en als ik alles handmatig een tijdje uit zette, lukte het soms de boel weer op te starten.

De oude omvormer is nu vervangen voor een nieuwe, en het elektra tussen de meterkast ook. Daarbij is ook die schakelaar vervangen.

Zowel de omvormer als de schakelaar zitten in de meterkast. Alles is droog, geen water / vocht te zien.

Dit was de oude schakelaar van binnen:

https://i.ibb.co/YT0XXB21/IMG-20250402-153824.jpg
https://i.ibb.co/B5mmmYxq/IMG-20250402-153814.jpg

Is een dergelijke schakelaar gevaarlijk? Ik heb het vermoeden dat dit wel zo is, en dat deze dus de omvormer heeft beschadigd.

EN! Ik heb ook gezien dat de kabels vanaf de panelen, achter de panelen in huis *schuin dak* liggen, gewoon als kabel, en niet in zo'n mooie gele buis. Is dat wel correct?

[ Voor 80% gewijzigd door Nijl op 04-04-2025 17:54 ]

You are NIJL-ed!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:41
Het vocht wat er bij is gekomen is een groter probleem dan de schakelaar.

Hing het soms buiten? Zo ja, dan is het niet deugdelijk aangesloten c.q. is er geen gebruik gemaakt van materiaal wat voor buitenmontage geschikt is.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
Skynett schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:50:
Het vocht wat er bij is gekomen is een groter probleem dan de schakelaar.

Hing het soms buiten? Zo ja, dan is het niet deugdelijk aangesloten c.q. is er geen gebruik gemaakt van materiaal wat voor buitenmontage geschikt is.
ah, nee, alles zat in de meterkast. Ik heb dat er nog even bij gezet. De meterkast is ook droog.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:34
De kabels van de panelen buiten kunnen speciaal voor buiten zijn. Daar kunnen we weinig zinnigs over te zeggen zonder foto. 😉

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay