Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:12
Mijn vader zoekt:
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Uitbreiding/verbetering van de platte tv audio. In stereo. Subwoofer alleen als het nodig is om het geluid van de stereo goed te laten klinken.

Wat is je budget?
zo weinig als dat mogelijk is bij de wens
Maar ruim genoeg.

Hij gaat het apparaat gaan gebruiken om
Het 8 uur journaal te luisteren, praatprogramma's te kijken etc etc.
Hij vindt het geluid van de platte tv helemaal niks. Hij vindt hedendaagse audio überhaupt matig. Hij is gewend goede stereo te luisteren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Vrij weinig. Ik heb zelf de behoefte niet en heb me er daarom nooit in verdiept in extra audio bij tv.
Nu is dus een onderdeel (een klein doosje om de tv audio naar de subwoofer te brengen) van de Bose Cinemate series II stuk. En hij heeft mij gevraagd om te kijken of die vervangen kan worden. Op marktplaats staat dezelfde set een aantal keer.
Hij heeft een Loewe connect id 32 tv.

Welke vragen heb je hier nog over?
Voor zo'n 100 euro kan ik het hele zwikkie tweedehands kopen.
Zijn er argumenten te bedenken om voor een nieuwe oplossing te gaan? En waar moet ik dan aan denken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:43
Zo te zien is die TV zelf ook al bijna 10 jaar oud…
Misschien een beter idee om een nieuwe TV aan te schaffen? (Maatje groter dan 32” ook?)
Dan kan hij kiezen voor een TV waarvan het eigen geluid direct prettiger klinkt. (Wel even gaan luisteren in de winkel dan uiteraard).
Heb je én beter geluid, én beter beeld, én maatje groter kijkt ook een stuk rustiger voor de ogen.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 13:09
Antwoord is afhankelijk van wat 'goed te laten klinken' inhoud.
Ik heb voor mijn ouders laatste een 2e hands soundbar gekocht voor 20 euro... dat heeft bij hun het probleem opgelost van 'slecht geluid'. Het is nu weer verstaanbaar en bevat tenminste iets van bereik. De bas van een subwoofer ga je hier niet mee halen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kan het zijn dat pap lief 10 jaar later ook zelf niet helemaal goed meer hoort ;)
Bedoel, 10 jaar na aankoop. Dan had je 6 maanden na aankoop hetzelfde probleem al denk ik ?

Ik zou lekker naar een 2e hands soundbar kijken, of nieuwe van de action.
https://www.action.com/nl-nl/p/3205524/roseland-soundbar/

Alles zal beter zijn dan je TV denk ik ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
Millie-ano schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:41:
Kan het zijn dat pap lief 10 jaar later ook zelf niet helemaal goed meer hoort ;)
Bedoel, 10 jaar na aankoop. Dan had je 6 maanden na aankoop hetzelfde probleem al denk ik ?

Zijn oren zijn zeker achteruit gegaan. Net als zijn ogen. Nog niet bij stil gestaan.
Ik zal het eens voorleggen. Nieuwe tv met audio set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
Millie-ano schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:41:

Hij had tv en bose set tegelijk gekocht, 10 jaar terug. Nu is een onderdeel van de bose set stuk.
Ik heb 'm net voorgelegd een 40 inch tv te kopen. Met bijpassende audio verbetering. Voor dat laatste wordt het winkels bezoeken, als ie daar zin in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:43
Adam1980 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:08:
[...]
Ik heb 'm net voorgelegd een 40 inch tv te kopen.
Zit ie minder dan twee meter van z'n TV vandaan dan?
Zo niet (dus meer dan 2m), dan zou ik toch als minimum maat de range 43-48" aanhouden..
Dan kom je ook veel meer in de mainstream TV modellen terecht, want de gemiddelde afmetingen zijn nu natuurlijk echt flink groter dan 'vroeger'.
Bij de kleinere afmetingen kom je al snel in de low-budget ranges van de merken terecht, die inferieur zijn op veel gebieden omdat de fabrikant daarin overal op beknibbelt (er zijn uitzonderingen natuurlijk.. maar over het algemeen worden dergelijke kleine TV's tegenwoordig veel minder verkocht dan de 48"+ afmetingen, dus minder interessant voor de fabrikanten)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:54

Jag

Als het klein / subtiel moet dan soundbar. Maar betere geluidskwaliteit/ verstaanbaarheid meg echte luidsprekers. Het aanbod tweede hands on versterker lijkt me vrij aanzienlijk
Pagina: 1