Dag peoples of tweakers,
Ik kan eindelijk een nieuwe desktop kopen (huzzah!) en hoopte na het zoeken van wat ik wil op jullie hulp om mijn keuzes te verbeteren. Door mijn geringe ervaring vrees ik iets over het hoofd te zien.
Jullie raad bij het kiezen van de onderdelen of combinaties van, is meer dan welkom.
Zijn mijn keuzes goed of hebben jullie alternatieven die me kunnen helpen om de prijs en kwaliteit van deze desktop te verbeteren? Ik hoor het graag.
Een paar bedenkingen.
Ik twijfel over de kwaliteit van de case omdat ze zo goedkoop lijkt vergeleken met andere cases.
Een evenwicht vinden tussen CPU en graka vond ik heel moeilijk. Ik heb altijd nvidia gekocht maar heb mijn vertrouwen in dat bedrijf verloren.
Is een voeding van 1000W niet beter? Ik denkt niet dat ik de cpu ga overclocken.
Ik veronderstel dat de voorste cpu cooler fan >1cm kan opgeschoven worden om plaats te maken voor de DIMMs? is mijn assumptie dat ik 12mm overschot heb correct? En is 12mm genoeg? Ik denk niet dat het goed is om de cpu cooler tegen de case of dimms te laten vibreren.
case: CPU height clearance 180mm / cpu cooler: met fan 168mm
ram: 42mm / cpu cooler ram clearance: 32mm
Dank bij voorbaat
Cune
klein token van dank: YouTube: Hell March - Frank Klepacki & The Tiberian Sons LIVE (15/17)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en video editing. Maar niets professioneels. Enkel om met vrienden te delen (lachen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 2000 verzendkosten inbegrepen. De assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel randapparatuur draagt over kb/muis/monitor/notitieboekje/potlood nr2/headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een desktop dat mij ruim over de gen5 drama kan dragen.
Ik twijfel of een psu van 1000W niet beter is dan ene van 850W door PBO en CPU boost
Geen idee over een gamepad, dit komt later aangezien ik al licht over mijn budget zit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur van merken maar heb liever niets nieuws dat zich nog moet bewijzen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een evenwicht tussen prijs en kwaliteit, prestatie komt eerst
fps is belangerijker dan ultra settings, maar enkel omdat ik verplicht word om te kiezen.
Alles wat me dichter bij ultra settings brengt is een aangename bonus.
De case moet groot genoeg zijn om de cpu koeler MET voorste fan te kunnen voorzien
Ga je overklokken?
XMP: ja, CPU: intensief overclocken niet maar is lichtjes overclocken nog nodig door PBO en CPU boost?
Hierdoor twijfel ik tussen een 850W en 1000W voeding.
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek een pc dat lang mee gaat en op 1440p en aan 144 fps stabiel gaming aanbied.
Hoewel ik eerder prestatie als prioriteit aangaf is hulp bij het drukken van de kost een grote hulp.
Onderdelen
Ik kan eindelijk een nieuwe desktop kopen (huzzah!) en hoopte na het zoeken van wat ik wil op jullie hulp om mijn keuzes te verbeteren. Door mijn geringe ervaring vrees ik iets over het hoofd te zien.
Jullie raad bij het kiezen van de onderdelen of combinaties van, is meer dan welkom.
Zijn mijn keuzes goed of hebben jullie alternatieven die me kunnen helpen om de prijs en kwaliteit van deze desktop te verbeteren? Ik hoor het graag.
Een paar bedenkingen.
Ik twijfel over de kwaliteit van de case omdat ze zo goedkoop lijkt vergeleken met andere cases.
Een evenwicht vinden tussen CPU en graka vond ik heel moeilijk. Ik heb altijd nvidia gekocht maar heb mijn vertrouwen in dat bedrijf verloren.
Is een voeding van 1000W niet beter? Ik denkt niet dat ik de cpu ga overclocken.
Ik veronderstel dat de voorste cpu cooler fan >1cm kan opgeschoven worden om plaats te maken voor de DIMMs? is mijn assumptie dat ik 12mm overschot heb correct? En is 12mm genoeg? Ik denk niet dat het goed is om de cpu cooler tegen de case of dimms te laten vibreren.
case: CPU height clearance 180mm / cpu cooler: met fan 168mm
ram: 42mm / cpu cooler ram clearance: 32mm
Dank bij voorbaat
Cune
klein token van dank: YouTube: Hell March - Frank Klepacki & The Tiberian Sons LIVE (15/17)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en video editing. Maar niets professioneels. Enkel om met vrienden te delen (lachen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 2000 verzendkosten inbegrepen. De assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel randapparatuur draagt over kb/muis/monitor/notitieboekje/potlood nr2/headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een desktop dat mij ruim over de gen5 drama kan dragen.
Ik twijfel of een psu van 1000W niet beter is dan ene van 850W door PBO en CPU boost
Geen idee over een gamepad, dit komt later aangezien ik al licht over mijn budget zit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur van merken maar heb liever niets nieuws dat zich nog moet bewijzen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een evenwicht tussen prijs en kwaliteit, prestatie komt eerst
fps is belangerijker dan ultra settings, maar enkel omdat ik verplicht word om te kiezen.
Alles wat me dichter bij ultra settings brengt is een aangename bonus.
De case moet groot genoeg zijn om de cpu koeler MET voorste fan te kunnen voorzien
Ga je overklokken?
XMP: ja, CPU: intensief overclocken niet maar is lichtjes overclocken nog nodig door PBO en CPU boost?
Hierdoor twijfel ik tussen een 850W en 1000W voeding.
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek een pc dat lang mee gaat en op 1440p en aan 144 fps stabiel gaming aanbied.
Hoewel ik eerder prestatie als prioriteit aangaf is hulp bij het drukken van de kost een grote hulp.
Onderdelen
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 448,80 | € 448,80 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 169,- | € 169,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XTX | € 1.049,- | € 1.049,- |
1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 207 Zwart ATX | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 112,20 | € 112,20 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 134,74 | € 134,74 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 124,90 | € 124,90 |
Totaal | € 2.253,44 |