Feedback knop voor artikel robuust bij titelverandering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 17:10
Ik vind de nieuwe feedback knop erg prettig, om zo inhoudelijke feedback te kunnen voor een artikel en dat daarbij direct een nieuw topic geopend wordt met link en mention naar de auteur. Wat helemaal super is, dat als er al een feedback topic is, dat je direct daarnaartoe verwezen wordt. Tot zover alles goed.

Maar ik merkte vandaag dat die systeem (verwijzing naar bestaand topic) niet werkt, als het artikel een andere titel heeft gekregen, bijvoorbeeld op basis van de feedback zoals in mijn geval ;) .

Voorbeeld:
jorikc in "Google DeepMind vervangt topvrouw van Gemini"

Als ik in dat artikel nu op feedback knop druk, wordt ik niet terug verwezen naar bovenstaand topic, maar wordt een nieuwe gemaakt.

Ik denk dat dit een feature request / improvement is en verwacht een vrij simpele fix: de check voor een bestaand topic moet niet op basis van titel of URL (incl. titel), maar op basis van ID gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
jorikc schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:30:
Ik denk dat dit een feature request / improvement is en verwacht een vrij simpele fix: de check voor een bestaand topic moet niet op basis van titel of URL (incl. titel), maar op basis van ID gebeuren?
Helaas ;) Dat is een stuk complexer dan de oplossing die we nu hebben gekozen. We hebben het bewust simpel gehouden omdat titelaanpassingen ook niet zo vaak voorkomen. Dubbele topics kunnen eventueel altijd samengevoegd worden en voor jouw topic heb ik je titel meteen even aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 17:10
Ok, maar dan begrijp ik dat de herkenning gebeurt door de titel van het artikel te matchen met de titel van het feedback topic?

Dan is het inderdaad vrij gemakkelijk te fixen en ik ben het ook wel met je eens dat titels niet zo vaak aangepast worden gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Misschien denk ik heel dom hoor. Maar hey, daar ben ik goed in volgens vrienden :+

Is het niet mogelijk de artikelen in de backend te koppelen aan nummers die hetzelfde blijven ongeacht de titel?

Dus:

Nieuws: Elon Musk bekeerd zich tot Scientology heeft ID45

Daarna komt een update dat het eigenlijk toch Trump was

Nieuws: Elon Musk bekeerd zich tot Trump heeft dan nog steeds ID45

Dan kan je bij feedback alleen linken naar de ID en blijft dat hetzelfde.

Nogmaals, ik denk dat ik er echt veels te makkelijk over denk. Maar ik denk even hardop :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
jorikc schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:00:
Ok, maar dan begrijp ik dat de herkenning gebeurt door de titel van het artikel te matchen met de titel van het feedback topic?
Klopt!
corset schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:05:
Is het niet mogelijk de artikelen in de backend te koppelen aan nummers die hetzelfde blijven ongeacht de titel?
Dat kan, maar dat is dus die complexere oplossing waar ik het over had. De tijd die daar in zou gaan zitten besteden we liever aan features en verbeteringen die veel waarde toevoegen voor een heleboel gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
jelle. schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:53:

Dat kan, maar dat is dus die complexere oplossing waar ik het over had. De tijd die daar in zou gaan zitten besteden we liever aan features en verbeteringen die veel waarde toevoegen voor een heleboel gebruikers :)
dan snap ik hem helemaal :) nogmaals, ik bekijk het vanuit de "domme gebruiker" hoek

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1