Toon posts:

Geforce 3 PCI ?!?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi , laatste tijd merkte ik een dramatische daaling in de performance van mijn Leedtek Gef 3 , dus , in een game (elite force) ging ik ff wat rond neusen , en zie ik staan "Nvidia GeForce 3 PCI" , wtf , ja , dat kan de oorzaak zijn. Maar toen , hoe krijg ik dit in AGP , wat die Gef3 duz is, (terug)gezet ??

tnx

en ja , ik heb de utfs gebruikt , maar zoekwoorden zoals Geforce 3 + PCI , krijg je 28 paginas :P

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Probeer dan eens om hem opniew te instaleren

• MightyP
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
zoals ik vorige week al merkte (en hier op tweakers melde), ook mijn G3 staat met de nieuwe drivers in PCI-mode. Ik zag het in Q3a en in Sisoft 2001. Ik heb helaas geen oplossing gevonden, en voorlopig 12.41 maar weer geinstalleerd. Ik hoop dat er binnenkort aangepaste drivers te downloaden zijn.

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Zo lang ie goed werkt... who cares? :P

AGP wordt toch bijna nooit gebruikt door een GF3...

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Op maandag 17 september 2001 13:12 schreef Inferno het volgende:
Zo lang ie goed werkt... who cares? :P

AGP wordt toch bijna nooit gebruikt door een GF3...
:? GF3 is toch altijd AGP :?

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Op maandag 17 september 2001 13:16 schreef Neejoh het volgende:

[..]

:? GF3 is toch altijd AGP :?
De GF3 is wel altijd AGP, maar hij draait in dit geval op PCI-snelheid (ofzoiets).

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Lijkt mij toch stug dat ie o0p PCI snelheid draait, immers is het een heel ander segment. Er is niet voor niets een Pci-to-Agp bridge.....

En verder denk ik dat dit niet zo veel uitmaakt. Als je nou in bepaalde games slechte performance hebt, install dan ff 14.xx of 12.xx en kijk ff of het dan nog steeds zo is, zo niet, dan weet je dat het in sommige gevallen wel iets uitmaakt...

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan , en nog steeds , ik heb al lag als ik een scherm van cs met een beetje grotere ruimte heb , bij quake 3 , een skirmish , best veel lag , en wil ik ff 3dmark2001 probeere , loopt ie elke keer vast bij dat dragothic gedeelte :(

Verwijderd

Topicstarter
Ander voorbeeld : CS , komen er 2 man in beeld , zakt de fps die constant rond de 85 zit , ineens naar 42 , en das nogal shjit wat je eiglek niet verw8 van zon "Geforce 3"

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

maybe omdat je vsync aan heb staan?

hallo

Verwijderd

Hoi!

Je hebt waarschijnlijk een moederbord met een VIA-chipset, zoals de KT133/266
Zo ja, dan moet je voor deze chipset de (VIA) 4in1 driver downloaden bij je moederbordfabrikant. Deze drivers updaten je bestaande drivers en verhelpen het probleem.

succes...

Verwijderd

Topicstarter
Yup , de via 4in1 had ik al erop staan , en dat vsync ? waar is dat goed voor ??

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2025
Moet je in de bios de agp aperture size (ofzo :? ) veranderen naar 128 of 64 of wat dan ook het wil nog wel eens werken. Kwa snelheid maakt het trouwens geen ruk uit volgens mij. >:)

• sorted.bits
  • Laatst online: 22-08 22:42
euhm, CS heeft toch een fysiek limiet van 72 fps ??!??!

Verwijderd

Topicstarter
kej , silver seven , ik zal eens probeere , en trouwes die fps in cs kan je opschroeven tot 99 , door fps_max 9999 in te voeren in console :P

• Maku
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

GF3 pci dat is net zoiets als een straaljager zonder vleugels als een ferrari zonder banden.

Ik vind dit een vaag topic :7

• Erhnam
  • Laatst online: 11:14

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

AGP wordt inderdaad toch bijna nooit gebruikt. AGP is een techniek waarbij de videokaart instaat is het interne geheugen te gebruiken.

Vroeger was het geheugen op videokaarten duur en schaars. Kaarten met 4 mb profiteerde en dus van als ze bv 32 mb van het geheugen in gebruik konden nemen.

Tegenwoordig is het geheugen wat op moderne videokaarten zit zo snel en zo groot dat het delen van het tragere interne geheugen niet meer interessant is.

Dat AGP disabled is met een Geforce3 kan dus heel logisch zijn. AGP is niks anders dan een pci slot waarbij het in contact staat met het interne mem ( + nog wat extra's )

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Topicstarter
ok dan , maar dat verklaart nog niet waarom dit videoplankje zo lage performance haalt....

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op dinsdag 18 september 2001 16:21 schreef Erhnam het volgende:
AGP wordt inderdaad toch bijna nooit gebruikt. AGP is een techniek waarbij de videokaart instaat is het interne geheugen te gebruiken.

Vroeger was het geheugen op videokaarten duur en schaars. Kaarten met 4 mb profiteerde en dus van als ze bv 32 mb van het geheugen in gebruik konden nemen.

Tegenwoordig is het geheugen wat op moderne videokaarten zit zo snel en zo groot dat het delen van het tragere interne geheugen niet meer interessant is.

Dat AGP disabled is met een Geforce3 kan dus heel logisch zijn. AGP is niks anders dan een pci slot waarbij het in contact staat met het interne mem ( + nog wat extra's )
maar dan nog blijft AGP beter dan PCI, kwa buffering en contact met de CPU, AGP kan een breedere bandbreedte aan, en is in mhz sneller.
Pagina: 1