Verkoperde stroppers icm gegalvaniseerde draadstaalmatten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4inDC
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:30
Kan ik stroppers van 'verkoperde en gegloeid ijzerdraad' gebruiken icm gegalvaniseerde draadstaalmatten, of gaat dit problemen opleveren in een cementdekvloer? Ik lees dat ze worden gebruikt om betonijzer te vlechten, maar kan het ook met zink (draadstaalmatten) en onder evt. tegels?

Twijfel omdat ik eigenlijk overal online nu van die geplastificeerde stroppers tegenkom ipv deze die ik in de winkel heb gekocht. Is er iets waarom ze de plastic variant aanbieden ipv deze?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 07:49
Als het is om vloerverwarming slangen vastleggen op een gegalvaniseerde draadmat, kan dit prima.
Zorg dat je de slangen goed vastlegt tegen het opdrijven, dus beter te dicht op elkaar dan te ver van elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicootje077
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:15
Ik denk dat de onderliggende vraag is of dit geen electrolyse veroorzaakt door de 2 verschillende metalen
Ik weet daarop het antwoord niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4inDC
Wat Nicootje077 idd zegt, kan dat met deze materialen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4inDC
Heb andere besteld, ik had paar netten aan elkaar bevestigd, en zag dat ze al waren gaan roesten...

Even feedback voor de volgende die deze vraag heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:10
M4inDC schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:36:
Heb andere besteld, ik had paar netten aan elkaar bevestigd, en zag dat ze al waren gaan roesten...
Even feedback voor de volgende die deze vraag heeft.
Wat was gaan roesten?
Lijkt me eerder dat een van de twee onderdelen beschadigd is geraakt, nat is geworden en dat er plaatselijk vliegroest is ontstaan. Roestvorming als gevolg van elektrolyse (inwerking van 2 verschillende metalen op elkaar) duurt namelijk veel langer dan 4 dagen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4inDC
Die stroppers, draadstaalmatten nog tip top in orde

Heb nu van kunststof besteld
Pagina: 1