Toon posts:

Help: nieuwe CPU of videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil deze maand mijn PC een kleine upgrade geven en nu zit ik te twijfelen tussen een nieuwe processor (P3 750 Mhz) of een nieuwe videokaart (ASUS GeForce2 MX400 64MB), welke kan ik het best nemen?
Tactical Ops, UT en F1 2000 (bijvoorbeeld) moet ik echt zeer minimaal configureren als ik ze nog redelijk wil laten draaien...

Mijn systeem:
P2 350 Mhz
256 MB 100 Mhz RAM
30 GB Maxtor ATA100 HD
Diamond Viper V550 16 MB TNT1 AGP Videokaart

Alvast bedankt!

PS. Nee ik koop nu geen compleet nieuwe PC, die koop ik na dit schooljaar pas.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op zondag 16 september 2001 13:04 schreef SanderF1 het volgende:
Ik wil deze maand mijn PC een kleine upgrade geven en nu zit ik te twijfelen tussen een nieuwe processor (P3 750 Mhz) of een nieuwe videokaart (ASUS GeForce2 MX400 64MB), welke kan ik het best nemen?
Tactical Ops, UT en F1 2000 (bijvoorbeeld) moet ik echt zeer minimaal configureren als ik ze nog redelijk wil laten draaien...

Mijn systeem:
P2 350 Mhz
256 MB 100 Mhz RAM
30 GB Maxtor ATA100 HD

Alvast bedankt!

het beste lijkt mij een nieuwe cpu want wie je nu hebt trekt die kaart nauwelijks
koop toch beide :)

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Als ik moest kiezen zou ik voor een videokaart gaan. Ik heb hier ook een p2 350 staan met een TNT2, die draait UT redelijk.

Verwijderd

Ik zou een Leadtek Geforce 2 GTS PRO voor 339 piek kopen en een nieuwe cpu (en mobo)

Verwijderd

wat is je budget?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 13:28 schreef 10us het volgende:
wat is je budget?
Zo'n 400 piek, echt niet meer.
Ik heb die ASUS GeForce2 MX400 toevallig in Duitsland voor DM 255,- zien liggen :-)
De ASUS GeForce2 "gewoon" (weet niet meer wat het was, GTS of hoe heet dat?) die was meteen 200 piek duurder en ik weet ook niet zeker of mijn PC die hitte wel aankan. Die MX400 wordt niet overdreven warm en heeft een eigen cooler erop zitten dus ik denk zelf dat ik daar ook het beste mee uit ben, maar wordt de CPU dan niet een beetje een erg grote "bottleneck" ?
De P3 750 ligt hier in de winkel voor fl. 325,-

Alvast bedankt.

Verwijderd

Een Asus V7100 Geforce II MX 400 64Mb is wel leuk, maar voor 2 tientje`s heb je een Asus V7700 Geforce II GTs 32mb DDR, die is echt wel een stukje sneller. ;)

Verwijderd

Ik verkoop mijn PIII667 coppermine als je interesse hebt :)
ik woon ook in de buurt btw :)

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Om de haverklap komen er nieuwe snellere en betere componenten op de markt. Dat brengt veelal automatisch met zich mee, dat de niet helemaal meer 'state of the art' zaken alleen maar in prijs zullen dalen. Met alleen de CPU vervangen heb je voor je spellen weliswaar wel wat performance winst, maar lang niet zoveel als bij een nieuwere grafische kaart. En als je over een poosje weer wat poen hebt kun je wellicht voor een relatief bescheiden bedrag niet alleen een (2e handse) snellere CPU, maar ook een bijpassend moderner MoBo op de kop tikken.
Ergo, vooralsnog zou ik gaan voor de grafische kaart.

The desire to know is natural to all good people!

Verwijderd

ik had een P2 300 met een WooHOO 16Mb banshee en draaide UT met 60 FPS
maar HALF-LIFE en Counter-Striek niet warom CPU to loom
dus koop een CPU!
tenzij je Q3 wil gaan draaien dan is het aan te raden een Gf2MX 400 met 32Mb waarom geen 64Mb
das sloom ram geheugen kan je beter snel 32Mb hebben!

Verwijderd

Hoezo koop je niet voor 100 piekjes meer een nieuwe mobo en een AMD Athlon processor die zijn veel goedkoper als Intel en draaien nog sneller ook 8-)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Koop een simpele celeron met een simpel GF2MXje

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Past een P3 750 wel op je mobo? Lijkt me sterk

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Op zondag 16 september 2001 14:54 schreef thedolf het volgende:
Ben ook bang dat dat niet gaat passen... en ik zou ook voor een gewone geforce2 GTS gaan en geen MX. Die 64 mb merk je pas bij resoluties vanaf 1280x1024 en hoger, maar ik denk dat je cpu dat niet trekt ;).

Begin met een cpu upgrade en dan zul je zien dat je UT met die 16 mb kaart nog prima draait.

RJ

Geniet maar tweak met mate

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk eens op www,gistron.com bij de volgende spullen:

ECS K75SA: Socket A mobo met SDR en DDR RAM voor FL. 189,-
AMD Duron 750mhz voor FL. 119,-
Coolermaster EP5-6I51 voor FL. 29,-
Abit Siluro T400 (mx400 met 64mb) voor FL. 199,-
----------------------------------------------------------
Totale kosten FL. 536,-

Ik weet dat dit boven je budget is, maar hou er rekening mee dat je ook nog wel wat kunt krijgen voor je p2-350, je mobo en je oude videokaart. Als je iemand zover kunt krijgen om daar 136 gulden voor te geven, dan heb je een prachtige upgrade! Hiermee ben je in principe klaar voor de toekomst. Tegen de tijd dat je een nieuwe pc wilt kopen hoef je slechts een een snellere processor en spotgoedkoop DDR geheugen te kopen :)

De siluro is als je het echt budget wilt houden in ieder geval een mooie en voordelige upgrade en ik zou eerder voor een goedkope celeron gaan dan voor een dure p3. De celeron's zijn ook nog eens prima over te klokken. Op mijn school heb ik onze celeron 633 allemaal op 800mhz draaien en dat zonder voltagetweaks!

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 16 september 2001 15:04 schreef RJ het volgende:

[..]

Ben ook bang dat dat niet gaat passen... en ik zou ook voor een gewone geforce2 GTS gaan en geen MX. Die 64 mb merk je pas bij resoluties vanaf 1280x1024 en hoger, maar ik denk dat je cpu dat niet trekt ;).

Begin met een cpu upgrade en dan zul je zien dat je UT met die 16 mb kaart nog prima draait.

RJ
Ut drqaide bij mij zelfs prima met een 4mb kaartje.
Wel 512mb geheugen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 13:04

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Eerst een leuke videokaart, en als je een nieuw systeem koopt alles vervangen en deze pc doorverkopen

www.avpnews.com

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
Op zondag 16 september 2001 13:04 schreef SanderF1 het volgende:

Mijn systeem:
P2 350 Mhz
256 MB 100 Mhz RAM
30 GB Maxtor ATA100 HD

Alvast bedankt!

Ik zou voor een nieuwe CPU gaan. Hiero draaide ik een tijdje geleden met een duron 700 en een Viper550 en UT draaide uitstekend.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 14:54 schreef thedolf het volgende:
moet wel lukken...een p2@350 is ook 100fsb...

Verwijderd

Ik zou ook voor de CPU gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de tussenstand is nu dus:

Videokaart: 6 stemmen
CPU: 7 stemmen

Verdomme, nu weet ik het nog niet!

PS. De CPU gaat wel op mijn mobo: ASUS P2B-F

• FMS
  • Niet online

FMS

ik zou dit doen:

Hercules 3D Prophet 4000XT 32MB FL 199,-
Intel Celeron 900 (OEM) FL 204,-

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zondag 16 september 2001 15:12 schreef thedolf het volgende:

[..]

Ut drqaide bij mij zelfs prima met een 4mb kaartje.
Wel 512mb geheugen
zeker 640*480*16 @ 20fps?
t'is maar wat je prima vind....

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 13:41 schreef SanderF1 het volgende:

[..]

Zo'n 400 piek, echt niet meer.
Ik heb die ASUS GeForce2 MX400 toevallig in Duitsland voor DM 255,- zien liggen :-)
De ASUS GeForce2 "gewoon" (weet niet meer wat het was, GTS of hoe heet dat?) die was meteen 200 piek duurder en ik weet ook niet zeker of mijn PC die hitte wel aankan. Die MX400 wordt niet overdreven warm en heeft een eigen cooler erop zitten dus ik denk zelf dat ik daar ook het beste mee uit ben, maar wordt de CPU dan niet een beetje een erg grote "bottleneck" ?
De P3 750 ligt hier in de winkel voor fl. 325,-

Alvast bedankt.
Je weet dat daar ca 50,- verzendkosten er exra overheen komt he?

Kwam ik ook achter toen ik mijn silverado bestelde in duitsland :(

• Artcore
  • Niet online
Sowieso eerst de cpu, wat moet je nou met een p2 350 tegenwoordig :z

Haal je gewoon later een passend videokaartje erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 15:51 schreef ureal het volgende:

[..]

Je weet dat daar ca 50,- verzendkosten er exra overheen komt he?

Kwam ik ook achter toen ik mijn silverado bestelde in duitsland :(
Ik woon vlakbij de grens en ik ga binnenkort zowieso even naar Aken om kleren te kopen :-)

Verwijderd

Ik zou doen wat die ene gast zei.
Gewoon deze mobo plus processor en videokaart verkopen en dan een nieuwe cpu,mobo en videokaart weer kopen. Zie een paar reacties terug. Heb je het meeste aan.

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
CPU :P

heb ik ook gedaan, even nieuw kastje, mobo en cpu'tje gekocht, draait weer als een treintje :)

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

Al clock je je Pentium II nou ff naar de 450 of meer (m'n trok 500). Dan loopt je busspeed op ongeveer 133 Mhz en dan koop je een geForce II mx'je. Dan kan je weer ff vooruit.

Heb ik ook gedaan en hij loopt nog steeds als een trein.

(ps: moet je wel 133mhz geheugen hebben) (of 100 mhz merkgeheugen)

Verwijderd

Topicstarter
(ps: moet je wel 133mhz geheugen hebben) (of 100 mhz merkgeheugen)
Verdomme! Ik heb dus pasgeleden in totaal 192 MB extra RAM bijgepint, 100Mhz van Transcend...

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 15:10 schreef bogaards het volgende:
Kijk eens op www,gistron.com bij de volgende spullen:

ECS K75SA: Socket A mobo met SDR en DDR RAM voor FL. 189,-
AMD Duron 750mhz voor FL. 119,-
Coolermaster EP5-6I51 voor FL. 29,-
Abit Siluro T400 (mx400 met 64mb) voor FL. 199,-
----------------------------------------------------------
Totale kosten FL. 536,-

Ik weet dat dit boven je budget is, maar hou er rekening mee dat je ook nog wel wat kunt krijgen voor je p2-350, je mobo en je oude videokaart. Als je iemand zover kunt krijgen om daar 136 gulden voor te geven, dan heb je een prachtige upgrade! Hiermee ben je in principe klaar voor de toekomst. Tegen de tijd dat je een nieuwe pc wilt kopen hoef je slechts een een snellere processor en spotgoedkoop DDR geheugen te kopen :)

De siluro is als je het echt budget wilt houden in ieder geval een mooie en voordelige upgrade en ik zou eerder voor een goedkope celeron gaan dan voor een dure p3. De celeron's zijn ook nog eens prima over te klokken. Op mijn school heb ik onze celeron 633 allemaal op 800mhz draaien en dat zonder voltagetweaks!
Ik zou die combinatie bestellen bij Gistron, anders blijf je een zwakke plek in je systeem houden.

Verwijderd

He Seeender,

Ik denk dat cpu en gpu nu in evenwicht zijn. Als je slechts een van beide vervangt, dan trekt de ander niet meer. Mijn advies is dus: koop zowel een nieuwe processor als een nieuwe grafische kaart. Niet bij De Regenboog :r; in Heerlen is volgens mij een veel goedkopere winkel: PC-Factory (http://www.ledos.nl/pc-factory). >:)

Be Wise *D

• skullsplitter
  • Laatst online: 17-07 13:04

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Als je een fatsoenlijke videokaart koopt, heeft ie misschien nog waarde in je nieuwe PC, zit namelijk standaard maar een MX'je in...

www.avpnews.com

Verwijderd

Ik zou zelf ook gaan voor de Duron oplossing van een paar posts terug. Wacht anders liever nog even een maand of verkoop zoals gezegd je ouwe mobo + cpu + vidkaart en doe die duron oplossing, da's voor jou toch et best, dan is et zooitje namelijk ook weer in evenwicht.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ja haal gewoon een nieuwe processor ! Als je die nieuwe videokaart koopt dan trekt ie het toch niet op volle snelheid omdat je processor te langzaam is ! :)

dikzak

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon een goedkope gf2 mx moet kopen. Want als je toch over een maand of wat een nieuwe pc gaat kopen dan is het zonde om een vette kaart te kopen (of een hele goede die je dan in je nieuwe pc kan douwen, en zelfs dan zal zo'n kaart al weer oud zijn. Dus ik zou gaan vor een gforce 2 mx 32 mb

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 17:47 schreef Chello200 het volgende:
Ja haal gewoon een nieuwe processor ! Als je die nieuwe videokaart koopt dan trekt ie het toch niet op volle snelheid omdat je processor te langzaam is ! :)
Ja maar een GeForce2 kaart ontlast de processor wel behoorlijk, waardoor deze dus weer "tijd" over heeft om andere dingen sneller te regelen. De videokaart die ik nu heb ontlast mijn processor voor 0,0%... (schatting ;))

Verwijderd

Celeron 1,1 Ghz kopen en wat overklokken heb je dezelfde snelheid als een Duron 1 Ghz.

Verwijderd

kzou voor een nieuwe cpu gaan, persoonlijk zou ik voor amd gaan, die zijn wat goedkoper. en later zou ik dan een nieuwe videokaart halen, dat lijkt mij het beste

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op zondag 16 september 2001 18:45 schreef BlurpSter het volgende:
kzou voor een nieuwe cpu gaan, persoonlijk zou ik voor amd gaan, die zijn wat goedkoper. en later zou ik dan een nieuwe videokaart halen, dat lijkt mij het beste
Zou ik idd ook doen -> AMD schopt kont >:)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• joosd
  • Laatst online: 10:34
ik zou ipv een p2 350 een PIII 600 slot 1 kopen (met 512 kb cache) 2de hands en een andere videokaart

zorg wel dat je moederbord het aankan

• bart1234
  • Laatst online: 25-11-2014
Op zondag 16 september 2001 15:52 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Sowieso eerst de cpu, wat moet je nou met een p2 350 tegenwoordig :z
...
Gebruiken als LAN bak, internet/print/watalnietmeer-server, aan je zusje geven zodat ze d'r eigen werkstukkies kan tikken op d'r eigen kamer (nooit meer britney spears in je cdspeler vinden!!!! :o ) etc... Als je maar weet dat het retestabiele dingetjes zijn... Mijn zusje heeft een p2 266 64mb ram op win98 1st ed. En hij is vandaag voor het eerst in een paar maanden (!!!) vastgelopen... Toen ze per ongeluk heeeel veel zipjes tegelijk opende.... Niks mis mee. Dus ik zeg: ga voor de videokaart...

Verwijderd

Amd Duron 800 MMX (funprice.nl)
f159,-

Asus A7V-E Socket A (Duron/Thunderbird) (Xenon.nl)
f235,-

Totaal: f394,- :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 14:22 schreef SiCnEsSs het volgende:
Ik verkoop mijn PIII667 coppermine als je interesse hebt :)
ik woon ook in de buurt btw :)
Waar woon je???
Pagina: 1