Foutmelding bij Homewizard API call

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-04 16:47
Hoi, ik heb in het verleden een HTML file gemaakt waarin in via Javascript de P1 meter van Homewizard uitlees (via een fetch commando) en de waardes in het scherm toon. Dat heeft gewerkt. Ik heb de file een tijdje niet gebruikt, maar het uitvragen in Javascript werkt niet meer. Als ik dezelfde url die ik in het fetch statement gebruik in de adresbalk van dezelfde browser (waar in ik de html file met het script open) op dezelfde machine invul dan krijg ik keurig de waardes te zien, maar het fetch statement werkt niet meer. Ik krijg de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Za3IVgiRAK_IpKJ3GfgzYHySuOs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wZBIY2X0GbKctqJxHQEUegOb.png?f=user_large
...

...

Ik heb allerlei opties van het fetch commando met diverse headers enz. al geprobeerd (misschien heb ik net de juiste gemist) maar dat heeft allemaal niet geholpen. Eventueel kan ik de html code met het script toevoegen als dat zou kunnen helpen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn of wat ik nog kan proberen ?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Doet https://hwenergy.app wellicht niet al precies wat je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42

Haan

dotnetter

Het zou kunnen dat ze in de tussentijd een CORS policy geïmplementeerd hebben waardoor het nu niet meer werkt. Wellicht dat @HomeWizard_NL daar iets over kan zeggen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zoals de foutmelding al aangeeft is dit een CORS "probleem".
Blazeguru schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:46:
Ik heb de file een tijdje niet gebruikt
Een behoorlijk tijdje dan, dit is niet iets van gisteren of vorige maand ;)

Anyhoe: de makkelijkste oplossing is een CORS proxy gebruiken (of een server-side request doen, maar als je het hebt over een "html file" dan gok ik dat je die open door er op te dubbelklikken en niet een webserver gebruikt?). Let wel: die moet je dan zélf (in je eigen lokale netwerk) hosten, "externe" CORS proxies gaan natuurlijk niet bij je P1 meter kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 04-04-2025 18:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij