5 of 6 kanten schilderen van afdekplank buiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:11
Er was een plaatje gaan scheuren/rotten aan de buitenkant van de hoek van mijn woning. Het verticale latje.

Goed, ding eraf, nieuwe op maat gemaakt. Begonnen met schilderen, maar bij de 2e laag grondverf op 5 van de 6 kanten dacht ik, wat te doen met de 6e kant. De kant die naar de woning toe zit. Moet die ook geschilderd worden? Ik schilder de lat in de garage met grondverf en 1 laag lak voor het gemonteerd worden en dan met de rest meegenomen wordt voor een laatste laag.

De lat zit links en rechts gekit, boven ligt er een latje overheen, er kan geen water achter komen. Onderkant is open.

Hieronder een foto van afstand en een foto nadat het latje verwijderd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSa7D86Ypkp9gDXMSKVGYTvhCzs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzmGKPLTjQwFg8aCfoxLyyfS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4O2oEiTxAou_b0ReOKi0Qgyp0g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C390ktLVH25dqAj83zrxxq5L.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 5% gewijzigd door tcw82 op 04-04-2025 10:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
Best is om deze gewoon mee te schilderen, al was het maar voor je gemoedsrust. Omdat die kant mooi weg zit, is het niet nodig achteraf te herschilderen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
naftebakje schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:27:
Best is om deze gewoon mee te schilderen, al was het maar voor je gemoedsrust. Omdat die kant mooi weg zit, is het niet nodig achteraf te herschilderen.
Dat was mijn initiële gedachten, maar toen... Vocht regulatie en dat soort zaken. De ander vijf kanten zijn met terpentine basis lak geschilderd straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 22:25
Wat let je om die 6e kant te schilderen?
Tijd? Kosten? Energie?
Klinkt mij als een kleine moeite die de eventuele besparing niet waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Crash schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:18:
Wat let je om die 6e kant te schilderen?
Tijd? Kosten? Energie?
Klinkt mij als een kleine moeite die de eventuele besparing niet waard is :)
Tijd is een factor. 16 uur overschilderbaar tijd en nog geen goede mogelijkheden om het zo te doen dat alles in 1 beurt kan.
Maar de grootste zorg was voor mij die vocht regulatie. Als alles dichtgesmeerd is, is dat geen optie.
Zoals ik al schreef, in de reactie op naftabekje, was het initiële plan alles te doen (6 kanten), maar toen kwam er dus een gedachte op die zei... Wat als .... En die triggerde de vraag op het forum.