Ik ben helemaal verliefd geworden op een appartement in een oud pand, maar daar moet nog wel eea aan gebeuren, en ik ben zelf niet handig, dus aannemer regelen. Maar voor mij is dat allemaal nieuw!
Hoop dat de vriendelijke mensen op Tweakers mij een handje kunnen helpen, want ik ben al een paar weken aan het twijfelen.
Van de zichtbare gebreken:
- Badkamer ziet er ok uit, maar komt uit jaren 80, met marmeren vloer. 30k budget om te renoveren
- Houten vloer moet geschuurd worden
- Kozijnen (hout) en verwarmingsbuizen is het lak vanaf aan het bladderen
- Kozijnen zijn van hout, mogelijk niet in goede staat
- Kozijnen buitenkant moeten gefixt worden, maar dat valt onder VVE zegt makelaar
- Ramen aan voorkant enkelglas, en het zijn grote schuiframen (verticaal) met tegengewicht. Ik dacht aan voorzetramen voor de energierekening, maar hoorde dat er dan kans is op condens wat weer gaat schimmelen, is daar iets aan te doen? (b.v.: een goed adres en vervangen kozijnen ?)
- Keuken is niet compleet (afzuiging kapot), maar ik kook nooit, dus geen prio.
- Geen sporen van lekkage
- Stopcontacten verouderd (geen aarding)
- Beschermd stadsgezicht
Dus .. een hoop dingetjes,Waar ik vooral bang voor ben is dat de rekening bij de aannemer opeens veel hoger (denk: 30k hoger) uitpakt omdat iets onvoorzien is, en dan heb ik wel echt een probleem.
Ik heb nu losjes begroot op ca 20k (zonder keuken) + 30k voor badkamer.
Moet ik me hier aan wagen? Zijn er dingen die ik vantevoren moet checken die anders heel duur uit kunnen pakken? En if so, hoe pak ik dat aan? Ik heb een adresje van een aannemer..
Hoop dat de vriendelijke mensen op Tweakers mij een handje kunnen helpen, want ik ben al een paar weken aan het twijfelen.
Van de zichtbare gebreken:
- Badkamer ziet er ok uit, maar komt uit jaren 80, met marmeren vloer. 30k budget om te renoveren
- Houten vloer moet geschuurd worden
- Kozijnen (hout) en verwarmingsbuizen is het lak vanaf aan het bladderen
- Kozijnen zijn van hout, mogelijk niet in goede staat
- Kozijnen buitenkant moeten gefixt worden, maar dat valt onder VVE zegt makelaar
- Ramen aan voorkant enkelglas, en het zijn grote schuiframen (verticaal) met tegengewicht. Ik dacht aan voorzetramen voor de energierekening, maar hoorde dat er dan kans is op condens wat weer gaat schimmelen, is daar iets aan te doen? (b.v.: een goed adres en vervangen kozijnen ?)
- Keuken is niet compleet (afzuiging kapot), maar ik kook nooit, dus geen prio.
- Geen sporen van lekkage
- Stopcontacten verouderd (geen aarding)
- Beschermd stadsgezicht
Dus .. een hoop dingetjes,Waar ik vooral bang voor ben is dat de rekening bij de aannemer opeens veel hoger (denk: 30k hoger) uitpakt omdat iets onvoorzien is, en dan heb ik wel echt een probleem.
Ik heb nu losjes begroot op ca 20k (zonder keuken) + 30k voor badkamer.
Moet ik me hier aan wagen? Zijn er dingen die ik vantevoren moet checken die anders heel duur uit kunnen pakken? En if so, hoe pak ik dat aan? Ik heb een adresje van een aannemer..
[ Voor 17% gewijzigd door jkommeren op 04-04-2025 12:13 ]