Kiezen tussen short throw beamers

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watertemple
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-05 08:49
Ik ben op zoek naar een short throw beamer en ik twijfel tussen Samsung The Premiere LPU9D en LG HU915QE.

Belangrijke kenmerken vind ik een korte afstand van de muur en dat de beamer wit is. Voor zover ik kan vinden zijn dit de enige beamers die hieraan voldoen.

Deze beamers lijken erg op elkaar te lijken, alleen is die van Samsung een stuk prijziger. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
De beamer kopen die in mijn budget past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watertemple
Archer_VC10 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:10:
De beamer kopen die in mijn budget past ;)
Beide passen in mijn budget. Maar is de Samsung duurder voor een reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:41

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zet (hier) de specificaties eens op een rij, inclusief garantie en verwachte (of minimale) levensduur van de lamp.

Wellicht geeft dat al een mogelijk antwoord.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

watertemple schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:02:
Ik ben op zoek naar een short throw beamer en ik twijfel tussen Samsung The Premiere LPU9D en LG HU915QE.

Belangrijke kenmerken vind ik een korte afstand van de muur en dat de beamer wit is. Voor zover ik kan vinden zijn dit de enige beamers die hieraan voldoen.

Deze beamers lijken erg op elkaar te lijken, alleen is die van Samsung een stuk prijziger. Wat zouden jullie doen?
Ik zou denk ik degene kopen die het hoogste statische on:off contrast heeft, tenzij er een belangrijk verschil in kleur bereik zit (de andere kant op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watertemple
Coach4All schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:16:
Zet (hier) de specificaties eens op een rij, inclusief garantie en verwachte (of minimale) levensduur van de lamp.

Wellicht geeft dat al een mogelijk antwoord.
Lumen
Samsung 3450
LG 2700

Levensduur lamp
Samsung 20.000 uur
LG 20.000 uur

Garantie
Samsung 2 jaar
LG 2 jaar

Beide beamers hebben een 3 channel laser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:21
Als ik de specs hier op tweakers opzoek dan lijken de lumen van LG niet te kloppen in uw post:
https://tweakers.net/pric...lg-hu915qe/specificaties/
3700 LM.

Als ik andere reviewsites mag geloven zou ik wachten op de Hisense l9q, deze heeft fors meer lumen en dat zul je merken met de lange zomerdagen. Die is alleen niet wit en mogelijk boven budget.

In de pricewatch zijn overigens nog een aantal witte short-throw beamers;
https://tweakers.net/beam...ROitMiZ3JK_dnrJb7QcWhUkpf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

watertemple schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:02:

Dit betreft aankoopadvies en dat moet derhalve in het specifiek daarvoor bedoelde subforum. Als je daar een nieuw topic opent, verschijnt een format dat je uitgebreid moet invullen. Op Tweakers verwachten we ook eigen onderzoek en inzet en geen 'boodschappenlijstje'. "wit en dit; wat kies jij" voldoet daar geenszins aan. Dit is niet om je te plagen. Betere vragen krijgen betere antwoorden en dan hebben andere mensen met dezelfde vraag er later ook iets aan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.