Beste draadloze oortjes

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-04 08:54
Ik ben op zoek naar nieuwe oortjes omdat ik momenteel nog mijn oude earpods gebruik die indertijd bij mijn iPhone 6 Plus in het doosje zaten :
https://www.coolblue.be/n...-earpods-3-5-mm-jack.html

Mijn vriendin heeft de Airpods Pro 2 :
https://www.coolblue.be/n.../apple-airpods-pro-2.html

Nu wil ik wel draadloze oortjes maar het probleem dat dit type oortjes na minder dan een minuut uit mijn oren vallen (ik weet het, zal aan mij liggen), zowel mijn originele earpods als de airpods pro van mijn vriendin.
Met mijn klassieke bedrade oortjes is dat niet echt een probleem maar met draadloze oortjes, en zeker met zulke dure als de Airpods, is dat een no-go.

Dus, graag suggesties voor draadloze oortjes (in ear, airbuds, of whatever) die goede geluidskwaliteit bieden en toch perfect in je oren blijven zitten. Ik denk nu niet meteen aan sportoortjes waar je een bandje rond je nek hebt, maar eerder met een soort van haakje (of ander systeem) achter je oren waardoor ze beter blijven zitten.

Noise canceling is geen must, goede geluidskwaliteit wel, en bass mag wel aanwezig zijn. Prijs speelt niet echt een rol...

Suggesties ?

Beste antwoord (via Dr.McKay op 03-04-2025 15:29)

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:21
Ja die Momentum sport oortjes bedoelde ik.
Maar, als je al aangeeft dat zelfs op maat gemaakt Alpines uit je oor vallen dan zal een echt in-ear oortje van geen enkel merk voldoen.
Dan zou ik inderdaad naar alternatieven gaan kijken die aan/om je oor zitten zoals die JVC die je linkt of bijvoorbeeld de Bose die ik eerder noemde (Bose Ultra) die zijn wel behoorlijk aan de prijs. https://www.bose.nl/nl_nl...v=ULT-HEADPHONEOPN-BLK-WW

Of dan tóch voor dopjes gaan met een draadje ertussen zoals jnr24 hierboven suggereert.

[ Voor 5% gewijzigd door Dieks77 op 03-04-2025 15:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Bij de airpods krijg je meerdere fits meegeleverd, 3 uit mijn hoofd. Apple heeft een tooltje waarmee de airpods meten welke het beste bij je past. Het kan dus goed dat je vriendin de kleinste heeft gepakt terwijl jij de grootste nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoveel opties, wat heb je zelf al opgezocht? Bijna elk merk heeft wel iets met een oorhaak, en je hebt nu ook de open earrings die je aan je oorschelp doet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
Sennheiser heeft "Sport" in-ears met een extra haakje wat in je oorschelp klemt, ook anderen gebruiken een soortgelijk systeem.
Bose heeft een uniek oortje wat om je oorschelp klemt en waarbij je niet een "prop"in je oor stopt, wellicht is dat wat.

Je zou ook eens kunnen kijken naar 3rd party tips, bijvoorbeeld "Comply" heeft tips voor veel van de populaire dopjes, dat is dan een memory-foam, misschien heb je met zoiets meer succes voor het blijven zitten.

Als je echt gek wilt zou je zelfs custom tips kunnen overwegen, maar dan kom je al in domein van muzikanten/zangers/DJ's die in-ears gebruiken voor monitoring (en dan meestal niet meer, volledig, draadloos)

Verder zijn in-ears erg persoonlijk, afhankelijk van jouw oor, gevoeligheid voor dingen in je oor etc. dat kunnen wij zo niet beoordelen.
Hooguit op geluidskwaliteit en dan is mijn persoonlijke voorkeur Sennheiser Momentum, ik vind dat een fijne "audio-signature" maar anderen zullen zweren bij Bose, Sony of iets heel anders.

[ Voor 26% gewijzigd door Dieks77 op 03-04-2025 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:22
Ik zou even zelf wat onderzoek gaan doen, want oren zijn bij iedereen net anders. Bij de Apple store laten ze je oortjes testen als je wilt, dus als de AirPods Pro niets voor jou zijn zou ik ook de Airpods 4 eens proberen, die lijken meer op de bedrade versie. Maar test ook de verschillende maat tips voor de Airpods Pro 2.

Bij HiFi Klubben laten ze je meestal ook oortjes testen, daar kan je verschillende andere opties een keer proberen. Wij kunnen nu vanalles gaan roepen maar we weten niet wat deze in jouw oor gaan doen. Heb je in de pricewatch al eens wat opties aangevinkt?
categorie: Oordopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Heb een tijd geleden oordopjes van Alpine op maat laten maken tegen het windgeruis tijdens het motorrijden en na enkele weken bleven ze al niet meer zitten, zelfde met mijn op maat gemaakte oordoppen voor tijdens het slapen, dus oordoppen die speciaal naar de vorm van mijn oren gemaakt zijn, vallen eruit...

De Airpods 4 zullen ook niet veel beter zijn, zelfs als ze meer op de bedrade versie lijken omdat deze laatste ook uit mijn oren vallen ; enige voordeel is dat ik ze niet kan verliezen omdat ze bedraad zijn. Mocht ik Airpods van 200 euro verliezen dan zou dat minder leuk zijn, natuurlijk...

Ik denk dat ik sowieso voor iets moet gaan met een haakje/klemmetje dat aan of rond je oor zit.

Deze blijken nogal goed te zijn :
https://www.coolblue.be/n...2/jvc-ha-np50t-zwart.html

En @Dieks77
Deze Sennheisers bedoel je ?
https://www.coolblue.be/n...momentum-sport-groen.html

[ Voor 4% gewijzigd door Dr.McKay op 03-04-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:39
Er zijn ook bluetooth oortjes, draadloos dus, maar die zitten wel aan elkaar. Met een kabeltje van ongeveer 50cm hang je ze om je nek en dan kan je ze in/uit doen naar gelieven of laten bungelen. Soms met een magneetje dan klik je ze aan elkaar vast. Accuduur is echt zéér goed bij de meeste.

Ik vind het ideale dingen, het grote nadeel is echter dat die dingen het in je slaap flink te verduren krijgen (in de knoop raken).

Met dit filter ('platte kabel') vind je er een hele rits, maar dat dekt niet de hele lading volgens mij, er is niet echt een 'semi draadloos' eigenschap voor in pricewatch:

categorie: Oordopjes

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
Ja die Momentum sport oortjes bedoelde ik.
Maar, als je al aangeeft dat zelfs op maat gemaakt Alpines uit je oor vallen dan zal een echt in-ear oortje van geen enkel merk voldoen.
Dan zou ik inderdaad naar alternatieven gaan kijken die aan/om je oor zitten zoals die JVC die je linkt of bijvoorbeeld de Bose die ik eerder noemde (Bose Ultra) die zijn wel behoorlijk aan de prijs. https://www.bose.nl/nl_nl...v=ULT-HEADPHONEOPN-BLK-WW

Of dan tóch voor dopjes gaan met een draadje ertussen zoals jnr24 hierboven suggereert.

[ Voor 5% gewijzigd door Dieks77 op 03-04-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Ja, die Bose Ultra's zijn veel te duur, hoor. Denk dat ik die JVC's ga bestellen, krijgen goede reviews en prijs valt heel goed mee.

Alvast bedankt voor de feedback !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dr.McKay schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:24:
Ik ben op zoek naar nieuwe oortjes omdat ik momenteel nog mijn oude earpods gebruik die indertijd bij mijn iPhone 6 Plus in het doosje zaten :
https://www.coolblue.be/n...-earpods-3-5-mm-jack.html

Mijn vriendin heeft de Airpods Pro 2 :
https://www.coolblue.be/n.../apple-airpods-pro-2.html

Nu wil ik wel draadloze oortjes maar het probleem dat dit type oortjes na minder dan een minuut uit mijn oren vallen (ik weet het, zal aan mij liggen), zowel mijn originele earpods als de airpods pro van mijn vriendin.
Met mijn klassieke bedrade oortjes is dat niet echt een probleem maar met draadloze oortjes, en zeker met zulke dure als de Airpods, is dat een no-go.

Dus, graag suggesties voor draadloze oortjes (in ear, airbuds, of whatever) die goede geluidskwaliteit bieden en toch perfect in je oren blijven zitten. Ik denk nu niet meteen aan sportoortjes waar je een bandje rond je nek hebt, maar eerder met een soort van haakje (of ander systeem) achter je oren waardoor ze beter blijven zitten.

Noise canceling is geen must, goede geluidskwaliteit wel, en bass mag wel aanwezig zijn. Prijs speelt niet echt een rol...

Suggesties ?
Tweakers is geen boodschappenlijstje en er wordt eigen inzet verwacht, bij voorkeur door het format in te vullen dat je nu verwijderd hebt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.